HELP!!!!! auto start niet meer

Gestart door sean850, 27-01-2010 15:35:36

Vorige topic - Volgende topic

Turbobiker

Citaat van: sean850 op 27-01-2010 16:08:56
zekering 6 er ook al uit gehad en dan proberen te start werkt ook niet.

Citaat van: sas op 27-01-2010 16:28:36
Zekering 6 eruit gehaald en accupool even losgemaakt?

:eusa_whistle:
De Tussenpaus

sas

Citaat van: Turbobiker op 27-01-2010 16:34:09
Citaat van: sean850 op 27-01-2010 16:08:56
zekering 6 er ook al uit gehad en dan proberen te start werkt ook niet.

:eusa_whistle:

Ja? zijn 2 verschillende dingen flierefluiter  :evil:

sas

Ik denk dat er ergens water in is gelopen (zekeringkast?)
of dat je ergens bedrading niet hebt teruggeplaatst op de accu of losgetrokken hebt.
Succes

sean850

zojuist nog maals geprobeerd met zekering 6 eruit en dan accupolen los vervolgens weer vast en starten, werkte dus ook niet.

Ook met tikken op de startmotor werkt ook niet.

BrendT5 was hier net ook samen met hem gekeken waarschijnlijk krijgt de start motor op 1 draad geen spanning moet dus nog proberen met een draad om te leiden en die op de start motor te plaatsen, kijken of dat werkt, als dat werkt zit dus ergens een verbinding vanaf het contact slot naar de startmotor niet goed, is dit het niet dan is de startmotor overleden.

Maar begrijp alleen nog steeds niet waarom die controle lampjes niet werken  :eusa_wall:

haasje

Probeer een de middelste "J" Relais (106) te wisselen, eventueel met 1 van de andere 2)

volvobug

Citaat van: rludeke op 27-01-2010 16:25:51
:eusa_whistle: Eerste berichtje, mooie entree. Ik had niet in de gaten dat overstarten hetzelfde is als "jumpstarten"
Je probeert te helpen rludeke...

Probeer ook maar te helpen, en aangezien ik nu ook pas weet dat overstarten hetzelfde is als jumpstarten: je kunt daarmee de accu niet helemaal uitsluiten omdat je eigen accu nog steeds onderdeel uitmaakt van het systeem. En als de hulpaccu dan ook niet meer helemaal jofel is ???

Ik heb zelf ooit de meest vreemde elektrische en elektronische effecten gehad met een gare accu. En om een startmotor rond te krijgen moet de accu gewoon goed zijn, ook om de boordelectronica goed te laten functioneren. Dit laatste zelfs tijdens het rijden als de dynamo vrolijk meedraait.

Dus neem het zekere voor het onzekere, eigen accu los en op een andere, goede accu proberen.
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

cas

Citaat van: volvobug op 27-01-2010 17:56:41
Citaat van: rludeke op 27-01-2010 16:25:51
:eusa_whistle: Eerste berichtje, mooie entree. Ik had niet in de gaten dat overstarten hetzelfde is als "jumpstarten"
Je probeert te helpen rludeke...

Probeer ook maar te helpen, en aangezien ik nu ook pas weet dat overstarten hetzelfde is als jumpstarten: je kunt daarmee de accu niet helemaal uitsluiten omdat je eigen accu nog steeds onderdeel uitmaakt van het systeem. En als de hulpaccu dan ook niet meer helemaal jofel is ???

Ik heb zelf ooit de meest vreemde elektrische en elektronische effecten gehad met een gare accu. En om een startmotor rond te krijgen moet de accu gewoon goed zijn, ook om de boordelectronica goed te laten functioneren. Dit laatste zelfs tijdens het rijden als de dynamo vrolijk meedraait.

Dus neem het zekere voor het onzekere, eigen accu los en op een andere, goede accu proberen.

helemaal mee eens!! ik heb dat ook al vaker meegemaakt, dus ook niet even jouw accu loskoppelen en met kabels naar je aansluitpunten toe, gewoon direct een goed werkende accu op jouw polen zetten.  ( kabels willen nog wel eens van zon /dunne kwaliteit zijn dat die het gewoon niet aankunnen).
Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....

Hengeveld

Niet dat kleine draadje naar de startmotor los/gebroken?

sean850

Bedankt voor alle hulp maar het is het allemaal niet, ik vermoed dat de startonderbreker erop blijft zitten dus morgen bel ik de garage en vraag of ze hem willen ophalen.

Piere

Citaat van: sean850 op 28-01-2010 20:34:01
Bedankt voor alle hulp maar het is het allemaal niet, ik vermoed dat de startonderbreker erop blijft zitten dus morgen bel ik de garage en vraag of ze hem willen ophalen.

Geen mogelijkheid om'm zelf te demonteren?
Heb je trouwens al es geprobeerd om'm in gang te duwen/trekken (tenzij je AT hebt natuurlijks)? Als het dan nog niet lukt ligt het hoogstwaarschijnlijk aan je startonderbreker...
Some people get all the Breaks, Volvo's got just what it takes.

http://plsvolvoprojects.blogspot.com/

sean850

;D ;D ;D Hij doet het weer omdat de auto in Wezep stond en de garage in Harderwijk is waar ik hem heen wou hebben kreeg ik de tip van de dealer om de ANWB te bellen zodat afslepen gratis was.

Dus ik gedaan alsof m´n neus bloede en de ANWB gebeld met de mededeling dat hij niet wou starten, de man er naar gekeken bleek de massa van het motorblok niet meer vast te zitten kapel was los geraakt die weer vast gezet en de auto starte weer  ;D ;D

Hengeveld

En de prijs gaat naar [tromgeroffel]... jrs2k3  :D

Citaat van: jrs2k3 op 27-01-2010 16:11:30
Slechte massa? kan misschien tijdens het sleutelen net een draadje aangeraakt hebben? Uit slechte massa komen de vaagste problemen!

Fijn dat hij weer start!