lichten vervangen?

Gestart door bruno, 16-01-2004 11:05:08

Vorige topic - Volgende topic

bruno

Gister bij het onderhoud werd me opgemerkt dat mijn lichten een mindere reflectie hebben en waarschijnlijk wel bij 1 van de volgende onderhoudsbeurten zullen vervangen moeten worden...  ???

Bedoelen ze dan de lampen of de hele lichtset?

Quanta kosta?

En is er iets te vinden op de markt van slooponderdelen of is dat niet aan te raden? En naar wat moet ik dan precies op zoek gaan, zijn er verschillen in bouwjaar?

denkweb

Het gaat vermoedelijk om de koplampen, dan bedoelen ze ook de hele koplamp. Daar zit een reflector (spiegel) in die geen goede weerkaatsing meer geeft, het lichtschijnsel wordt dan diffuus en gaat andere weggebruikers irriteren, maar levert ook aanzienlijk minder scherp zicht op.

Er zijn twee soorten koplampen in de 850 te vinden. Tot modeljaar 1994 waren er koplampen met 1 enkele lamp (model H4 lampje erin). Na dit modeljaar kwam er een koplamp met twee lampen (groot-licht gescheiden) met 2 H7 lampjes erin. Dit is dus wel iets om in de gaten te houden.

Op de sloop zal het een hele zoektocht worden om andere koplampen te vinden, is een product waar nu eenmaal veel vraag naar is. Je betaald al snel te veel.

Succes met de zoektocht in ieder geval!

Jeroentjuh

Reflector is ook los te vervangen..

Vogel

CiteerGeplaatst door: Jeroentjuh  geplaatst op: vandaag om 00:12:06  
Reflector is ook los te vervangen..  
Dat kinkt interesant, kan je die zo los bij de Volvo dealer bestellen? Enig idee hoeveel euri?
Mijn refelctors zijn ook aardig verweerd vooral de rechtse en dit wil ik weer graag netjes hebben ;D
Forget the rest, Volvo is the Best