Chip op marktplaats

Gestart door Jaco S, 14-02-2010 11:55:56

Vorige topic - Volgende topic

Jaco S

Ik zag op marktplaats al een paar keer deze advertentie langskomen.

Weet iemand hier wat vanaf???

LINK

Turbo-Geek

-------------------------------------------------------
  The things you own end up Owning you !

-D©©©L-

Gunnar

Die kerel zit op allerhande chiptuning forums en stelt er de meest idiote vragen. Koopt zogezegd de software in, maar zijn leverancier kan blijkbaar de simpelste vragen voor hem niet beantwoorden.

Doen zou ik zeggen :-)
www.medusa-motorsports.be
winnoc@medusa-motorsports.com
+32488868381

-D©©©L-

Citaat van: Gunnar op 14-02-2010 12:08:08
Die kerel zit op allerhande chiptuning forums en stelt er de meest idiote vragen. Koopt zogezegd de software in, maar zijn leverancier kan blijkbaar de simpelste vragen voor hem niet beantwoorden.

Doen zou ik zeggen :-)

Je moet de chip er wel even zelf in solderen voor die aanbiedingsprijs. De software kan op zich natuurlijk best goed zijn, de verkoopvoorwaarden zijn dat zeker niet.

rogerV701998

"Onderstaande door u opgegeven advertentie bestaat niet meer.
  Echte Chiptuning Volvo AANBIEDING van 399 naar 225 
  Kunnen de advertenties op deze pagina u misschien verder helpen?" 

Turbo-Geek

Nou, en daar heb je het ... Een van de zoveelste 'dozenshuivers' die dit voor 1001 merken doet en de kans groot is dat hij dit nog nooit op een T5 daadwerkelijk gedaan heeft, laat staan ervaring heeft. Mannen die voor een paar duizend euro een database aan software kopen en die via OBD2 flashen of een Eprom laden en in je ECU solderen.

Marco, jij moet toch weten dat er meer komt kijken dan alleen software ?? Je zal ook de drukopbouw moeten controleren en evt de wastegate strakker/slapper zetten.
Geen raketstudie oid maar iemand die die ervaring niet heeft gaat dat niet doen hoor en komt niet verder dan een chippie met software in een computer solderen en je kunt betalen.
Daarbij zijn er bewezen tuners die goede software bieden en weten waar het over gaat, waarom dan het wiel opnieuw uitvinden en een risico lopen ?

Jongens, doe iets gewoon GOED of doe het NIET.

Jaco S

-D©©©L-

Misschien verdwijnt de rest nu ook wel....    ;D

http://verkopers.marktplaats.nl/12129386

Citaat van: Turbo-Geek op 14-02-2010 12:17:44
Nou, en daar heb je het ... Een van de zoveelste 'dozenshuivers' die dit voor 1001 merken doet en de kans groot is dat hij dit nog nooit op een T5 daadwerkelijk gedaan heeft, laat staan ervaring heeft. Mannen die voor een paar duizend euro een database aan software kopen en die via OBD2 flashen of een Eprom laden en in je ECU solderen.

Marco, jij moet toch weten dat er meer komt kijken dan alleen software ?? Je zal ook de drukopbouw moeten controleren en evt de wastegate strakker/slapper zetten.
Geen raketstudie oid maar iemand die die ervaring niet heeft gaat dat niet doen hoor en komt niet verder dan een chippie met software in een computer solderen en je kunt betalen.
Daarbij zijn er bewezen tuners die goede software bieden en weten waar het over gaat, waarom dan het wiel opnieuw uitvinden en een risico lopen ?

Jongens, doe iets gewoon GOED of doe het NIET.

Ik begrijp dat jij uit eigen ervaring weet dat de verkoper niet in staat is om druk te meten en een wastegate af te stellen ?
Ben met je eens dat de wijze van vermarkten niet veel vertrouwen wekt,  ik mis de feiten waarop je je (best wel stellige) uitspraken baseert .

rogerV701998

Turbo-Geek

Klopt, ken hem niet en ben er niet geweest maar doe mijn uitspraken op basis van wat ik zie, lees en mijn eigen ervaringen in deze industrie de afgelopen 15 jaar.
Tot nu toe heeft deze 'combo' mij altijd goed gedaan.
Jouw 'duivelse advocaat' manier van het benaderen is grappig maar een weldenkend mens heeft daar niks aan want er is altijd zoiets als gezond verstand.  :eusa_hand:

Vanuit jouw beredenering is een XC70 die voor 7000 euro weg gaat maar wel in Engeland staat (verkoper is Amerikaan) ook een Sweet Deal en out of the Blue kan je ook vanuit Afrika 21 miljoen erven ...

Turbo-Geek

Citaat van: rogerV701998 op 14-02-2010 12:27:56
En daar is ie weer!! ;D

Kijk eens naar die lijst ... Ook 850     en dan naar zijn website, daar wordt over ODB flashen gesproken en is de 850 niet meer van de partij.
Ze zien zelf door de bomen het bos niet meer.

rogerV701998

Turbo-Geek

Citaat van: rogerV701998 op 14-02-2010 12:34:45
Is dit zo? :eusa_think:

JA dat is zo, want je denkt alleen met gezond verstand en hebt geen daadwerkelijk ervaring met die 'tunert'   :eusa_wall: :eusa_wall: :eusa_wall: :eusa_wall: :eusa_wall: :eusa_wall: :eusa_wall: :eusa_wall: :eusa_wall:

Ik gaf het al aan, het amateurisme straalt er vanaf maar goed ..........

Misha

Citaat van: Turbo-Geek op 14-02-2010 12:37:57
Citaat van: rogerV701998 op 14-02-2010 12:34:45
Is dit zo? :eusa_think:

JA dat is zo, want je denkt alleen met gezond verstand en hebt geen daadwerkelijk ervaring met die 'tunert'   :eusa_wall: :eusa_wall: :eusa_wall: :eusa_wall: :eusa_wall: :eusa_wall: :eusa_wall: :eusa_wall: :eusa_wall:

Ik gaf het al aan, het amateurisme straalt er vanaf maar goed ..........

Volgens mij zijn het ook kenvelden, namelijk verzamelingen van kengetallen.
Kernvelden liggen vooral in Tjernobyl volgens mij.
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het