Gijs H & z'n 855 T5-R stellen zich voor

Gestart door Gijs H, 04-02-2010 21:25:04

Vorige topic - Volgende topic

Gijs H

Dag beste volvovrienden!

Mijn naam is Gijs en ben sinds zeer korte tijd (een 2tal dagen) de trotse bezitter van een 855 t5-r uit '95.

Het zit zo.. sinds een klein jaartje werk ik in de garage bij Volvo Hasselt.
Paar weekjes terug kwam er een 855 R binnen gerold met een lekkage aan zen stuurhuis. De wagen viel me al direkt op toen hij op de parking stond. Heb dan maar lekker snel het werkorder voor mij genomen en ben er aan begonnen.
Na reparatie even een testrit gemaakt, en ja .. het beviel me wel, hij reedt lekker!
Nu zag ik dat de wagen ook een redelijk aantal kilometers had (380.000) maar dat hij voor de rest nog redelijk deftig in orde was..

Toen een heel wat oudere man de auto opt eind van de dag kwam afhalen heb ik het hem zonder twijfel gevraagd .. of hij niet wou verkopen..
Dat wou hij dus niet, omdat ie geen geld had voor een andere.

Nu paar dagen terug zag ik de wagen ineens opnieuw in de werkplaats, hij was ermee in pan gevallen. Motor draaide op stationair nog wel vlot, maar als je wat gas gaf klonk het niet meer zo heel gezond, vermoed drijfstang of krukaslagers beschadigd. Oliepeil stond gevaarlijk laag.. wss dus de oorzaak

Dusja .. als conclusie kon je wel stelle, dat de motor zen beste tijd gehad heeft..
Klant gebeld voor dit te melden, hij wou hem dus nimeer laten maken .. hij ging em verlopig in aan garage laten staan.

Dus dit was het ideale moment voor een bodje te wagen!
En zo heb ik voor een belachelijk prijsje een 855 t5-r met goede carosserie (nergens deukjes) en een proper interieur kunnen kopen. Bovendien werkt ook alle elektronica nog !

Ben nu van plan de motor (deels) te laten reviseren.. Aan of af te raden op die km-stand?
Heb prijs aangevraagd en het zou me een 2750 kosten all-in..
Dit omvat kleppen, zuigers, lagers, zittingen, vlakken, nieuw distributie ..
Maar hoogstwaarschijnlijk is het niet allemaal nodig .. kga ermee zien.

Iemand ervaring met revisie & dan int bijzonder van deze motor?

Tips & comments altijd welkom!

Tot slot nog een paar foto's (ongewassen). Foto's interieur volgen nog..

mehn

Citaat van: Gijs H op 04-02-2010 21:25:04
Mijn naam is Gijs en ben sinds zeer korte tijd (een 2tal dagen) de trotse bezitter van een 855 t5-r uit '95.

8<

En zo heb ik voor een belachelijk prijsje een 855 t5-r met goede carosserie (nergens deukjes)

8<

Kijk nog eens goed achter op de klep ;)

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

cas

jij bent spook offline!

bedoel je de fout die ik ook maakte :-)  ..... -.....   ben wel heel benieuwd wat JIJ voor je t-5r hebt betaald  ;D
Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....

rogerV701998

Mooie wagen heb je daar.

Even een vraagje: je zegt dat je bij een Volvo garage werkt, enkele weken eerder aan de auto hebt gewerkt en dat de auto nu ter reparatie is aangeboden met schade veroorzaakt door een te laag oliepeil. Het zal wel naïef van mij zijn maar is het niet gebruikelijk dat je dit soort zaken even checkt, als service zeg maar... :eusa_think:

Gr. roger

Ludo

Welkom Gijs.
Volvo Hasselt, is dat ACL?.
Ik ben ook benieuwd wat de schade was.

FGG

Citaat van: mehn op 04-02-2010 21:28:25
Kijk nog eens goed achter op de klep ;)

;D

Welkom op 't Forum, Gijs.

FGG

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

Gijs H

Citaat van: rogerV701998 op 04-02-2010 21:40:00
Mooie wagen heb je daar.

Even een vraagje: je zegt dat je bij een Volvo garage werkt, enkele weken eerder aan de auto hebt gewerkt en dat de auto nu ter reparatie is aangeboden met schade veroorzaakt door een te laag oliepeil. Het zal wel naïef van mij zijn maar is het niet gebruikelijk dat je dit soort zaken even checkt, als service zeg maar... :eusa_think:

Gr. roger

Als een wagen binnenkomt voor een bepaald probleem, in dit geval het stuurhuis, heeft de motorolie er niet veel mee te maken, en wordt het dus ook niet gecontroleerd. Het is ook geen servicebeurt ..
Nu in principe is het een kleine moeite om het oliepeil te controleren, ik probeer het   ook zo vaak mogelijk te doen maarja ..

@ Cas

Daar ga ik niet op antwoorden..

Ne ouwe bompa, nog rekenend in Belgische Frank .. da zegt genoeg eh

@ Ludo

Inderdaad Volvo ACL.. Eerste 2 maanden bij Celis in sint-truiden .. Is van dezelfde familie