Airco ledjes knipperen

Gestart door StephanV70, 16-02-2010 13:42:54

Vorige topic - Volgende topic

StephanV70

Sinds kort de eigenaar van deze: http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,39654.0.html Helemaal geweldig met één klein probleempje: de ledjes van de airco knipperen 20sec na het starten. Nu was ik er via dit forum al achter dat dat waarschijnlijk de interieur temperatuur sensor is. Losgehaald en jawel het mini ventilatortje stond stil. Schoon gemaakt, beetje wd40 en hij draait weer. Maar de ledjes knipperen nog steeds na het starten. Moet er eerst iets gereset worden of kan er nog wat anders aan de hand zijn?

Groet Stephan

cas

is toch teken dat er een foutcode in het systeem zit, uitlezen en resetten met OBD 2. weet je meteen of er nog meer aan de hand is of dat het de oude foutcode is dat de sensor niet werkte.

je kan ook nog even het interieurfilter checken of die niet helemaal dichtgekoekt zit. 

wat ik begreep is dat het dus dat ventilatortje kan zijn OF de sensoren, dus dat is niet 1 het zelfde, sensor en dat ventilatortje.

ik citeer TTT242:

Bij de V70 zitten die sensoren dacht ik; ééntje in het midden tussen de andere schakelaars van mistlampen,tracs, boordcomputer... en ééntje iaan de rechterkant van het dashboard; als je het rechtervoorportier opent dan zie je het aan de zijkant van het dashboard. Weet niet of er aan linkerkant ook een zit?
Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....

StephanV70

Interieurfilter was idd behoorlijk aan vervanging toe. Maar blijven de ledjes sowieso knipperen todat je de boel reset? Of gaan ze vanzelf weer uit als alles oké is?

thuur

Citaat van: StephanV70 op 18-02-2010 08:29:52
Interieurfilter was idd behoorlijk aan vervanging toe. Maar blijven de ledjes sowieso knipperen todat je de boel reset? Of gaan ze vanzelf weer uit als alles oké is?

De ledjes knipperen als er een actuele storing is. Als de storing voorbij is blijven de foutcodes echter opgeslagen totdat je het systeem reset middels OBD.

Gr 8)