kennismaking met Robin met een C70 classic cabrio

Gestart door Robin Visser, 02-02-2010 19:25:46

Vorige topic - Volgende topic

Robin Visser

Hallo 850-forummers,

Gisteren kreeg ik de tip, dat er een goed 850-forum bestaat. Vandaag gelijk even gegoogled, gevonden en aangemeld. Ik rijd een C70 T5 classic cabrio in de kleur zwart en met zwarte volledig leren bekleding. Naast de liefhebberij in C70's ben ik liefhebber van oude Citroëns. De combi Citroën-Volvo of andersom schijnt vaker voor te komen. Feit is, dat ik eerder aan de Volvo was, dan aan de klassieke Citroëns. Maar nu rijd ik zakelijk een Citroën CX Pallas 25 IE automatic en ben ik bezig om een Citroën SM 2.7 carburateur te laten restaureren en daar alles voor bij elkaar te zoeken. Ook heb ik de CX verder opgeleukt met de destijds beschikbare opties. De kennis over het wel en wee voor de CX- en de SM-hobby doe ik op op citroën-forum.nl. Daar schrijf ik vrij veel op.

Ook de C70 heeft mijn toenemende aandacht om die helemaal naar wens te maken. De auto heb ik 3 jaar geleden in Duitsland gekocht, vlak over de grens in het Ruhrgebied. Het enige wat ik heb verbeterd , is de audio/navigatie. Ik vond een originele navi in het dashboard niet mooi en dus heb ik gekozen voor een auto zonder en een 1205 navigatie met een andere geluidsversterker laten plaatsen. De radio, de navi, de CD en de aangelegde I-pod gaan nu over de versterker en dat klinkt perfect. Ik vind de auto origineel helemaal geweldig en heb alleen een wens wat betreft het hangen aan het gas. Er zouden wat luchtslangen naar de turbo van kortere exemplaren moeten worden voorzien en wellicht kan een chip-tuning nog een bijdrage leveren. Dat zijn de dingen die ik hier wil uitvinden.  :)
Wat een feest zo'n dakloze T5!

viking_in_shorts

Hé wat leuk - nog 1 :eusa_clap: :eusa_clap:

Ik geloof dat er ergens een draadje is speciaal voor C70's waar je ook meteen je foto's kwijt kan :eusa_whistle:

Oh kijk eens: heb 't draadje ook nog eens voor je gevonden ook ..

tackle

doe mij eens een lekkere foto van die citroen SM. Da's toch die met die maserati motor?

Robin Visser

Helaas ben ik niet van het sleutelen. Ik ben van het bij elkaar regelen van alle leuke onderdelen en van het goed informatie inwinnen over hoe en wat en het bij elkaar zoeken van de onderdelen en degenen die het werk moeten doen. De SM heeft inderdaad een Maserati-blok. Een prachtige kar, maar alles moet goed zijn gerenoveerd en gemodificeerd. Anders gaat het mis. En als het mis gaat, dan is het echt mis. Bij een Volvo 850/70 ga je naar de sloop en heb je onderdelen bij de vleet. Dat is voor SM een wel anders.

Wat betreft de Volvo, ben ik eigenlijk alleen op zoek naar de marginaal te behalen verbeteringen. Ik denk, dat de auto wat beter aan het gas zou moeten hangen. Ik denk, dat ik daarvoor overigens niet ben aangewezen op het 'C'-deel van dit forum.

BenC70ES

Welkom hier!

Heb je nog foto's van je C70?
Ik ben een grote Volvo fan en zeer zeker van de C70 maar met Citroën heb ik echt helemaal niks, Maserati daarentegen vind ik wel  :eusa_drool:  ;D

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

EdenAli

Leuke naam Robin ik heb er nog 1tje in de schuur staan met 3 wielen ;D :eusa_eh:

Sory even veranderd zaten aan het bier

Jeff

Volvo 740 GL 1989 - Volvo 850 2.5 10v LPI (Rood) - Volvo 850 2.5 20v LPG (Geel) - Volvo 850 2.5 10v (Wit)

hvdmountain

Welkom hier! We zijn hier altijd nieuwsgierig naar....foto's!!

Enne: ???
Citaat van: Robin Visser op 02-02-2010 19:25:46
...SM-hobby...

Gr. ;)

henry classic v70

Citaat van: hvdmountain op 03-02-2010 18:40:23
Citaat van: Robin Visser op 02-02-2010 19:25:46
...SM-hobby...
Tja dat kon niet uitblijven natuurlijk :evil:

Welkom Robin, het heeft even geduurd maar je hebt het 850 forum toch gevonden ;D
We weten allemaal wel hoe een C70 eruit ziet maar toch zeggen mooie afbeelding van je eigen Roffel het meest, als je dan toch met mooie afbeeldingen bezig bent.....ook een paar van de CX/SM (de Johan Cruyff auto :eusa_dance:) beiden schitterende wagens, vind ik
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

Robin Visser

Dank je wel allemaal voor dit hartelijke welkom. Ik ben niet zo thuis in het plaatsen van foto's. Dat breekt me ook op bij de Citroën-buren. Want ook daar krijg ik steeds te horen, dater foto's moeten komen. Ik daar binnenkort dus wat aan mijn foto-plaats-vaardigheden doen en dan plaats ik wat foto's van de Roffel (wat klinkt die toch heerlijk) en van de Citroentjes.

viking_in_shorts

Ik PB je even mijn mailadres, je kan de foto's naar mij mailen en ik zorg ervoor dat ze online komen. Vervolgens kan je voor de volgende keer de how-to gebruiken die hier staat ....

http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,13191.0.html

Eugene

If it's not blown, it sucks...

Robin Visser

SM: does not go fast without a budget  ;D ;D ;D

FGG

Welkom op 't Forum, Robin.

Doe maar van alles wat foto's.

FGG

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

rifwachter

Hallo Robin,

Welkom op het forum.

Leuk te zien dat er hier ook nog liefhebbers van citroen zijn, ik heb zelf een CX 2500 prestige turbo uit 1986.

Deze is sinds 1991 in mijn bezit, en volgend jaar belastingvrij  :eusa_dance:

Wel plaatsen hoor die foto's van alle drie de auto's.

Rene
Volvo S70 2.5, Volvo 850R, Volvo S60R, Volvo V70 D5, Volvo S60 D5, Volvo C70 D5 en een citroën CX 2500 prestige turbo