LPG versus LPI

Gestart door Eric Kubbe, 27-01-2010 12:30:25

Vorige topic - Volgende topic

-D©©©L-

Citaat van: Eric Kubbe op 27-01-2010 14:20:01
Op het moment ligt de prijs van LPG op ca. €1900,00 tov LPI op € 2250,00.

Messman € 2275,00 om precies te zijn. Maar het wordt me wel steeds duidelijker dat ik voor LPI ga, en daarvoor bij Messman moet zijn.

Er zijn er meer die dit prima kunnen. Ook vd helm (hengelo) en Boertien (emmen, wezep) kunnen dit. En dat zijn echt niet de enige. 

KIM

Er moet ook nog ergens een topic zij over wie met welke turbo auto welk LPG systeem waar heeft laten inbouwen.
Ik heb gezocht met de geweldige zoekfunctie, maar niet gevonden.
Misschien weten onze goeroe's op het gebied van zoeken een linkje naar voren te toveren.

Deze lijst zal je zeker overtuigen in je keuze.

)()()sT

FGG

Citaat van: -D©©©L- op 27-01-2010 14:40:45

Messman € 2275,00 om precies te zijn. Maar het wordt me wel steeds duidelijker dat ik voor LPI ga, en daarvoor bij Messman moet zijn.

Er zijn er meer die dit prima kunnen. Ook vd helm (hengelo) en Boertien (emmen, wezep) kunnen dit. En dat zijn echt niet de enige. 

Vraag bij vdHelm en Boertien ook eens een offerte op. Je weet maar nooit. Welke regio zit je zelf?

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

KIM

Eric Kubbe

Citaat van: FGG op 27-01-2010 15:03:57

Vraag bij vdHelm en Boertien ook eens een offerte op. Je weet maar nooit. Welke regio zit je zelf?

Ik zit zelf in Gorinchem, maar een stukje rijden voor een goede gas installatie is geen probleem.

Eric Kubbe

Citaat van: KIM op 27-01-2010 15:15:12
Citaat van: )()()sT op 27-01-2010 14:58:19
http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,19669.0.html

;D

Dat is 'm!

De laatste pagina is voldoende om te lezen

Krijgen we korting bij Mesmann, of zijn er die daar aandelen hebben? ;D
Er worden wel heel veel gasinstallaties daar ingebouwd bij leden die hier actief zijn.

KIM

Nee, hoor.
Mesman heeft inmiddels veel ervaring met Volvo. Ook heeft íe ervaring met getunede motoren.
In het verleden durfden sommige inbouwers in een Volvo 850 / X70 met turbo ook geen LPG in te bouwen; Mesman wel.

-D©©©L-

Citaat van: KIM op 27-01-2010 15:54:33
Nee, hoor.
Mesman heeft inmiddels veel ervaring met Volvo. Ook heeft íe ervaring met getunede motoren.
In het verleden durfden sommige inbouwers in een Volvo 850 / X70 met turbo ook geen LPG in te bouwen; Mesman wel.

En zoals overal: waar gehakt word, vallen spaanders. Er zijn ook genoeg gevallen bekend waar mesman e.e.a. niet zo heel netjes ingebouwd heeft. De meeste van deze gevallen zijn netjes opgelost, maar zeker niet allemaal.

Eric Kubbe

Klinkt in ieder geval positief.
Iedereen dank voor de reacties en opmerkingen. :)

tackle

van de nieuwehuizen in rijswijk kan er ook wat van!

Sbv

Allround in Spijkenisse is denk ik ook wel een aanrader

pwassink

Citaat van: Eric Kubbe op 27-01-2010 15:48:36
Citaat van: FGG op 27-01-2010 15:03:57

Ik zit zelf in Gorinchem, maar een stukje rijden voor een goede gas installatie is geen probleem.

Een keer niet, daar heb jij gelijk in ..

Maar ik kan je verzekeren dat dit je toch tegen gaat staan als je een paar maal op herhaling mag.  :eusa_shhh:

Bedenk je dan ook wat het naast onnodige ergernis kost aan "investering" van een fors aantal vrije dagen, je reis en wachttijd, de brandstof etc etc..
Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂

Eric Kubbe

Ja daar heb je wel gelijk in, maar waarom rijden we dan in oude auto's. Dan kunnen we beter een nieuwe kopen, waarbij we er vanuit kunnen gaan dat we een aantal jaren gevrijwaard zijn van problemen. We hebben deze auto's niet zonder reden, voor de meeste is het een hobby. Waarbij je ook nog eens je hobby kan combineren met dagelijks gebruik. Dus als ik weet dat ik op een goed bekend staande locatie iets aan mijn auto kan laten doen, wat ik zelf niet kan, dan heb ik daar geen problemen mee, ook niet als ik een keer terug zou moeten. Gezien de reacties denk ik dat het wel mee zal vallen, daar er onder tussen genoeg ervaring in dit bedrijf met LPI installaties voor Volvo's zijn.

)()()sT

Misschien zeg ik nu wat "onzinnigs," maar tot een paar jaar geleden was Mesman eigenlijk de enige die LPi in T-motoren (van Volvo) bouwde.
Doen anderen dit tegenwoordig met de komst van o.a. de bruine injectoren ook zomaar zonder morren?

Ik ben een beetje huiverig dat anderen, wanneer je terugkomt met mogelijk wat problemen, geneigd zijn te roepen dat het vast aan het hoge vermogen van onze motoren ligt etc.
Mesman heeft bij meerderen toch wel moeite gedaan om problemen met inhouden en weet ik wat nog meer op te lossen. Dat het niet bij iedereen naar 100% tevredenheid is gegaan, tja, dat heb je volgens mij altijd.

Ik heb bij inbouw bewust gekozen voor de grote injectoren i.v.m. mogelijke tuning (zo stond dit ook in de offerte). Na het chippen ben ik ook nog terug gegaan om ook de loopcultuur op gas te laten checken. Dit werd als "service van de zaak" gedaan,