Afslaan / zakken toerental

Gestart door kollekol, 09-02-2010 21:12:41

Vorige topic - Volgende topic

kollekol

Ik heb het vreemde probleem dat mijn V70 op gas in toerental zakt als ik bv op een stoplicht afrijd. Het toerental zakt totdat de auto stilstaat (als ik hem uitlaat rollen blijft het toerental laag totdat de auto langzamer dan stapvoets rolt) het gebruiken van de rem maakt geen verschil. Soms als ik bij hogere snelheden de koppeling intrap slaat de motor helemaal af (herhaaldelijk). Op benzine gebeurt dit niet (of niet duidelijk merkbaar). De verdamper is bij het vervangen van de motor (loopt verder geweldig!) vernieuwd (met het vorige blok hetzelfde probleem). Het gasklephuis is tegelijk met lambda sonde ook al vervangen (mede voor dit probleem). Heeft iemand een suggestie?

Aldert

Freakybaby

Hoe zit de luchtinlaat slang. Dit zou kunnen duiden op "uitwaaien" doordat de slang in de rijwind zit (als dat zo is).

Ik bedoel dus de grote slang die van achter je linkerkoplamp naar de onderkant van het luchtfilterhuis gaat.
Als ik jou rechts voorbij ga, zit jij te lang links!

Zoiets moois, en temperament, en af en toe zo enorm koppig, en kost me een fortuin? Ja, dat moet vrouwelijk zijn

kollekol

Die zit er niet op. De klep in het luchtfilter is dichtgemaakt. Het probleem doet zich ook stapvoets voor.

kollekol

Ik denk dat het probleem opgelost is. Statioairmotor was vies en kon niet vrij bewegen. Ik hen deze schoongemaakt. Het probleem lijkt opgelost de toekost moet dit uitwijzen. Ik snap alleen niet helemaal hoe dit met het probleem te maken heeft. Heeft iemand een theorie?