Micha heeft een 850 GLT wagon

Gestart door michaheefteen850, 28-01-2010 21:45:12

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Misha

Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

EdenAli

OE!! Amerikaanse sloperijen Ik was in 99 daar voor mijn eerste huwelijksreis en mijn ex werd er gek van dat ik bij elke sloop even moest kijken wat er stond.

Enne laat je niet verleiden door Obama's "cash for clunkers programma" youtube staat er vol mee >:(

thuur

Citaat van: michaheefteen850 op 29-01-2010 00:43:36
Ik zit te snuffelen, en kom een paar leuke topics tegen waar ik wel in zou willen posten, maar ik weet de policy wat betreft het omhoog schoppen van oude topics niet. Mag dat, of kan ik beter gewoon een nieuw topic aanmaken over het alarm?

Citaat van: thuur op 03-02-2008 11:57:19
"It is always better to post in an existing thread than to start a new one"

Welkom :D


Gr 8)

michaheefteen850

Thanks Thuur.

We hebben een opladerding nu en ik ga straks alles eens doormeten. Hopelijk levert het iets op!

Ronald21

#19
Hoi Micha,

Welkom.

kerstboomverlichting op dashboard is te lage spanning.
Die van mij had laatst hetzelfde en de dynamo was kapot.
Deze moet ca 14+ V  leveren. Meet maar eens recht op dynamo polen (rode + kabel en huis/massa van de dynamo)
Als je zegt dat je al een nieuwe accu had gok ik echt op dynamo.
Is dynamo in orde meet dan vervolgens op de accu. De spanning van de dynamo moet goed aankomen op de accu (0.1-0.2 V verlies) anders heb je nog ergens een te grote overgangsweerstand. De standaardklemmen van de accu zijn  hierom berucht. Zet er maar messing-exemplaren op en dit is ook opgelost.

mvg,

Ronald

Jeff

Volvo 740 GL 1989 - Volvo 850 2.5 10v LPI (Rood) - Volvo 850 2.5 20v LPG (Geel) - Volvo 850 2.5 10v (Wit)

michaheefteen850

@ Ronald, ik moet sowieso nog even uitzoeken wat de dynamo is en waar die zit :D Maar ook na een jumpstart wilde hij niet starten vandaag, dus meten hoeveel de dynamo levert (dat moet met een draaiende motor toch?) ging nog even niet :-\

Misschien is het wel te koud...

@ Jeff, thanks :)

viking_in_shorts

Hej Micha,
Leuk en welkom - het word steeds gezelliger met al die buitenlanders hier :D

Erg mooie omgeving in NH - heb er zelf een paar keer voor werk gezeten en ik ben er gek op. Ben in Boston en Manchester geweest, maar ook een weekendje feesten / zuipen met collega's in Maine (weet niet meer waar, alleen dat we op de terugweg in Portland gestopt zijn)

Succes met je startproblemen!

Spin!

#23
Kijk, from the US of A! Welkom hier.

Dat probleem is volgens mij toch je dynamo. Heb dezelfde ervaring gehad met mijn 91'er GLT die alarm en startonderbreker had. Niet starten, alarm dat op de meest vreemde momenten af gaat.

Een nieuwe is duur, een gebruikte is en blijft een risico, reviseren kost ongeveer 100 euro 139.66 US Dollars.


www.vm-parts.nl

michaheefteen850

We zijn nog steeds aan het frobelen om uit te zoeken waar het misgaat, maar dynamo is inderdaad een kanshebber :{

Het helpt niet echt dat het buiten -15 is en we de wagen niet in de garage krijgen op deze manier :')

Wat is reviseren? De bestaande repareren of een nieuwe erin zetten?

pwassink

Citaat van: michaheefteen850 op 31-01-2010 18:42:51
We zijn nog steeds aan het frobelen om uit te zoeken waar het misgaat, maar dynamo is inderdaad een kanshebber :{

Het helpt niet echt dat het buiten -15 is en we de wagen niet in de garage krijgen op deze manier :')

Wat is reviseren? De bestaande repareren of een nieuwe erin zetten?

Echt reviseren is ding uitelkaar en alleen 't huis en indien nog goed de poelie hergebruiken.
Dus fris anker erin, nieuwe lagers en een verse borstelbrug + Borgmoer.

Oplappen is een andere borstelbrug erin meestal ..  ;)

Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂

michaheefteen850

De accu is dood (tenminste, zelfs de CV werkte niet meer) maar met een Voltmeter kwam er nog wel 11.5V uit. Hij hangt nu aan de lader, maar die vindt om de drie seconden dat ie vol is om daarna weer wat te laden, dan gaat het lampje weer branden dat ie vol is, dan laadt ie weer een beetje, etc.

Ik snap er geen flikker meer van. Of wij doen iets erg verkeerd, natuurlijk :')

marc-850

Welkom Misha, jammer van de onwillige kennismaking met je Roffel.
Maar don't worry, be happy soon.

Citaat van: michaheefteen850 op 31-01-2010 19:15:39
De accu is dood (tenminste, zelfs de CV werkte niet meer)

Hier hetzelfde probleem sinds gister. Doet gewoon he-le-maal niks meer, ook de CV niet. Geen lampjes, geen radio, nada, noppes. Bij overstarten doet alles het wel, behalve starten. Dus morgen nieuwe accu erin en roffelen maar weer!

michaheefteen850

Na een poosje aan de lader doen de lampjes het wel weer, dus helemaal dood is ie niet... We wilden hem eruit halen om binnen verder op te laden (omdat het buiten zo verdomde koud is), maar we krijgen de schroeven niet los.

Starten proberen we niet eens meer :P

Ps, 't is Micha, van Michaël :)

viking_in_shorts

Citaat van: michaheefteen850 op 31-01-2010 21:18:07

Ps, 't is Micha, van Michaël :)

Ahhh .. spreek uit als "Mika Hakkinen" ?