Andere automatische versnellingsbak

Gestart door Goossens, 20-01-2010 10:59:19

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

-D©©©L-

Citaat van: mehn op 20-01-2010 11:06:21
De snelheidspuls ontbreekt bij de latere modellen.
Eindoverbrengingen verschillen, al zal dat niet zo'n probleem zijn.

De kleppenblokken zijn tussen de modeljaren subtiel anders, koppelomvormer is aangepast aan het koppel van de motor waar de bak bij hoort. Drukregeling is aangepast aan de eindoverbrenging en het koppel. Niet alle TCU's gaan op een gelijke manier om met de koppelbegrenzing.

UserID6342

Citaat van: henry classic v70 op 20-01-2010 12:48:28
Citaat van: Dirk342 op 20-01-2010 12:22:41
Citaat van: Goossens op 20-01-2010 12:15:25
Das balen  :eusa_doh:dan zal ik verder gaan met mijn speurtocht! iemand anders nog tips?
Hunter in Gorredijk, Rima in Druten, Verweijst in Uden, Geenacker in Nijmegen, bij deze jongens heb je de meeste kans op slagen waarvan Boy Geenacker meestal de goedkoopste is en ook de beste garantie geeft.

Elferink in Enter toch ook Dirk of hoort die niet in jou rijtje thuis....... ;)
Hahaha, die oude Saab sloper :) Ken de jongens goed, maar zie ze nog steeds als alleen Saab slopers, waarom weet ik ook niet.  Maar ze mogen van mij rustig in het rijtje hoor.

Goossens

Heb even rond gemaild/gebeld en heb momenteel deze opties:

Verweijst: 750 euri verder geen informatie

Hunterparts : 500 euri waarschijnlijk gereviseerd dit omdat je kan zien dat de bak uitelkaar gehaald is.

AA in Rheden : 350 eruo geen verder informatie

ben even de voors en tegens tegen elkaar aant opzetten want de wagen moet weer het asvalt op! :azn:

Goossens

 :eusa_clap: :eusa_dance:heb een passende automaatbak!! zaterdag eronder schroeven nieuwe bandjes eronder en het is weer als nieuw!! :azn:

prefect

De hoofdcode van de bak is voor alle 850's hetzelfde 50-42LE.
Dat wil niet zeggen dat de bakken allemaal hetzelfde zijn.
Er zijn namelijk (bij mijn weten) zowieso 3 verschillende eindoverbrengingen.
Die van de 2.5 10 en 20-klepper heeft dezelfde eindoverbrenging. De 2.0 10v weer een andere en de turbo's ook weer een andere.

Zie hieronder:

Basically the type of autotransmission is an AW50-42LE. You then have different final drive ratios depending upon the model of 850 it is fitted to. These are as follows B5252S (2435cc 10 valve) 2.74:1, B5204S (1984cc 20 valve) 3.16:1, B5254S ( 2435cc 20 valve) 2.74:1 and finally B5234T ( 2319cc 20 valve Turbo) 2.54:1. You really have to get a box from the same model as yours . Fit the wrong one and you will either have rapid acceleration and no top speed or rubbish acceleration but you would eventually get up to an extremely high top speed.