vreemd abs probleem

Gestart door rolvio, 30-01-2010 15:12:36

Vorige topic - Volgende topic

rolvio

Hoe kom ik erachter of mijn abs lampje brandt vanwege defecte controller, of omdat er andere poblemen zijn?
Na het plaatsen van een controller die het op andere auto's wel goed doet, blijft het abs lampje nog steeds branden:

codes:
ABS-313 Left Rear wheel sensor signal, fault in circuit         
ABS-314 Right Rear wheel sensor signal, fault in circuit 

Iemand een idee waar ik in eerste instantie eens naar moet kijken? Anders krijg ik mijn bak nooit door de APK...

arjenT5R

precies zoals je foutmelding geeft?

die sensoren nakijken  :eusa_whistle:
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

Jeroentjuh

Niet gewoon de stekker losliggen? Stekker zit bij de stekkers van de branstofpomp, volgens mij 1 gele stekker.

rolvio

heb toch de controller eerst maar even doorgesoldeerd, in het kader van uitsluiting... maandag dat ding er maar eens onderprutsen en  :eusa_pray: :eusa_pray:

@jeroentjuh: die stekkers liggen niet los, kortgeleden nog gekeken...

rolvio

Helaas, nog steeds diezelfde foutmelding met doorgesoldeerde controller  >:( >:( >:( Moet toch verder kijken nu, denken jullie dat mijn beide sensoren niet meer jofel zijn? Of zou ik het moeten zoeken in de bedrading?

thuur

Bedrading lijkt aannemelijker dan opeens 2 sensoren stuk.

Gr ;)

rolvio

dat lijkt me ook, zal straks eens onder de achterbank duiken....

rolvio

Dat ziet er allemaal wel goed uit...Heb nu nog een code over:

We zijn op de goede weg, vanmiddag in een loods verder/beter kijken en dan vooral bij de kabelboom onder de controller en onder de zekeringbak.

thuur

Citaat van: rolvio op 02-02-2010 09:24:02
Dat ziet er allemaal wel goed uit...Heb nu nog een code over:

We zijn op de goede weg, vanmiddag in een loods verder/beter kijken en dan vooral bij de kabelboom onder de controller en onder de zekeringbak.

Wat heb je dan gedaan zodat 314 weg is ???

Gr :D

rolvio

dat vraag ik me ook af  :eusa_think: :eusa_think:
heb de beide sensoren doorgemeten, de ene meet ik 1,05 kohm, de andere meet ik niets. dat klopt dan weer wel met de foutcode. anyway, dinsdag gaattie voor de apk, nemen ze dit ook mee. ben er zelf eerst klaar mee...

rolvio

Tis idd de sensor achter die kaduuk was... Staat bij de garage nu, ook vanwege APK, distr. riem vervangen.