ruit sproeien zonder automatisch de wissers te activeren

Gestart door DD, 11-02-2010 07:51:16

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

DD

Graag zou ik zelf de controle hebben over het aantal keer dat de ruitenwissers over mijn net gesproeide ruit heen gaan. Momenteel is het eigenlijk altijd 1x te veel.
doordat al de vloeistof al van het raam af is voor dat het wissen ophoud trekken de ruitenwissers vaak al weer een pekel waas over de ruit. Zwaar irritant.

Misha

Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

thuur

Of heeeeel kort sproeien, dan wist ie maar 1x.


Gr 8)

DD

beide oplossingen zijn niet echt handig te noemen. geen mogelijkheid dit op te heffen door een relais om te wisselen (of een pootje van een relais te verwijderen waardoor een sproei actie niet wordt gedecteerd.

FGG

Misschien wat langer sproeien. De extra vloeistof die gespoten wordt is dan meestal voldoende voor de laatste wis-beweging.

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

cas

rain ex op je ruit smeren? ruitenwissers vervangen betere) ? ik heb er niet echt last van.

als ze weer een waas van pekel over je ruit trekken heb ik het idee dat ze hun werk gewoon niet goed doen, of zie ik dat verkeerd.
Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....

DD

ze doen hun werk prima, het ruit is namelijk na 2x wissen schoon en droog. alleen de restantjes vloeistof met pekel zitten nog aan de rubbers van de wissers. En bij de 3x keer wissen trekt die dus de vochtige rubbers over het droge ruit en krijg je een mooi pekel spoor.

850estatetdi

ik heb gewoon andere ruitenwissers gekocht die ik had waren ook al niet best maar die ik nu heb zijn echt super goed kost wat meer maar dan heb je ook echt een groot verschil
http://www1.conrad.nl/scripts/wgate/zcop_nl3/~flN0YXRlPTExOTYwMzk1MQ==?direkt_aufriss_area=SHOP_AREA_35602&~template=PCAT_AREA_S_browse&p_page_to_display=&catalogs_sub_id=sub8&aktiv=8&navi=oben_2

en dan de Nigrin Evolution platte ruitenwisser

)()()sT

Ja maar dat is de oplossing niet  :eusa_snooty:

Het gaat de TS erom dat, wanneer je met dit baggerweer over de snelweg rijdt je ruit tijdens de laatste slagen van de wissers alweer te droog is. Doordat er toch een lading pekel op je ruit komt krijg je dus van die grijze strepen zout. Ik heb het ook wel, en ik heb ook vrijwel nieuwe wissers.
Ik sproei dan maar even overvloedig, dat helpt misschien een beetje......

850estatetdi

ik heb er met deze ruitenwissers totaal geen problemen mee ik gebruik zelfs minder de vloeistof ze laten echt geen streep achter

paarse850

DD, ik herken je probleem, ik heb net nieuwe wissers en denk ook altijd, jammer van die laatste keer...

Herminator

Ja zo is die genoeg HOHOHOHO niet nog een keer!  ;D
Irriteert mij dus ook.  ;)

cas

vandaag ervaren wat je bedoeld, misschien dat het helpt dat je de v70 sproeiers plaatst. veel betere spreiding van het sproeisel, en sneller een beter resultaat.  ik ga het iig wel doen. kleine investering, en is zowieso prettig deze upgrade!  ;D
Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....

DD

Cas bedoel je de sproeiers van een later type V70? Ik heb namelijk een s70 uit 99 en ga er even vanuit dat de s en v sproeiers gelijk zijn.
Ik ga maar eens op jacht naar het electrisch schema misschien kan ik het systeem foppen.

cas

Citaat van: DD op 18-02-2010 08:00:55
Cas bedoel je de sproeiers van een later type V70? Ik heb namelijk een s70 uit 99 en ga er even vanuit dat de s en v sproeiers gelijk zijn.
Ik ga maar eens op jacht naar het electrisch schema misschien kan ik het systeem foppen.

haij,

nee, ik denk dat het dan niet op schiet, de sproeiers van een v70 classic zouden al voldoen.

gr.
Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....