linkervoorband loopt lamgzaam leeg

Gestart door franklin, 10-02-2010 21:02:03

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

franklin

Mijn linker voor band loopt langzaam leeg ik heb elders hier op het forum al diverse dingen gelezen zoals:
- mogelijkheid dat ventiel kapot is
- haar scheurtjes in de band
- hiel van de band niet goed aansluit
- roest vorming velg etc

nu zijn de velgen vorig jaar helemaal opnieuw gepoedercoat en gestraald alle velgen zijn helemaal schoon gemaakt
nieuwe banden er op laten zetten 225/35/17

nu sinds een week of 3 moet ik elke week de band op pompen
nu ben ik bij een wielenspecialist geweest die zecht dat het aan de velg licht wat nu gaat om  R velgen
nu heb ik hier en daar ook iets gelezen over een spuitbus met reparatie vloeistof waar kan ik die krijgen


gr franklin

mehn

Kan de bandenboer niet zien waar de band leegloopt als ie m in zijn bandenbad mikt?

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

UserID6342

Citaat van: mehn op 10-02-2010 21:03:50
Kan de bandenboer niet zien waar de band leegloopt als ie m in zijn bandenbad mikt?
Precies en blijf aub van die spuitbussen af ! Zijn allemaal lapmiddeltjes.  Als een band en een velg goed zijn lekt het gewoon niet ! Natuurlijk verliest iedere band wel wat lucht op zijn tijd, maar een goede combinatie is gewoon dicht. Ook niet ff goedkoop een binnenbandje erin laten leggen want het is echt levensgevaarlijk !! Zoals Maikel terecht zegt, in een bandenbak, kijken waar het lekt en goed repareren.  Meestal lekken ze langs de velgrand (er van uitgaande dat de band zelf niet lek is).

francois

normaal wordt er een goedtje langs de velg rand gesmeerd
en dan pas de band gemonteerd (geen smeer middel)
dit is om lekkages te voorkomen  langs de velg

gr

onnaj

Ik had ook last van lekkage rond de velg, vooral als ik de auto 's nachts liet staan met de wielen gedraaid.

Ff eraf laten halen en opnieuw laten monteren en nu blijven ze gewoon hard. Hoe platter de banden ook, hoe eerder je er kans op hebt lijkt me.

v40pokemon

Is wel gemakkelijk om te zeggen dat de velg niet recht is, maar zoals de heren hier al zeggen even in bad leggen dat bandje (met velg dan natuurlijk he  :eusa_wall:)

Ventiel zou ik ook even testen op de ouderwetse manier (beetje spuug) Dit was bij mij een aantal weken ook de boosdoener, maar ja had er geen dopje op zitten dus eigen fout  :-\

-D©©©L-


funsdaf

Citaat van: Dirk342 op 10-02-2010 21:09:19
Ook niet ff goedkoop een binnenbandje erin laten leggen want het is echt levensgevaarlijk !!

Waarom levensgevaarlijk?

UserID6342

Als je een echte klapband wilt hebben moet je juist bij tubeless er een binnenband inleggen en dan ook nog voor de zekerheid op de vooras monteren.  Weet je zeker dat je van je auto afkomt.  De binnenband zal finaal uit elkaar spatten en de buitenband meenemen, gevolg geen controle meer over de auto.

Thijssie!

Citaat van: funsdaf op 22-02-2010 09:34:47
Citaat van: Dirk342 op 10-02-2010 21:09:19
Ook niet ff goedkoop een binnenbandje erin laten leggen want het is echt levensgevaarlijk !!

Waarom levensgevaarlijk?





Door interne wvrijvingen tussen binnenband en buitenband wordt het warm en zal de band uiteindelijk uit elkaar klappen...

UserID6342

Klopt + de hoge inwendige temperatuur bij een tubeless kan een binnenbandje niet tegen.

850estatetdi

ik zou gewoon de band met velg zoals meer mensen al zijde ff in een bad laten gooie en dan kan je zo zien wat en waar die lekt ben je gelijk klaar en het kost bijna niets

Thijssie!

Gewoon de band eraf, goed schoonmaken met een harde (stale) borstel, sealer op de velgrand en vervolgens de band monteren... tis niet zo lastig :eusa_whistle:


;D