Lambdasonde + turbodruk?

Gestart door Jochim, 31-01-2010 14:11:05

Vorige topic - Volgende topic

Jochim

Heb sinds een week het voorval dat mijn turbo soms werkt en helemaal tot einde witte deel gaat en dan weer maar 10% werkt. Als ik start als de turbo werkt blijft dit ook zo, dan slaat hij niet af maar als ik start zonder de turbodruk slaat hij na enkele kilometers toch aan soms of blijft hij uit. Het lampje van de lambdasonde brand ook maar betwijfel of dit hier iets mee heeft te maken. Wat vervangen? tcv, vaccuumslangen, lmm, lambdasonde?? En ja ik heb de zoekfunctie al gebruikt!

alvast bedankt Jochim

-D©©©L-

Jochim

Neen, maar kan je daar iets mee "maken"

Piere

Citaat van: Jochim op 31-01-2010 16:34:08
Neen, maar kan je daar iets mee "maken"

Neen, wel te weten komen wat er scheelt (als het probleem elektronisch is tenminste) en met die kennis het probleem oplossen :)
Some people get all the Breaks, Volvo's got just what it takes.

http://plsvolvoprojects.blogspot.com/

sean850

Ga eerst je foutcodes uitlezen, dat is erg belangrijk dan weet je wat er aan de hand kan zijn  ;D

Maar heb vermoeden dat het je TCV is heb het probleem ook gehad maar niet dat daarbij het Lamba lampje ging branden.

Jochim

Gisteren 140 aan het bollen met de volle turbodruk, ineens lampje lambda aan en turbodruk maar 10%! Heeft dit dan toch een verband misschien? heb hem nog niet kunnen laten uitlezen

groeten

sean850

Citaat van: sean850 op 31-01-2010 23:06:42
Ga eerst je foutcodes uitlezen, dat is erg belangrijk dan weet je wat er aan de hand kan zijn  ;D

Ruup

Ja als dat lampje aangaat gaat hij ''minder'' lopen dus dat kan goed in verband staan met minder turbodruk.

arjenT5R

Citaat van: Ruup op 05-02-2010 19:33:50
Ja als dat lampje aangaat gaat hij ''minder'' lopen dus dat kan goed in verband staan met minder turbodruk.

Je zegt het precies andersom  ;D
Als de auto minder gaat presteren door bijvoorbeeld te veel brandstof
en te weinig lucht (turbodruk) dan gaat het lampje branden.

DUSSS codes uitlezen  ;)
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!