binnenverlichting blijft branden

Gestart door ©orné, 14-01-2004 01:22:32

Vorige topic - Volgende topic

©orné

Een paar weken geleden had ik dit ook al, en schakelde ze maar uit. Een week terug weer eens geprobeerd: ha, het werkte weer zoals 't hoort. Eergister: nada, blijft weer branden. Maar de leeslamp voor de bestuurder doet 't helemaal niet meer.
Zit 'm waarschijnlijk in de deurcontacten, maar waar vind ik die in een '94-er 850? Niet de klassieke drukpennetjes iig.
Hoe veilig en comfortabel je aankomt is van belang, niet hoe snel!
Het leven mag dan net een snelweg lijken, mijn leven wil ik er niet op eindigen...

denkweb

Die pinnetjes moeten toch echt aan de kant van de scharnieren in de deur moeten zitten omringd door een rubber afdekring, want anders kan dat wel eens de reden zijn dat de verlichting blijft branden  ;)

©orné

Mjah, dat lijkt me ook. 't Was even normaal toen 't niet zo vochtig was.

M'n dealer zei iets over microschakelaars, zo micro kan dat toch niet zijn. Ik zag niets bekends ???
Als 't buiten even droog is zoeken we verder.
Het leven mag dan net een snelweg lijken, mijn leven wil ik er niet op eindigen...

StoneCourt

Heb ik ook (gehad) met mijn kofferdeksel. Best vervelend: niet alleen de binnen verlichting bleef branden (die kan je tenminste nog uitzetten ivm je accu), maar ook de lampjes in de portieren. Bovendien kon ik mijn alarm niet meer aanzetten, zonder dat het binnen een minuut begon te loeien.

Toevallig gisteren voor een beurt geweest en het probleem aan de dealer voorgelegd. Hij had het ook over een probleem met de microschakelaar die zo niet te vervangen is. Er zou een nieuw slot in moeten.
Without question, the greatest invention in the history of mankind is beer. Oh, I grant you that the wheel was also a fine invention, but the wheel does not go nearly as well with pizza.

Ramon

De interieurverlichtingsschakelaars (zogenaamde micro-switches) zitten in je slot geintegreerd.

Ik heb hier gelukkig nog geen storingen mee gehad, dus heb ze nog niet uit elkaar hoeven schroeven.
Je zou slot (kopzijde deur, zit vast met torx) eens los kunnen schroeven en kijken of je erbij kan komen.

Ben wel benieuwd .....

Ramon  
Ramon zegt : HUBRAUM statt spoiler !

denkweb

WD-40 in je slot spuiten, wellicht komt het ding nog los....

©orné

Grtvrdrie... Ik zie nergens wat op een schakelaartje lijkt, dus zal 't idd. wel verborgen in de sloten zitten. Ben ik mooi mee.

Het lijkt in de achterklep te zitten. De bekleding zit nogal wankel omdat de meeste bevestigingspunten gebroken zijn. Daar is waarschijnlijk aan/mee gerommeld, of in ieder geval heeel slordig mee omgegaan.
Met dit natte weer ga je niet voor je lol in een koude auto zitten knoeien, en je kunt er nog rot bij ook. Staand boven je hoofd werken of zittend binnen is allebei lastig...

Nou ja, voorlopig laat ik de verlichting wel uit, ik kan zonder.
Als ik tijd en zin heb ... en dan niet vergeten jullie op de hoogte te houden.

Dank zover.

Hen3

Ik heb iets soortgelijks. Als ik m'n 850 gewassen heb (gebeurd eigenlijk te weinig) blijft daarna de verlichting van de laadruimte branden! Na een aantal uren (als het geheel weer lekker droog is) gaat hij weer uit...

Hendri