Vacuümslang los. Waar naartoe?

Gestart door Ruup, 02-02-2010 17:07:18

Vorige topic - Volgende topic

Ruup

Hey ik was wat aan het zoeken onder de kap naar een vacuumlek en toen kwam ik deze loszittende slang tegen:

Hij loopt vanuit hier naar boven, dan gaat hij onder het plasic kapje waar ''Volvo 20valve'' op staat. Onder het kapje word het een ijzer buisje dat over de kop heen ligt. En daarna komt hij er hier weer uit:

Volgens mij gaat hij dan boven het gasklephuis in.

Mijn vraag is waar moet hij onderin ergens vastzitten? hij zuigt er behoorlijk valse lucht door. :(
Gr. :)

mehn

Het slangetje dat er (op de foto) naast zit heeft een gele markering. Heeft het slangetje dat jij bedoelt een rode markering?
Het lijkt erop dat het de slang is die onder op de turbo moet, zoals de slang met de gele markering boven op de turbo aangelsoten zit.

Het kan ook een slang van de carterventilatie zijn. Die hoort in de dikke kunststof buis te zitten die van het luchtfilter naar de turbo loopt.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Ruup

Op die bovenste foto heb ik hem idd aangesloten op die dikke kunstof buis naar de luchtfilter. want daar miste een slangetje. maar toen ik hem daarna startte en ik gaf gas viel hij niet direkt terug naar stationair. hij bleef een sec. ofzo iets van 3000rpm lopen en viel daarna terug naar het goede stationaire toerental dus ik heb hem weer losgemaakt. maar nu doet hij nog hetzelfde ??? Volgens mij heeft hij geen rode markering.

Sbv

Hoort deze niet op het kerstboompje te zitten ?
Volgens mij heb ik vorige week met Bouke hetzelfde losse slangetje in handen gehad bij zijn 850

Ruup

Waar kan ik het kerstboompje ergens vinden?
Gr.

Sbv

Citaat van: Ruup op 02-02-2010 19:42:27
Waar kan ik het kerstboompje ergens vinden?
Gr.

Schroef de afdekplaat van de gaskabel er maar eens af. Grote kap aan de linkerkant op je ondersste foto. Er zit 1 torx 25 schroef in.

Jeroentjuh

Hoort idd op de kunstof buis op de turbo te zitten, op de aansluiting van de carterventilatie, het PTC nippel... Bij de eerste turbo's liep deze vacuumslang vanaf het PTC nippel (waar nr. 8 & 15 op de tekening op zitten), via die metalen leiding over de kop, naar het "kerstboompje" op het inlaatspruitstuk. Bij de latere type's is die metalen leiding vervallen en gaat deze niet meer naar dat kerstboompje, maar naar de zijkant van inlaatspruitstuk (de bochtjes die altijd kapot gaan) zie de tekening hieronder.....

Ludo

Citaat van: Jeroentjuh op 02-02-2010 19:55:02
Bij de eerste turbo's liep deze vacuumslang vanaf het PTC nippel (waar nr. 8 & 15 op de tekening op zitten), via die metalen leiding over de kop, naar het "kerstboompje" op het inlaatspruitstuk.

Wat is de functie van die metalen leiding?.
Bij mij zit die er niet op. (ook niet op de zijkant van het spruitstuk)

Ronald21

Bij mij T5 94 loopt die ook over de kop via stalen buisje alsof ze'm willen warmhouden .

mvg

-D©©©L-

Citaat van: Ludo op 02-02-2010 20:01:54
Bij de eerste turbo's liep deze vacuumslang vanaf het PTC nippel (waar nr. 8 & 15 op de tekening op zitten), via die metalen leiding over de kop, naar het "kerstboompje" op het inlaatspruitstuk.

Warmhouden.
Later is dat buisje vervangen door een gecombineerde slang met een isolatiemantel. Dat tweede dunne slangetje ernaast zit op het tuitje dat aan het uiteinde van het inlaatspruitstuk zit.

Sbv

Ik vroeg me dat laatst ook al af waar dat buisje voor was. Het enige wat ik m kon bedenken was warmhouden

-D©©©L-

En wil iemand even de topic titel aanpassen, op "vavuum" zoekt echt niemand. (hoewel, ruup misschien wel.  ;D )

Ruup

Haha sorry :-[ Ga ik meteen doen!

Ludo

Citaat van: -D©©©L- op 02-02-2010 20:06:25
Citaat van: Ludo op 02-02-2010 20:01:54

Warmhouden.
Later is dat buisje vervangen door een gecombineerde slang met een isolatiemantel. Dat tweede dunne slangetje ernaast zit op het tuitje dat aan het uiteinde van het inlaatspruitstuk zit.

Oke, maar ik heb (lees: had origineel) geen van beiden.
???

Ruup

CiteerEn wil iemand even de topic titel aanpassen, op "vavuum" zoekt echt niemand. (hoewel, ruup misschien wel.     
Het is geregeld ;D bn n beetje snel mt typen ;)

Ik ga het slangetje dan morgen weer ff terug op het ptc nippel doen. want ik had hem al erop gedaan maar vertrouwde het niet zo dus heb hem er weer afgehaald :o Toen ik hem erop had en had geprobeerd zakte hij niet goed in toeren? ???