HELP vraagstukje met kromme remschijven / klapperend stuur

Gestart door joes, 06-02-2010 19:11:29

Vorige topic - Volgende topic

joes

:eusa_wall:

gegevens van mijn "Italiaan" geboortedatum 28-12-1995 VOLVO 850 T-5R met een NL 2.3 T5 blok en MT had naar ik dacht kromme remschijven 302 mm

= dus de remschijven voor en blokken vervangen allemaal OEM Volvo

Probleem komt terug weer klapperend stuur vooral wanneer ik bij 120 km/uur zachtjes rem klapperen de voorwielen en ook het stuur dus, daarnaast remt de auto in steeds erger wordende mate  afwisselend meer en minder lijkt dus weer kromme remschijven.

= remschijven af laten draaien
= nieuwe remblokken
= voorwiellagers blijken totaal gaar (waarvan 1, 4 maanden oud OEM Volvo met naaf) dus alle twee vervangen
= draagarmen 4 maanden geleden allebei vernieuwd ( OEM Volvo)
= nu maar meteen nieuwe veren voor en originele schokbrekers allebei OEM Volvo voor gemonteerd
= lagers van de veerpoten waren 4 maanden geleden al vervangen
= ook de remschijven achter en blokken maar vervangen
= een van de stuurarmpjes vervangen links (was ook gaar)
= auto opnieuw laten uitlijnen

Ja en nu na 2 dagen begint de klacht zich weer te manifesteren  :eusa_doh: bovendien slaat de ABS soms in bij snelheden beneden 20 km zonder dat daar aanleiding toe is.

= De motor ophangrubbers op het subframe zijn ook allemaal vernieuwd 4 maanden geleden
= eigenlijk zijn alle onderdelen nieuw die er toe doen, dus WIJ WETEN HET EVEN NIET MEER, misschien dat een van jullie dit herkent of een suggestie heeft waar we het moeten zoeken, dan hoor ik dat heel graag !

Oh ja de auto rijd met originele Titans 17"" en TOYO winterbanden die goed rond zijn en uitgebalanceerd.

:eusa_wall: ;D :eusa_wall:

Ludo

Na 2 dagen is wel erg snel.  :-\
Blijven de remklauwen soms hangen?.

joes

:) Hi Ludo,

nee de remklauwen blijven niet hangen......... maar ik denk inmiddels na 2 keer het probleem in ernstige mate te hebben gehad (oa klapperend stuur) de beginverschijnselen denk ik  ??? en dat wil zeggen dat ik nu ook al weer voel dat ie niet constant remt en dat het stuur niet zo stil is als bij mijn zwitserse T-5R....dus ben een beetje bezorgd dat ik veel heb (laten) doen maar dat het weer terug komt en dan als ik op wintersport ben............daar maak ik me een beetje zorgen over, Joes

EdenAli

Gewoon nieuwe schijven voor monteren ik had het probleem ook afgedraaide schijven vinden volvo's over het algemeen niet leuk

joes

:)
Na 2 weken afgedraaid lijkt me niet een probleem en bovendien had ik het van te voren ook al, de blokken zijn iedere keer vernieuwd ook na het afdraaien van de (bijna) nieuwe schijven.

cas

en waren de schijven dan wel krom toen je ze afdraaide? kan je zien lijkt mij tijdens het afdraaien. of niet.

Ben maar een " leek" maar neem graag deel aan van alles, dus ik roep maar wat .

is het niet iets met je abs die willekeurig gaat werken bij het remmen ook al is het niet nodig? zou dat niet een evt foutcode geven? ellende met de kransen niet begreep ik ergens anders.

en een 4 maanden oude voorwiel lager NU al weer gaar??
Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....

Vulk

Ik zou toch de klauwen aan de klauwen denken of toch eventueel de achterkant?

joes

;D

Gelukkig het lijkt opgelost (sinds 700 km geen problemen meer) dankzij de tips van Thuur, Vulk en Ludo heeft Christ de achterste remklauw vervangen die het meest verdacht was (scandcar heeft de andere in back-order) en de remslangen zoals ge-adviseerd door Thuur en....................................ja hoor na demontage van de remslangen, wat een rotklusje was want alles zat vast aan de koperen remleiding en niet "gangig", bleek dat de remleidingen......vanuit 1 richting makkelijk door te blazen waren maar vanuit de andere niet !!

Dus vervangen van remleidingen achter en de klauw die we ervan verdachten dat ie bleef hangen (warm wiel) heeft het probleem van een trillend en pompend remmende auto in de voortrein opgelost !  :eusa_clap:

Nu wanneer de andere remklauw wordt geleverd die ook maar even vervangen, voor de zekerheid, maar nu wel met gerust gevoel op wintersport aanstaande donderdag met mijn Italiaan.

THANKS GUY's  :eusa_dance:

PS door de snelle levering van een gerepareerde ABS/TRACS controller hoop ik dat dat probleempje ook is opgelost, die hebben we er ook meteen ingezet, DANK THUUR VOOR DE EXCELLENTE SERVICE !

thuur

Graag gedaan, fijn dat het is opgelost. Veel plezier op vakantie!

Gr ;D

Kees.R.S

Ik haak "even" in op dit probleem, mijn '94 glt (ik dus) heeft waarschijnlijk eenzelfde probleem, zelfs met een volledig uitgeschakeld ABS (alle 3 zekeringen) veranderd het rembeeld niet, stotterend, stotend remmen, bij langzaam rijden is het net een golfbeweging, dus duidelijk snelheid afhankelijk.
Computer uitgelezen (A3), eerste deel van storing opgelost door pedaalsensor te repareren (printje los) maar stotterend remmen bleef.
Zoals gezegd (geschreven) ABS uitgeschakeld geen verandering, heb zelfs het idee dat het ABS het vreemde remmen versterkt, dus vóór ik de remmen achter onderhanden neem de vraag is dit hetzelde storingbeeld als in dit topic omschreven?
Het gaat per slot om het gevoel en de ervaring in deze.
bij voorbaat dank voor event. reacties.

Kees

thuur

Citaat van: Kees.R.S op 09-05-2010 02:30:52
Ik haak "even" in op dit probleem, mijn '94 glt (ik dus) heeft waarschijnlijk eenzelfde probleem, zelfs met een volledig uitgeschakeld ABS (alle 3 zekeringen) veranderd het rembeeld niet, stotterend, stotend remmen, bij langzaam rijden is het net een golfbeweging, dus duidelijk snelheid afhankelijk.
Computer uitgelezen (A3), eerste deel van storing opgelost door pedaalsensor te repareren (printje los) maar stotterend remmen bleef.
Zoals gezegd (geschreven) ABS uitgeschakeld geen verandering, heb zelfs het idee dat het ABS het vreemde remmen versterkt, dus vóór ik de remmen achter onderhanden neem de vraag is dit hetzelde storingbeeld als in dit topic omschreven?
Het gaat per slot om het gevoel en de ervaring in deze.
bij voorbaat dank voor event. reacties.

Kees

Voel je de pomp dan in je pedaal? ABS en kromme schijven zijn toch wel heel erg verschillende dingen..

Gr ???

Kees.R.S

Sorry voor de wat late reaktie, net bed uit.....weer aan het werk.
De golfbeweging is het gevoel, het pedaal reageerd ook bij ingeschakelde ABS wel maar niet echt hard, het gevoel is dat de wagen (als je hard rijd, +/- 100, niet echt hard hé) schokkend tot stilstand komt, naarmate de snelheid afneemt wordt het schokken minderen bij bijna stil is het net of het golvend gaat en dat voel je ook zo in het pedaal.
De remschijven vóór zijn net anderhalf jaar oud en nauwelijks gesleten.
Ik zou graag weten of dit beeld overeenkomt met die van dit Topic zodat ik gericht kan zoeken.

Gr. Kees  :'(

thuur

Citaat van: Kees.R.S op 10-05-2010 00:01:43
Sorry voor de wat late reaktie, net bed uit.....weer aan het werk.
De golfbeweging is het gevoel, het pedaal reageerd ook bij ingeschakelde ABS wel maar niet echt hard, het gevoel is dat de wagen (als je hard rijd, +/- 100, niet echt hard hé) schokkend tot stilstand komt, naarmate de snelheid afneemt wordt het schokken minderen bij bijna stil is het net of het golvend gaat en dat voel je ook zo in het pedaal.
De remschijven vóór zijn net anderhalf jaar oud en nauwelijks gesleten.
Ik zou graag weten of dit beeld overeenkomt met die van dit Topic zodat ik gericht kan zoeken.

Gr. Kees  :'(

Welk merk remschijven heb je gekocht?

Gr ???

Kees.R.S

Kees.R.S

Ik wil niet ongeduldig lijken, zeker niet op dit uur, maar het is rustig hier dus zet ik even de voorpootjes omhoog om de schijven profisories op vlakheid te kontroleren, en even achter naar wat remwerk te kijken.
bedankt voor de reakties, ik lees straks nog even of er nog aanvulling is.

truste, Kees