V70R in vracht uitvoering

Gestart door peteR_lpi, 12-02-2010 21:54:27

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

peteR_lpi

Na mij kort voorgesteld te hebben ga ik hier verder met de gebeurtenissen van mijn V70R.
http://www.volvo850forum.nl/index.php?topic=39526.0
Het is een V70R 1997 MT 261000km met lpi.

Hij is voorzien van:
-Katloze dp van ferrita
-catback ferrita met alleen voorste demper(achterste ramelde)
-Lpi bruine injectoren LPE7
-Heldere C70 koplampen
-XC gril
-samco turbo slangen
-stalen remleidingen
-onbekende duitse chip
-achterste ruiten van folie voorzien
-set comets + set keskin KT-4

Volgende moet nog gebeuren:
-probleem met vermogen(lambda sonde ofzo)(lambda sonde vervangen en is inorde)
-ander uitlaat spruitstuk (=gebeurd)
-ander bougies(ga de tip van jcviggen eens proberen)
-handremschoenen vervangen ( =gebeurd )
-ophangingsdriehoek lings voor vervangen (rv is vervangen)
-eventueel motorsteunen vervangen
-ombouw lichte vracht (is omgebouwd)
-in de toekomst grotere benzine injectoren en chipie aanpassen (op dit moment stuurt ie zijn injectoren 100% open en dat vind de lpe7 niet leuk)en als er ooit weer centen zijn een 19T
-achterklep spoiler van mijn dop T5 overzetten
-als zekering 15(binnen verlichting)insteekt loopt de accu na 2 dagen leeg
-lampjes op dashboard en standlichten flikkeren lichtjes wanneer de motor draait(alternator?)
Dat zal het voorlopig zo wat zijn.


Ik ga de V70 één van de volgende weken ombouwen naar lichte vracht uitvoering,dat houd in dat het een 2zitter gaat worden en voornamelijk dat ik maar 127euro wegenbelasting per jaar ga moeten betalen.
Ik heb de volvo nu 4 dagen in mijn bezit en ben de eerste dag meteen begonnen met valse lucht op te sporen en te herstellen omdat de ecu in fout ging en er maar weinig vermogen overbleef.
Na de valse lucht opgelost te hebben start ik de V70 en deze wil maar enkele seconden blijven draaien,er is een fout van lmm opgetreden,gelukkig heb ik nog een 850 T5 2.0 staan waar ik de lmm even kon van nemen.Daarna liep de motor weer mooi strak,hij trok als de brandweer maar na 10km gereden te hebben ging het lamda lampje weer branden en het vermogen was weg.Vandaag fout uitgelezen en er zat stroomcircuit lamda sonde in,deze avond de sonde van de 850 erin gezet maar deze wilde ook maar traag reageren en het lambda lampje ging weer aan.Morgen maar eerst eens het uitlaat spruitstuk vervangen want dat lekt wel heel hard.
Verder heb ik vandaag de handrem schoenen vervangen want er was één losgekomen.
IK ga hier zo goed mogelijk het gebeuren van mijn V70R bijhouden met zoveel mogelijk pics.

Een foto van vorig jaar op de NS,ik als passagier


deze middag ongepoetst met vorige eigenaar zijn winterstaal


hier mijn 850 T5 2.0 waar ik plannen met had voor de V70R te koop kwam.


spoilertje zou van lings naar rechts moeten.


effe de velgen van de V70N geprobeerd omdat op de comets versleten banden liggen,maar de banden komen meteen tegen de wielkast


Toch makkelijk zo een eigen hefbrug ,het was alleen -2 in de garage vandaag maar dat kon mij niet tegenhouden.



peteR_lpi

Morgen moet ik gaan kiezen,ik heb 2 spruitstukken in goede staat,de ééne zou van een S60T5(betere flow) zijn en de andere van een V70R 1997(zoals ik nu heb)Klopt dat of weet iemand van welke auto's deze spruitstukken zijn?



Ludo

Het spruitstuk op de onderste foto is voor de 850R en V70R.
Als jij deze monteert, neem ik de andere wel van je over...  ;D

peteR_lpi

Citaat van: Ludo op 12-02-2010 22:36:13
Het spruitstuk op de onderste foto is voor de 850R en V70R.
Als jij deze monteert, neem ik de andere wel van je over...  ;D

Hoi Ludo,

ik denk dat jij het onderste spruitstuk op de onderste foto bedoeld want er staan er 2 op de onderste foto,maar van welke auto is het andere dan?

Ludo

Ja inderdaad, de onderste waar nr 1270537 op staat.

-D©©©L-

De "japanifold" heeft een iets betere flow. Mag jij uitdokteren welke dat dan is.  ;D

peteR_lpi

Citaat van: -D©©©L- op 12-02-2010 22:49:15
De "japanifold" heeft een iets betere flow. Mag jij uitdokteren welke dat dan is.  ;D

Na wat zoeken vind ik iets van V70R 2000 model en ik vind iets van S60T5,dus één van de 2 zal wel kloppen.
IK ga dan da japan dinges monteren.
Sorry Ludo maar de andere blijft over.

peteR_lpi

Vandaag het japan spruitstuk gemonteerd,er zaten 2 afgebroken tapeinden in de kop,het oude spruitstuk is voorzien van 3 scheuren van ongeveer 5cm lang.
Daarna een testrit van ongeveer 60km gedaan,het lambda lampje blijft uit en de R houd nu zijn vermogen maar soms als de motor effe stationair gelopen heeft gaat de sonde er mee ophouden,ga toch maar een nieuwe bestellen.
Bij volgas schokt hij rond de 3000toeren,op gas erger als op benzine ga beginnen met andere bougies.

De turbo heeft geen scheuren en ik kan geen speling vaststellen,toch fluit de 18T,ik dacht dat het fluiten te maken had met een turbo die op zijn einde is of heb ik het mis?

Rechts de 18T en lings een KKK-K24 die ik liggen heb,spijtig dat ze bij fasttech niet aan software willen beginnen met deze turbo.


Ronin

Waarom fasttech en geen ander goed tuning bedrijf voor de KKK-K24 ?

peteR_lpi

Citaat van: Ronin op 13-02-2010 22:30:28
Waarom fasttech en geen ander goed tuning bedrijf voor de KKK-K24 ?


Wie wil dan volgens jouw wel aan de KKK beginnen dan?
Fasttech en ET niet heb ik begrepen,en dat zijn nu net de 2 waar ik wat vertrouwen in heb.
Fasttech wil er wel aan beginnen met een externe boostcontroller ,maar vanwege de kosten raden ze een 19T aan,de kkk zou te snel opspoelen voor de motronic 4.3 en 4.4, dus veronderstel ik dat dit voor alle tuners geld.

peteR_lpi

Vandaag bij rustig rijden(sneeuw) is al 2X het lambda lampje aangegaan en 2 keer had ie foutcode lambda slow respons,als ik doorrijd gaat het lampje niet aan,sonde lijkt dus aan vervanging toe.

Ronin

Ik denk dat je met kronenburgautosport een heel eind kunt komen  ;)

peteR_lpi

Citaat van: Ronin op 14-02-2010 13:25:16
Ik denk dat je met kronenburgautosport een heel eind kunt komen  ;)

En wordt daar dan over enkel software gesproken of gaat het daar over een  kms systeem enzo?
Want dan kan ik beter overgaan naar een 19T.
Voorlopig is ie snel genoeg maar de injectoren worden 100% opengestuurd en dat vind de lpe(en ik)echt niet leuk,voorlopig ga ik hem bij een bepaalde motorbelasting over laten gaan op benzine,maar als ik grotere benzine injectoren ga laten plaatsen moet de  software toch aangepast worden en kan ik eventueel ineens overgaan naar een andere turbo.Als het zou gaan is de KKK makkelijk omdat deze toch al in de kast ligt.

Ronin

Citaat van: peteR_lpi op 14-02-2010 13:39:19
Citaat van: Ronin op 14-02-2010 13:25:16
Ik denk dat je met kronenburgautosport een heel eind kunt komen  ;)

En wordt daar dan over enkel software gesproken of gaat het daar over een  kms systeem enzo?
Want dan kan ik beter overgaan naar een 19T.
Voorlopig is ie snel genoeg maar de injectoren worden 100% opengestuurd en dat vind de lpe(en ik)echt niet leuk,voorlopig ga ik hem bij een bepaalde motorbelasting over laten gaan op benzine,maar als ik grotere benzine injectoren ga laten plaatsen moet de  software toch aangepast worden en kan ik eventueel ineens overgaan naar een andere turbo.Als het zou gaan is de KKK makkelijk omdat deze toch al in de kast ligt.

Kms en software is voor hun geen probleem je kunt voor het gemak anders ook even de topic  Volvo V70R 500pk  doorlezen ik denk dat daar een hoop beschreven staat dat je zal interresseren.

peteR_lpi

Citaat van: Ronin op 14-02-2010 13:51:46
Citaat van: peteR_lpi op 14-02-2010 13:39:19
Citaat van: Ronin op 14-02-2010 13:25:16
Ik denk dat je met kronenburgautosport een heel eind kunt komen  ;)

En wordt daar dan over enkel software gesproken of gaat het daar over een  kms systeem enzo?
Want dan kan ik beter overgaan naar een 19T.
Voorlopig is ie snel genoeg maar de injectoren worden 100% opengestuurd en dat vind de lpe(en ik)echt niet leuk,voorlopig ga ik hem bij een bepaalde motorbelasting over laten gaan op benzine,maar als ik grotere benzine injectoren ga laten plaatsen moet de  software toch aangepast worden en kan ik eventueel ineens overgaan naar een andere turbo.Als het zou gaan is de KKK makkelijk omdat deze toch al in de kast ligt.

Kms en software is voor hun geen probleem je kunt voor het gemak anders ook even de topic  Volvo V70R 500pk  doorlezen ik denk dat daar een hoop beschreven staat dat je zal interresseren.

Heb het topic zo goed mogelijk gevolgd,heel knap trouwens.
IK zal eens contact met hun opnemen,maar zou het straf vinden als andere tuners het niet kunnen mits toedoen van andere hardware toestanden ze dat bij kronenburg wel kunnen.