Een Volvo in de VS

Gestart door michaheefteen850, 07-02-2010 01:38:39

Vorige topic - Volgende topic

michaheefteen850

Sorry, fuel bushings. Even gegoogled en het lijkt een rond rubber ding te zijn. Zal wel iets afsluiten, ofwel in de motor ergens of bij het vulstukje.

SirRutte, welke verschillen dan nog meer? Afgezien van dat mistlampen hier niet verplicht zijn, geloof ik.

SirRutte

Citaat van: michaheefteen850 op 03-03-2010 16:54:55
Sorry, fuel bushings. Even gegoogled en het lijkt een rond rubber ding te zijn. Zal wel iets afsluiten, ofwel in de motor ergens of bij het vulstukje.

SirRutte, welke verschillen dan nog meer? Afgezien van dat mistlampen hier niet verplicht zijn, geloof ik.

Mistlampen zijn hier ook niet verplicht ;)

Verder:
- Geen zijknippers maar een Volvo-badge op die plek
- Oud model stuur, ook in de alter 2
- ECC temperaturen in Fahrenheit (oké die is flauw :P)

Wie weet er nog meer? En niet komen met een mijlenteller ;)

thuur

The Saint

Is de bumper (en dan vooral de constructie, het binnenwerk en de bevestiging) wel hetzelfde? Kan me herinneren dat er juist op dat gebied veel verschillen waren tussen de VS en Europa.
No shirt no shoes, no pinball

elianmars

1997 Volvo 850 Recall
Item Affected: FUEL SYSTEM, GASOLINE:STORAGE
Date Announced: 7/30/2004

Description of Recall:
ON CERTAIN PASSENGER VEHICLES, AFTER PROLONGED EXPOSURE TO HEAT, THE FUEL TANK MAY SEEP OR LEAK FUEL AT THE POINTS WHERE THE HEAT SHIELD IS ATTACHED.

Action Needed To Fix It:
VOLVO WILL INSPECT THE FUEL TANK AND REPLACE IT IF ANY EVIDENCE OF FUEL SEEPAGE OR LEAKAGE IS FOUND. ALL VEHICLES WILL RECEIVE NEW REINFORCEMENT BUSHINGS AT THE HEAT SHIELD ATTACHMENT POINTS TO PREVENT FUTURE LEAKS. THIS RECALL WILL BE CONDUCTED AS A SAFETY RECALL IN THE HOT WEATHER STATES OF ALABAMA, ARKANSAS, ARIZONA, CALIFORNIA, FLORIDA, GEORGIA, HAWAII, LOUISIANA, MISSISSIPPI, NEVADA, NEW MEXICO, NORTH CAROLINA, OKLAHOMA, SOUTH CAROLINA, TENNESSEE, TEXAS, AND UTAH, AND AS A SERVICE RECALL IN THE OTHER 33 STATES AND THE DISTRICT OF COLUMBIA. THE RECALL BEGAN ON SEPTEMBER 24, 2004. OWNERS MAY CONTACT VOLVO AT 1-800-458-1552.

michaheefteen850

Hey, thanks Elian. Vandaar dat er niet op gereageerd is, die vier weken dat het kwik hier boven de 30 graden uitkomt... ;)

Vandaag voor het eerst sinds mijn rijlessen twee jaar geleden weer de snelweg op. Limiet ligt tussen de 55 en 65 mijl per uur, niet geweldig snel, maar met al die heuvels vond ik het wel lastig om een constante snelheid te behouden. Maar iets beter in de cruise control verdiepen (in eerste instantie deed ie het niet en ik vond het een beetje link om te gaan priegelen). Bij 70 mph gaat ie trouwens heerlijk vibreren, dus fijne waarschuwing dat ik te hard ga :')

Verder was het eigenlijk een heerlijk ritje, heen en terug. Muziekje aan, geroffel op achtergrond, bergen met sneeuw aan de horizon... Best mooi hier :D

michaheefteen850

Citaat van: The Saint op 03-03-2010 18:02:38
Is de bumper (en dan vooral de constructie, het binnenwerk en de bevestiging) wel hetzelfde? Kan me herinneren dat er juist op dat gebied veel verschillen waren tussen de VS en Europa.
De voorbumper is van plastic, merkte ik toen ik een extra gat moest boren om de nummerplaat te bevestigen. Maar misschien is dat wel normaal. Verder geen idee, sorry :)

De thermometer in het dashboard staat trouwens wel op Celcius, maar de airco/ventilator inderdaad op fahrenheit en de fuel gauge geeft ook gallons aan. De bandendruk in PSI? Of is dat in Nederland ook?

michaheefteen850

Nou... Drie weken op vakantie geweest en ik ging er al vanuit dat de accu na een week leeg zou zijn, dus tot zo ver geen verrassingen. Aan de oplader gehangen en gejumpstart... tenminste, geprobeerd. Er kwamen wat vonken van de zwarte klem op het motorblok toen mijn man probeerde te starten en dat was het. Hij doet nu helemaal niks meer :( Ook niet door met een andere auto te jumpen. Lichtjes gaan niet aan op het dashboard, je hoort niets...

Binnenverlichting doet het nog wel dus het is niet de accu. Zekering gesprongen? Startmotor naar de klote? Iets anders?

Ik baal echt, ik was net zo blij dat ie het weer deed, verdorie.

jrs2k3

Citaat van: michaheefteen850 op 08-04-2010 15:05:15
Nou... Drie weken op vakantie geweest en ik ging er al vanuit dat de accu na een week leeg zou zijn, dus tot zo ver geen verrassingen. Aan de oplader gehangen en gejumpstart... tenminste, geprobeerd. Er kwamen wat vonken van de zwarte klem op het motorblok toen mijn man probeerde te starten en dat was het. Hij doet nu helemaal niks meer :( Ook niet door met een andere auto te jumpen. Lichtjes gaan niet aan op het dashboard, je hoort niets...

Binnenverlichting doet het nog wel dus het is niet de accu. Zekering gesprongen? Startmotor naar de klote? Iets anders?

Ik baal echt, ik was net zo blij dat ie het weer deed, verdorie.

Loop inderdaad eerst alle zekeringen maar na. Als er ook geen lampjes op het dashboard gaan branden als je hem op contact zet dan is er iets mis met de stroom toevoer :)

elianmars

Controleer de massakabel eens. Die wil nog wel eens los gaan (klem roest door).

rogerV701998

Citaat van: elianmars op 08-04-2010 22:24:36

Inderdaad... :eusa_shifty:

elianmars

Citaat van: rogerV701998 op 08-04-2010 22:33:05

http://img16.imageshack.us/img16/3532/p1040573y.jpg

Nou ja, hier is de klem niet doorgeroest, maar de kabel is simpelweg afgebroken bij de klem/ring.

Dit kan dus ook gebeurd zijn.

rogerV701998

Citaat van: elianmars op 08-04-2010 22:34:49
Citaat van: rogerV701998 op 08-04-2010 22:33:05

http://img16.imageshack.us/img16/3532/p1040573y.jpg

Nou ja, hier is de klem niet doorgeroest, maar de kabel is simpelweg afgebroken bij de klem/ring.

Dit kan dus ook gebeurd zijn.

Maar wel los gegaan...

michaheefteen850

Ik ga checken zodra ik de kans krijg, bedankt voor de tips ;)

michaheefteen850

*zucht*

Nieuwe accu gekocht (nu eentje met genoeg Ampere :P), fingers crossed... ja! Hij start weer :) Maar zodra ik van de oprit afreed, was al duidelijk dat we weer een probleem hadden... Er rammelde iets aan de achterkant, alsof er iets los zat in een van de wielen, en het ABS-lampje ging niet uit. Dus maandag naar de dichtstbijzijnde garage om de remmen te laten checken, want zo ga ik natuurlijk niet rijden.

Het is wel huilen met de pet op met dat ding, zeg, allemachtig.