HELP!!!!! auto start niet meer

Gestart door sean850, 27-01-2010 15:35:36

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

sean850

Heb gisteren en vandaag aan de auto gesleuteld, gisteren bij het begin eerst de accu eraf gehaald en nu vandaag de accu er weer op gehangen.

Als ik de auto op het eerste contact zet werkt alles wat moet werken, als ik de auto op het 2e contact zet gaat bijna alles aan alle controle lampjes gaan niet aan alleen die van de SRS en dat de brandstof bijna op is, dat klopt want er zit niet zo heel erg veel meer in.

Als ik de auto daarna wil start doet ie dus helemaal niks start motor draait ook niet, brandstof pomp werkt wel!

Alarm doet daarbij ook vreemd soms gaan de lampjes op het alarm paneel niet branden als je de deuren open doet.
Of hij reageert alleen maar aan de rechter kant als je de deuren open doet.

Wie kan me hierbij helpen ik moet de auto morgen namelijk weer gebruiken  :eusa_wall:

mehn

Dat lijkt op een lege accu. Hoor je alleen een klik als je de sleutel omdraait om te starten?

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

sean850

#2
Accu heb ik nagekeken, hebben het ook nog geprobeerd met overstarten dat werkt ook niet.

Heb het idee dat het met het alarm niet helemaal werkt ofzo dat de start onderbreker erop blijft zitten.

coyote1980

Probeer eens de startmotor uit te sluiten door iemand anders te laten starten en met iets hards op de startmotor te tikken?
1995 Volvo 850 T-5R Cream Yellow
1995 Volvo 480 Turbo Collection#12 Dark Green Metallic

sean850

Maar hoe zit dat dan met de lampjes op m'n dashboard want omdat die het dus niet doen.

Heb ook geprobeerd om de auto uit te lezen maar dat kan ook niet, de OBD I reageert wel op het knopje, als je die indrukt gaat het lampje branden maar hij geeft geen info terug helemaal geen foutcodes of de 1-1-1 dat alles goed is.

sas

Alarm zekering 6 er even uitgehaald?

Klinkt toch erg vreemd, lijkt alarm te zijn
Waaraan heb je lopen knutselen gisteren?

sean850

zekering 6 er ook al uit gehad en dan proberen te start werkt ook niet.

Heb gisteren het inlaatspruitstuk en de gasklep eraf gehaald dat was het heb niks met electronica gedaan.

eergisteren deed ie ook al moeilijk op de afstandsbediening wou ie niet op reageren met auto op slot doen toen handmatig de auto op slot gedaan en open toen ging wel het alarm af en reageerde hij op de afstandsbediening om het alarm uit te doen daarna niet meer met op slot doen.

De auto reageert nu dus wel daarop kan de auto gewoon openen en sluiten met de handzender.

jrs2k3

Citaat van: sean850 op 27-01-2010 16:08:56
zekering 6 er ook al uit gehad en dan proberen te start werkt ook niet.

Heb gisteren het inlaatspruitstuk en de gasklep eraf gehaald dat was het heb niks met electronica gedaan.

eergisteren deed ie ook al moeilijk op de afstandsbediening wou ie niet op reageren met auto op slot doen toen handmatig de auto op slot gedaan en open toen ging wel het alarm af en reageerde hij op de afstandsbediening om het alarm uit te doen daarna niet meer met op slot doen.

De auto reageert nu dus wel daarop kan de auto gewoon openen en sluiten met de handzender.

Slechte massa? kan misschien tijdens het sleutelen net een draadje aangeraakt hebben? Uit slechte massa komen de vaagste problemen!

sean850

Voor de rest werkt alles op de auto  :eusa_wall: hoe kan dat dan.

rludeke

Al een keer met startkabels geprobeert? Lijkt toch op een slechte accu. Je kan het maar uitsluiten en het kost niks.

sean850

Citaat van: sean850 op 27-01-2010 15:41:39
Accu heb ik nagekeken, hebben het ook nog geprobeerd met overstarten dat werkt ook niet.

Heb het idee dat het met het alarm niet helemaal werkt ofzo dat de start onderbreker erop blijft zitten.
Citaat van: rludeke op 27-01-2010 16:22:03
Al een keer met startkabels geprobeert? Lijkt toch op een slechte accu. Je kan het maar uitsluiten en het kost niks.

sas

Citaat van: jrs2k3 op 27-01-2010 16:11:30
Citaat van: sean850 op 27-01-2010 16:08:56
zekering 6 er ook al uit gehad en dan proberen te start werkt ook niet.

Heb gisteren het inlaatspruitstuk en de gasklep eraf gehaald dat was het heb niks met electronica gedaan.

eergisteren deed ie ook al moeilijk op de afstandsbediening wou ie niet op reageren met auto op slot doen toen handmatig de auto op slot gedaan en open toen ging wel het alarm af en reageerde hij op de afstandsbediening om het alarm uit te doen daarna niet meer met op slot doen.

De auto reageert nu dus wel daarop kan de auto gewoon openen en sluiten met de handzender.

Slechte massa? kan misschien tijdens het sleutelen net een draadje aangeraakt hebben? Uit slechte massa komen de vaagste problemen!

Tja, sluiting of massaprobleem blijft over zou je zeggen, zeker omdat de auto het ineens niet meer doet na het sleutelen waarbij de accu voor uitgebouwd is.
Als alles werkt aan de auto, ramen, verlichting e.d. is het niet de accu zelf nee

rludeke

 :eusa_whistle: Eerste berichtje, mooie entree. Ik had niet in de gaten dat overstarten hetzelfde is als "jumpstarten"

sas

Je probeert te helpen rludeke...

Zekering 6 eruit gehaald en accupool even losgemaakt?

sean850

yep allemaal al gedaan, had zelfs de dealer gebeld maar die weten het ook niet  :eusa_wall:

Waarom heb ik toch altijd problemen die niemand anders ooit heeft gehad  :eusa_wall: ik hou er niet van om de eerste te zijn  ;D