Pingelen V70 2.4

Gestart door kermik, 31-01-2010 13:34:41

Vorige topic - Volgende topic

cas

Ik kan me herinneren dat bij mijn V70 het tanken van 98  het triggeren van de waarschijnlijk klopsensoren heeft veroorzaakt.

http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,22823.0.html

hier mijn toen gestarte topic.... let vooral op de opmerking van MEHN 

Ik heb toen niet meer de 98 getankt, en paar keer motorreinigingsspul ingegooid. de boel laten resetten, en geen last meer van gehad.

ga je de sensoren toch vervangen of loshalen, vergeet je accu niet even los te koppelen :-)
Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....

KIM

En de pingelsensoren op het juiste moment aan te draaien!

kermik

Dank je wel Piere voor je hulp, ik ga het uitzoeken!
Gr Freek
Citaat van: Piere op 31-01-2010 21:52:17
Citaat van: kermik op 31-01-2010 20:56:36
Thuur

Tja ik had het eerlijk gezegd bijna opgegeven, met al die garages kom ik niet ver. De klopsensoren zijn nooit vervangen zover ik weet, weet je zo hoeveel het er zijn en waar deze zitten> Dan ga ik die alvast vervangen, dan heb ik weer iets uitgesloten.

Ze zitten onder je inlaatspruitstuk, als je't afdraait zie je ze direct zitten.
Kan me niet direct inbeelden dat je eraan kunt zonder je inlaat af te draaien, kan wel zijn dat het lukt ;)

Ohja, en het zijn er 2 ;)

Gegroet!

kermik

Cas
Heb je enig idee wat die sensoren kosten en of het een noodzaak is om die kabelboom te vervangen. Ook ik heb maar 1X zin om alles los te halen,
BVD Freek
Citaat van: cas op 01-02-2010 15:47:45
Ik kan me herinneren dat bij mijn V70 het tanken van 98  het triggeren van de waarschijnlijk klopsensoren heeft veroorzaakt.

Ik heb toen niet meer de 98 getankt, en paar keer motorreinigingsspul ingegooid. de boel laten resetten, en geen last meer van gehad.

ga je de sensoren toch vervangen of loshalen, vergeet je accu niet even los te koppelen :-)

cas

Citaat van: kermik op 01-02-2010 20:48:36
Cas
Heb je enig idee wat die sensoren kosten en of het een noodzaak is om die kabelboom te vervangen. Ook ik heb maar 1X zin om alles los te halen,
BVD Freek
Citaat van: cas op 01-02-2010 15:47:45

Ik zou het niet weten wat die dingen kosten, ik was blij dat het bij mij opgelost ( lampje bleef uit) met die brandstof toevoegingen en 95 tanken.
als de sensoren anders zijn, dan moet volgens de kenners wel die draadboom worden aangepast.  Ik zou je zoektocht even doorzetten naar de oude sensoren, wellicht dat iemand die nog op de plank heeft liggen nieuw of uit een auto die nog prima liep.
Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....