Een Volvo in de VS

Gestart door michaheefteen850, 07-02-2010 01:38:39

Vorige topic - Volgende topic

thuur

Als de stroom te lang eraf is geweest kan het zijn dat de ABS module graag eerst het hele systeem wil testen. Het lampje gaat dan pas uit boven de 40 km/u (mijlen mag je zelf uitrekenen :P).

Handrem wil wel eens geluid maken, hoort er nu eenmaal bij.

Gr 8)

michaheefteen850

Ooh... Maar dit zorgde ervoor dat de hele auto "hobbelde" en het klonk echt alsof er iets los rondrammelde in het wiel.

Maar misschien moet ik het toch even proberen, ik heb een klein stukje gereden (een rondje blok vond ik makkelijker dan op een drukke weg keren) maar zo traag mogelijk.

thuur

Vreemd.. Krik de wielen eens op en draai er eens aan. Het is niet normaal dat je wat hoort rammelen ;D

Wellicht komt het hobbelige van lange stilstand? Ochtendzool: band wordt plaatselijk vlak, gaat weg na een paar kilometer. Of mijlen.

Gr 8)

michaheefteen850

ABS lampje is inderdaad uit, maar nu hobbelt ie nog bij het remmen en lichtjes met een bocht naar rechts. Het is vrij duidelijk dat er iets aanloopt in het rechterachterwiel tijdens het remmen... Ik heb hem gister even op de krik gehad maar kreeg er weinig beweging in (en van de handrem afhalen leek me niet zo'n goed idee aangezien de afrit schuin afloopt.

Denk dat ik maar gewoon even langs de garage ga morgen. Ik weet er echt niks van... Wiel eraf halen en dan onderzoeken zou ook weinig opleveren denk ik aangezien ik toch niet weet waar ik naar moet zoeken...

marcelV70R

Citaat van: michaheefteen850 op 28-04-2010 03:30:18

Denk dat ik maar gewoon even langs de garage ga morgen. Ik weet er echt niks van... Wiel eraf halen en dan onderzoeken zou ook weinig opleveren denk ik aangezien ik toch niet weet waar ik naar moet zoeken...

je kunt het altijd ff proberen
soms is het heel simpel te zien of er iets niet goed is!!
succes

Marcel

michaheefteen850

Zit een beetje roest enzo op de rotor (?), niks ernstigs. Laat maandag de remmen checken voor de zekerheid (is gratis) en daarna besluit ik wel of ik een poosje met een thump in de rem blijf rijden of niet. Zit in ieder geval weer geruster achter het stuur en ik kan weer van mijn roffel houden :)

Freakybaby

Als er een beetje roest op de remschijf zit moet je eens flink remmen, dan moet dat weg zijn. Als je er een foto van maakt en plaatst dan weet vast wel iemand wat het is wat je bedoelt.
Als ik jou rechts voorbij ga, zit jij te lang links!

Zoiets moois, en temperament, en af en toe zo enorm koppig, en kost me een fortuin? Ja, dat moet vrouwelijk zijn

michaheefteen850

Nou, he he, het werd tijd, maar hij is eindelijk weer tiptop in orde (in ieder geval tiptop genoeg, heheh). Remschijf schoongemaakt en nieuwe remleidingen bij de voorwielen want die stonden op knappen. Prima service en hij rijdt weer met de normale roffel, niet de thumpthump van de roestige remschijf :)

Ik kan weer genieten van mijn roffel :)

elianmars

Citaat van: michaheefteen850 op 12-05-2010 16:22:07

Ik kan weer genieten van mijn roffel :)

En daar gaat het om!  :eusa_clap:

michaheefteen850

Tijdje stil geweest, want hij doet het gewoon, niks te klagen, en weinig meegemaakt ;)

Maar nu... mja. Er stonden nog twee recalls open, eentje voor de benzinetank die kon gaan lekken bij de "bushings" bij hoge temperaturen,  en eentje voor de bekabeling van de voorstoel of zo. De zomer is al drie maanden erg warm dus ik dacht, laat ik die bushings maar doen, is toch gratis, en meteen de airco opnieuw opwinden (of wat ze dan ook met een airco doen zodat ie geen warme maar koude lucht blaast).

Na een paar uur kon ik hem weer ophalen, maar er bleek nogal was mis mee te zijn.

-de benzinetank lekt, maar ze wisten niet precies waar (klopt ook wel, na het voltanken rook ie altijd even naar benzine; ik tank hem nu halfvol)
-het oliereservoir lekt/is roestig/gebarsten
-de radiateur lekt/is roestig/gebarsten
-de "transpan" lekt/is roestig/gebarsten
-de "serpentine belt" heeft scheurtjes
-de "timing belt" moet vervangen worden (waarschijnlijk, ze konden niet zien wanneer ie voor het laatst verwisseld was)

Alles bij elkaar zou meer kosten dan de wagen waard is, dus ik zit een beetje met een dilemma.
Hopen dat alles het nog even volhoudt en blijven rijden tot ie het opgeeft; alles laten repareren en er nog jaren (hopelijk) in rijden... maar die uitgave is nu even niet zo prettig; op marktplaats zetten en hopen dat een gek er nog een redelijk bedrag voor wil neertellen en een nieuwe wagen kopen... maar dat kost ook geld, en wie weet wat je ervoor terugkrijgt...

Of misschien niet bij de officiele garage kijken maar bij iets kleiners waar het misschien wat goedkoper is? Wat zouden jullie doen? Ik vind het een lekkere wagen, maar ik rij gewoon niet ontspannen op deze manier.

thuur

De tanks lekken wel vaker. Meestal de ontluchting bovenop, of vlak na een benzinepompwisssel. Niet voltanken is een oplossing.

Oliereservoir roestig? Das knap, het is aluminium. Wat is "lek"? Een beetje zweten of zeikt de olie er echt uit? Wat is je olieverbruik?

Radiateur lek: heb je nooit waterverbruik geconstateerd? Zo ja, zou ik de radiator toch wel vervangen.

Transpan, is dat het carter van de AT bak? De bakken lekken niet snel olie, dan heb je al een keerring (assen b.v.) eruit liggen.

Serpentine belt: Ja dus? Dan vervang je die toch een keer komend jaar. Het is normaal dat zo'n riem scheurtjes gaat vertonen als ie bijna met pensioen mag. Is goed te doen.

D-riem: wat is je km-stand? Wat weet je van de historie?

Ben je in de gelegenheid goede foto's te maken van de onderkant van de auto? En dan met namen op de plekken waar ie zou lekken?

Gr ;)

v40pokemon

Het spul kan natuurlijk door strooizout, warme zomers, koude winters, etc heel wat geleden hebben. Zijn er geen universele garage's in de buurt? Mijn oom woonde in de buurt van Boston (Methuen, MA) en had daar ook een 'mannetje' die voor iets van $20,- / uur aan de wagen sleutelde. Misschien ken je iemand?
In ieder geval een stuk voordeliger dan de dealer, want ook in de USA draaien ze je al snel een poot uit. (mijn oom is zo,n 5 jaar geleden na 10 jaar Volvo overgestapt op Toyota vanwege de hoge onderhoudskosten (LEES: duur arbeidsloon))

michaheefteen850

Ik zal eens kijken. Ik wil in ieder geval wel op zoek naar een kleinere garage in de buurt om te kijken of het daar inderdaad goedkoper is. Uurloon bij de dealer is $99.75 dus dat tikt sowieso al lekker aan.

Ik zit op 158k mijl nu en volgens de dealer moet ie elke 70k vervangen worden. Ze konden niet zien of ie bij 140k vervangen is en stelden dus voor hem te vervangen. Ik snap ook wel dat ze dat natuurlijk graag doen ;)

Ik ga binnenkort even kijken voor foto's en olie- en waterpeil en alles. Bedankt in ieder geval.

elianmars

Ik zou de wagen niet zomaar wegdoen voor deze "klusjes". Je weet nu wat je hebt. Als je iets anders koopt, is dat ook maar afwachten hoelang je ermee vooruit kunt zonder (weinig) kosten.

michaheefteen850

Elian, gelijk heb je hoor, maar ik wilde een volledig beeld van al mijn mogelijkheden.

Hij lekt duidelijk olie, in ieder geval, er lag een plas onder de wagen na een paar dagen stilstaan en ik dacht eerst dat het water was, maar dat was het niet ;) Het oliepeil zit nog halverwege het minimum en maximum dus ik maak me niet HEEL veel zorgen, maar toch in de gaten houden.

Ik heb een foto van de onderkant, recht onder het lek. Ziet er niet zo mooi uit...

Ik hoop dat jullie zo weten wat het is, want ik heb geen idee, heheh. Bij het linker voorwiel in ieder geval. Zit niet in de buurt van waar je de olie checkt... maar goed, wie weet hoe dat allemaal in elkaar zit.

De rest van de foto's was onduidelijk/zag je niks op.