leeslampjes

Gestart door Skelter, 12-02-2010 20:48:13

Vorige topic - Volgende topic

Skelter

Heb inmiddels een aantal keren met een lege accu gestaan doordat de kids de leeslampjes vergaten uit te zetten.  :eusa_wall:Maar eigenlijk vind ik het gek dat die blijven branden als je de auto van het contact haalt en op slot zet.
Kun je het ergens zo regelen dat die leeslampjes mee uitgaan, net als de gewone verlichting?

Maarten75

bij mijn vorige auto heb ik zelf wel eens zitten experimenteren en de bedrading van het lampje in het dak gebruikt voor, in dat geval, extra verlichting. Ik weet niet precies hoe je het moet doen maar met een beetje fantasie en natuurlijk wel logisch :eusa_think: denken moet je de leeslampje kunnen laten reageren op het contact.

tackle

die in de kofferbak is ook zon fijne.

Skelter

Citaat van: Maarten75 op 13-02-2010 08:38:44
bij mijn vorige auto heb ik zelf wel eens zitten experimenteren en de bedrading van het lampje in het dak gebruikt voor, in dat geval, extra verlichting. Ik weet niet precies hoe je het moet doen maar met een beetje fantasie en natuurlijk wel logisch :eusa_think: denken moet je de leeslampje kunnen laten reageren op het contact.

dat is inderdaad een optie, al hoop ik op een eenvoudigere oplossing... Is dat niet ergens centraal te regelen?

cas

aanleren dat jij dat alleen voorin mag aanzetten? demonteer schakelaars achterin.  die van de achterklep is idd een fijne. ik heb hem lekker uitgezet.

bij mijn 850 is dus het leeslampje centraal te schakelen voorin, alleen gaan dus ook mijn leeslampjes aan. die moet je dan even eruit halen oid.

EDIT:  haha, of is dat nog niet voldoende, want als het dan WEER vergeten wordt.... kan alleen jij en jezelf worden verweten dat je de lampjes vergeten bent :-)   ( je kan er een verklikker op aansluiten, 2 euro dingetje)
Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....

Skelter

Citaat van: cas op 13-02-2010 11:16:43
aanleren dat jij dat alleen voorin mag aanzetten? demonteer schakelaars achterin.  die van de achterklep is idd een fijne. ik heb hem lekker uitgezet.

bij mijn 850 is dus het leeslampje centraal te schakelen voorin, alleen gaan dus ook mijn leeslampjes aan. die moet je dan even eruit halen oid.

EDIT:  haha, of is dat nog niet voldoende, want als het dan WEER vergeten wordt.... kan alleen jij en jezelf worden verweten dat je de lampjes vergeten bent :-)   ( je kan er een verklikker op aansluiten, 2 euro dingetje)

bij mij is het niet centraal geregeld maar per lampje.
misschien is het te koppelen aan de deurlampjes van de achterportieren die wel uit gaan?
ander alternatief is inderdaad helemaal uitzetten en een zaklamp geven...