Afdingen op V70N bij Duitse Volvodealer?

Gestart door appie, 02-02-2010 21:44:50

Vorige topic - Volgende topic

appie

Hallo allemaal,

ik ben van plan een gebruikte V70N (ja, sorry) te kopen in Duitsland. Nu heb ik er één gezien die aangeboden wordt door een Duitse Volvo-dealer. In NL zijn de vraagprijzen vaak gebaseerd op inruil en als je niets inruilt, kun je dus korting krijgen. Werkt dit in Duitsland ook zo of heeft afdingen geen zin? Indien de prijs niet lager gaat, kan ik dan misschien proberen om er 'wat dingen' bij te krijgen (nieuwe winterbanden of zo, ik noem maar iets)?
Hoe zijn jullie ervaringen op dit vlak?

)()()sT

Net zoals in Nederland, gewoon vragen wat er aan de prijs te doen is  :D

appie

En hoe zeg je dat dan (sorry, ben een n00b op het vlak van autoaankopen, ben een 'leasert'): "Ik heb niets in te ruilen, kunt U daarom niet iets aan de prijs doen?"?

elianmars

Je vraagt wat de prijs is als je niks inruilt. Dan hoor je 't snel genoeg.

daytonawim

Er is meestal wel wat met de prijs te doen, kijk effe op mobile.de wat een vergelijkbare kost.

Bij export vervalt vaak de garantie ( lees lagere prijs)  en bij geen inruil ( ook lagere prijs)

Wat ze liever doen is bijvoorbeeld onderhoud, banden e.d. ( gratis uitvoer kenteken laten regelen)
Overigens zitten er heel vaak een set winterbanden bij, kijk dus goed welke velgen op de auto zitten,
kunnen ze namelijk niet zeggen en de knappe velgen weer apart verkopen.

pooh

afdingen moet je altijd proberen, ook in Duitsland
En winterbanden worden meestal standaard meegeleverd, zal er wel mee te maken hebben dat ze verplicht zijn daar ;)

Teken de petitie tegen het dodingsstation en de gemeenten in Cadiz!
Direct naar de petitie: www.petitiononline.com/perrera/petition.html

Haenzel

Ik heb indertijd, gezien de relatief grote afstand, telefonisch al afgedongen. Geen inruil en zonder garantie waren idd de motivatie. Weet niet hoever je moet rijden maar als je daar eenmaal bent na 400 km is je onderhandelingspositie nou niet echt optimaal.....

appie

Allen bedankt voor jullie reacties tot nu toe. De winterbanden zitten er inderdaad bij (op stalen velgen).

Citaat van: daytonawim op 02-02-2010 21:59:43
Bij export vervalt vaak de garantie ( lees lagere prijs) en bij geen inruil ( ook lagere prijs)

Dat met het vervallen van de garantie: de dealer moest kijken hoe het zat met garantie in NL (ik heb verhalen gehoord van mensen die de garantiezaken bij een NL'se dealer konden laten uitvoeren, die op zijn beurt de rekening naar de D'se dealer opstuurde). Maar stel dat ie zegt: "geen garantie in NL", wat dan? De auto staat op 5 uur rijden bij mij vandaan, dus even langsgaan is er niet bij (zeker niet met een wat serieuzer garantiegeval). Vandaar dat ik ook de volgende vraag heb: moet ik een aankoopkeuring laten doen of kan ik ervan uitgaan dat een officiele volvodealer me geen rommel verkoopt (terwijl hij weet dat ik ver weg woon)? Vertrouwen is belangrijk, maar het lijkt me in deze situatie ook wel wat naief misschien. Ik heb voor deze vraag - om 'topic vervuiling' te voorkomen - een apart topic aangemaakt, ik zou het fijn vinden als jullie daar je mening zouden willen geven: http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,39269.0.html

appie

Precies, dat bedoel ik! Ik hoop dat ik dat ook zwart-op-wit krijg bij de dealer in Duitsland.