S70 2.4 gezien maar nog vraagtekens!!

Gestart door Jaco S, 27-01-2010 13:17:54

Vorige topic - Volgende topic

Jaco S

markjan

ik wil hem ook idd laten opknappen als het aan mij ligt alleen moet ik de juiste mensne nog zien te vinden....dus als iemand mensen weet die me kunnen helpen hoor ik dat graag!!

Sbv

Citaat van: Jaco S op 28-01-2010 09:35:24
ik heb wel intresse om de 850 op te knappen, het nadeel is bij de dealer heb je een fortuin nodig. wat gedaan moet worden is de turbo(reviseren) en carterventilatie die verstopt zit. de schokdempers zijn ook wel bijna aan vervangen toe zit slijtage in.
en de LV stabilisatorstang moet ook vervangen worden.
Zijn geen schokkende zaken allemaal

Turbo vervangen heb ik nooit zelf gedaan
Carterventilatie, redelijk wat werk, maar prima zelf te doen paar uur werk
Schokdempers zo gedaan 30 min voor enkel achter. Voor wat meer werk
Stabistang zo gedaan

Simplicity

Ik zal even mijn 2.4 ervaring in de ring gooien: de mijne is wel een V70 en is een bifuel maar blok is verder hetzelfde. In de 3 en een half jaar dat ik de auto heb (gekocht met 160000) heb ik er nu 256000 van gemaakt. In deze periode is enkel het electronisch gasklephuis vervangen en verder het gewone reguliere onderhoud (wat grotendeels zelf gedaan is) daarbij ook nog remmerij ed maar motorisch verder niks. De kosten inclusief aankoop (excl brandstof) zitten nog net onder de 10000€, nee niet per jaar maar over de volledige periode. Onderhouds interval is volgens mij ook langer en distributie is om de 150000.
Het verbruik op gas is 1 op 10 en met zwaardere voet 1 op 8. In duitsland op lange stukken waar het pedaal regelmatig op de vloer beland een respectabele 1 op 6,5. En dit allemaal op gas, benzine kan dan veel schelen in positieve zin(verbruik minder maar prijs is anders natuurlijk).
Het blok loopt ook hoorbaar anders als de oudere blokken. De roffel is minder aanwezig en het geluid stationair is aan de buitenkant is te vergelijken met een hele goede naaimachine. Dit heb ik afgelopen week nog mogen vergelijken langs een V70 uit (begin) '99.
De 140pk is voldoende om met het verkeer mee te komen en bij sprintjes staat hij ook zijn mannetje. Beladen is iets anders, je voelt meteen dat de motor op dat moment harder moet werken en op die momenten moet je geen haast hebben of een versnelling terug gaan. Om snelheid te maken is het dus een motor die toeren moet maken maar de verhoudingen van de versnellingsbak laten dit uitstekend toe.

Jaco S

Ik heb net bericht gehad dat ze voor me 850 1500,- willen geven....is wel een aantrekkelijk bod vind ik zelf!

nu weet ik het evenniet meer....haha

rogerV701998

Citaat van: Jaco S op 28-01-2010 12:41:02
Ik heb net bericht gehad dat ze voor me 850 1500,- willen geven....is wel een aantrekkelijk bod vind ik zelf!

Nog een week wachten en dan kun je met gesloten beurs ruilen... :eusa_eh:

hathü

Citaat van: Jaco S op 28-01-2010 12:41:02

In korte tijd van 1000 euro naar 1500 euro willen geven :eusa_think:, blijkbaar wil de garage hem graag hebben en zien ze er winst in.

Jaco S

Ik had een mailtje dat ze met de directie over gehad hebben en dat ze niet meer dan 1500 voor willen geven.

ze willen denk ook graag van de s70 af want hij staat daar al sinds 7-2007. hij stond eerst ook te koop voor 7500,-

Domaso

Citaat van: Jaco S op 28-01-2010 13:31:47
Ik had een mailtje dat ze met de directie over gehad hebben en dat ze niet meer dan 1500 voor willen geven.

ze willen denk ook graag van de s70 af want hij staat daar al sinds 7-2007. hij stond eerst ook te koop voor 7500,-

Lijkt 'n (bijna) onverkoopbare auto te zijn als ie al bijna 2 jaar te koop staat.
FREE LIMBABWE
  Limburg vrie!

Jaco S

Citaat van: Domaso op 28-01-2010 13:47:10
Citaat van: Jaco S op 28-01-2010 13:31:47

Lijkt 'n (bijna) onverkoopbare auto te zijn als ie al bijna 2 jaar te koop staat.
maar de reden....auto is van de 1e eigenaar geweest altijd netjes onderhoud gehad, riem optijd gedaan. ik wil nog keer ritje maken en na laten kijken voordat ik hem koop

EVV

Mocht je hem willen kopen, controleer dan goed de ETM, dat is een bekend zwak punt van de nieuwe motoren, en redelijk prijzig om te vervangen. Het zal niet de eerste auto zijn die met een brakke ETM verkocht wordt, en als je alleen garantie hebt op draaiende delen kan je hem mooi zelf betalen

Jaco S

Citaat van: EVV op 28-01-2010 13:55:49
Mocht je hem willen kopen, controleer dan goed de ETM, dat is een bekend zwak punt van de nieuwe motoren, en redelijk prijzig om te vervangen. Het zal niet de eerste auto zijn die met een brakke ETM verkocht wordt, en als je alleen garantie hebt op draaiende delen kan je hem mooi zelf betalen

zit geen garantie op omdat het een meeneemprijsis. ETM hoe kan ik zien merken dat die niet in orde is??[

EVV

Onrustig stationair, te ver terug vallen bij plotseling gas los en koppeling in etc. Hier en hier staat wat meer info. o.a. Misha heeft ook al zijn ETM moeten vervangen, je zou in zijn topic kunnen lezen hoe het herkenbaar is (of hem een PB sturen).

Marc O.

Volgens mij heeft Misha zijn ETM niet "moeten" vervangen, maar was dat (achteraf onterecht) de verdachte van een problematische loopcultuur.

Te ver terugvallen van het toerental bij gas los kan ook worden veroorzaakt door een vervuilde, en dus niet persé defecte, ETM.

Kijk even of er op de ETM een gele of witte sticker zit. Geel betekent dat deze ooit al eens is vervangen, wit is een nog originele ETM.
...The Nile isn't just a river in Africa...

bassie81

auto staat ook dus al een paar jaar stil zie ik,.... auto's worden daar niet beter van...

Volvo-Cees

Die S70 ziet er goed uit zo op de foto's. Het is een complete uitvoering met aantrekkelijk km.stand, en dealeronderhouden. Ik heb een soortgelijke S70, en die rijdt super en het verbruik is ook netjes, zo'n 1 op 11 gemiddeld.  Je zal natuurlijk wel wat vermogen missen ten op zichte van je T5.
Al is die 1500 euro inruil niet echt veel, de prijs van de S70 is ook erg aantrekkelijk...dus dan is een wat lagere inruilprijs te verwachten. Nu moet je 3500 euro bijleggen, en dan rij je weer wat jaren/km's nieuwer... ik zou het doen ::)