vervangen distributieriem en waterpomp.

Gestart door M. de Groot, 29-01-2010 21:20:19

Vorige topic - Volgende topic

M. de Groot

Ben nu in het bezit van een Volvo 240 uit 1993 en de teller staat op 425000, maar ik kan er niet achterkomen of de riem is vervangen, mijn gevoel zegt gewoon doen maar het lijkt mij dan toch ook zinvol om de waterpomp te vervangen, en de kosten zullen het niet zijn.
En zoals ik heb gezien lijkt het niet veel werk of sla ik nu de spijker helemaal mis.

Bigjelmo

Voorkomen is beter dan genezen, helemaal als het niet geheel duidelijk wat en wanneer het gebeurt is.

mevita

Citaat van: M. de Groot op 29-01-2010 21:20:19
Ben nu in het bezit van een Volvo 240 uit 1993 en de teller staat op 425000, maar ik kan er niet achterkomen of de riem is vervangen, mijn gevoel zegt gewoon doen maar het lijkt mij dan toch ook zinvol om de waterpomp te vervangen, en de kosten zullen het niet zijn.
En zoals ik heb gezien lijkt het niet veel werk of sla ik nu de spijker helemaal mis.

Je hebt zelf al het juiste antwoord gegeven opje vraag :eusa_whistle:

dennis850estate

Citaat van: M. de Groot op 29-01-2010 21:20:19

Waterpomp vervangen hoeft niet als hij niet lekt of speling op de as heeft. hij wordt niet door de distributie aangedreven, dit in tegenstelling tot de 850. mocht je het toch preventief willen doen, het kan nooit kwaad, het is even lastig om de rubbers aan de bovenzijde in 1 keer goed te krijgen. Eerst licht insmeren met een zuurvrije vaseline wil wel helpen.

leuk om ook 1ns antwoord te geven op een 240 vraag    ;D

Marc O.

Citaat van: Bigjelmo op 29-01-2010 21:26:00
Voorkomen is beter dan genezen...

Valt bij een 240 wel mee: de kleppen kunnen de zuigers niet raken als de distri-riem breekt ;)
...The Nile isn't just a river in Africa...