Duitse auto met schade.

Gestart door bastiaan arissen, 03-02-2010 10:34:01

Vorige topic - Volgende topic

bastiaan arissen

Hallo,
Ik heb in Duitsland een auto met schade gevonden. Welke mij wel interessant lijkt om op te halen. Kan ik die auto gewoon gaan halen en er hier een sloop verklaring voor krijgen of moet ik daar nog wat anders voor doen in Duitsland of zo? Ik hoor het graag ;D
Groeten Bastiaan.

Sbv

Je kan de restanten altijd in de oud ijzer bak doen als je auto tenminste wilt gaan demonteren.
Elianmars heeft dat ook gedaan met zijn engelse V70

mehn

Je hoeft in Nederland alleen een sloopbewijs (vrijwaringsbewijs) als de auto in Nederland geregistreerd staat.
Wat ik hier wel eens gelezen heb is dat men de auto in het buitenland officiëel exporteert en dan niet in Nederland invoert.
Je kunt m dan slopen (hoeft ook geen BPM te betalen) en gewoon bij de oud ijzerboer inleveren.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

-D©©©L-

Hij staat in duitsland dan toch nog wel op je naam ?

mehn

Citaat van: -D©©©L- op 03-02-2010 11:27:19
Hij staat in duitsland dan toch nog wel op je naam ?

Ja is dat zo? Volgens mij is hij bij export gewoon uit de boeken.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

)()()sT

Als het net zoals bij een "normale" auto gaat wel. Normaliter koop je een auto bij eender wie, en krijg je de Fahrzeugbrief en papieren er gewoon bij. Er wordt bij mijn weten niks tenaamgesteld daar. Toch?

bastiaan arissen

Ja weet niet hoe dat normaal gaat met invoeren of je hem daar op je naam zet? Iemand ervaring mee?

)()()sT

Ik heb hem niet op naam gezet. Zoals ik al zei heb ik toentertijd de auto gekocht bij een handelaar, papierwinkel zit erbij en die heb je nodig bij de RDW voor de invoer.

--BUMP--

Het enige wat ik weet is van mijn broertje: hij heeft een auto gekocht die uit België gehaald was, en die auto stond al 2 jaar in Nederland, maar nooit ingevoerd. In België was de auto al uit de registers gehaald, terwijl hij dus in Nederland officieel niet bestond. Hij 'zweefde' als het ware tussen de twee landen, alleen weet ik niet in hoeverre dit legaal is. Volgens mij mag alles, als je maar niet met die auto gaat rijden!

thuur

Citaat van: --BUMP-- op 03-02-2010 11:43:24
Het enige wat ik weet is van mijn broertje: hij heeft een auto gekocht die uit België gehaald was, en die auto stond al 2 jaar in Nederland, maar nooit ingevoerd. In België was de auto al uit de registers gehaald, terwijl hij dus in Nederland officieel niet bestond. Hij 'zweefde' als het ware tussen de twee landen, alleen weet ik niet in hoeverre dit legaal is. Volgens mij mag alles, als je maar niet met die auto gaat rijden!

Ik heb iets vergelijkbaars staan. Een uitgeschreven Belg zonder verdere papieren.

Gr :D

daytonawim

Volgens  mij is de wettgeving in NL zelfs zo ver veranderd dat als je als bedrijf / particulier een auto
geimporteerd dat je de auto pas naar de RDW brengt als ie verkocht is of gebruikt gaat worden.

( dat is wat ze bij de RDW tegen mij gezegd hebben )

Rob850turbo

Als je een auto in duitsland koopt is het zo dat de oude eigenaar(verkoper) de auto afmeld op het gemeente huis, er komt dan een stempel op het kenteken te staan. Stillgelegt am... (datum)

je krijgt van de oude eigenaar een Fahrzeugbrief en een fahrzeugschein

Wat de nieuwe eigenaar doet met het kenteken maakt niet uit , je hebt het wel weer nodig als je de auto in nederland wilt kentekenen.

Voor italie is het ongeveer het zelfde verhaal.

alleen voor zwitserland is het een klein beetje anders , de nieuwe eigenaar dient bij of direct na import de btw afterekenen.

JW

Ik heb ook al enkele wagens gesloopt, uit België en Duitsland. De Duitse auto moet zijn afgemeld dan krijg je hem zo weer aan een sloper kwijt. Precies wat Rob850turbo zegt.
240 Turbo | 1991 | 282Kkm | E85

bastiaan arissen

Ja ik kan hem dus met die papieren gewoon in Nederland naar een sloper brengen? of in Duitsland?

cas

Joh, ik kan auto's kwijt zonder papieren ! aan de sloop dan he. niet in een gracht.  :police:

kom ze weleens tegen in een boedel, waar papieren van weg zijn, en ook niet de moeite is om erachterheen te gaan. bel een sloop, en zeg waar hij staat en ze knijpen hem op.  dus als je iemand niet mag  ;D..... knijperdeknijp!
Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....