olie filter

Gestart door canecorsoeric, 16-02-2010 17:44:13

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

canecorsoeric

Gebruiken jullie altijd volvo produkten bij het onderhoud ; volvo olie filter . Of merk van de onderdelen shop als Brezan ; vervangend merk.
Chiaro e Tondo

Vulk


peteRRR

Zo veel mogelijk origineel met filter en ontsteking,lijkt mij het beste en in prijs ietsje duurder.

Groet.
Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla

Robby72

Ik neem voor de oliefilter zeker origineel. Heb eigenlijk nooit de moeite gedaan om te zoeken naar een alternatief (vb mann)


v40pokemon

door elkaar heen. Sommige merken liever niet, maar niet alles wat origineel is, is per definitie beter
filters maken ze ook niet zelf lijkt me

cas

filter staat opdruk van volvo op, maar of ze het zelf maken idd....

voor electronica, bougiekabels, rotor, rotorkapje, bougies  heb ik volvo gedaan. LMM schijn je beter ook origineel te kunnen nemen. immitaties blijken hier op het forum soms toch ellende te geven.

ik ga liefst voor origineel als ik afga op ervaringen hier op het forum. is vaak ietsje duurder, maar gewoon zekerheid.
Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....

thuur

Dit is toch echt al heel vaak voorbij gekomen: Thuurlijk maakt Volvo geen oliefilters, maar de originele uitvoering heeft wel een klep erin waardoor de olie snel op druk is (=minder motorslijtage).

En voor dat tientje kun je echt geen beter alternatief vinden.


Gr 8)

Robby72

Gisteren nog een gehaald voor een S60 D5 stond volvo en duidelijk ook mann op dus....
(en kwam van de dealer in origineel doosje)

robinbosker

Usn centuri, huismerk.. Prima filter.
Haal hier altijd m'n onderdelen.
Heb nog nooit ergens anders onderdelen gehaald dus heb geen vergelijkings materiaal.
Ben altijd tevreden over de prijs kwaliteit verhouding.
850 glt '93 855 tdi '97 v70 2.5 '99 s60 d5 '02 V70R '97

Auk

Klopt de filters die Volvo gebruikt komen van officieel van Mann af. Mann filters, dus Volvo filters zijn zoals gezegd voorzien van een klep waardoor niet alle olie weer terug het carter in gaat, wat resulteert tot een snellere circulatie van de olie en dus een langere levensduur van het motorblok.

Maargoed, over prijs/kwaliteitsverhoudingen moeten we niet praten als het om €10,- gaat toch?

Maarja, we blijven Nederlanders :eusa_snooty:
Auke
Volvo. for life

verburgh

Ik heb een K&N olie filter kost 25 euro er wordt om de 6000 km vervangen.

-D©©©L-

Citaat van: robinbosker op 27-10-2010 16:36:33
Usn centuri, huismerk.. Prima filter.
Haal hier altijd m'n onderdelen.
Heb nog nooit ergens anders onderdelen gehaald dus heb geen vergelijkings materiaal.
Ben altijd tevreden over de prijs kwaliteit verhouding.

Pas je wel op met de constructie van de bypass klep ? Normaal moet die weer sluiten als het druk verschil zakt, dat gebeurt bij vele van die filters niet. Zaag er maar eens 1 open, dan snap je wat ik bedoel.


Citaat van: verburgh op 06-11-2010 00:33:27
Ik heb een K&N olie filter kost 25 euro er wordt om de 6000 km vervangen.

Maakt K&N oliefilters ?

verburgh

Citaat van: -D©©©L- op 06-11-2010 00:41:32
Citaat van: robinbosker op 27-10-2010 16:36:33
Usn centuri, huismerk.. Prima filter.
Haal hier altijd m'n onderdelen.
Heb nog nooit ergens anders onderdelen gehaald dus heb geen vergelijkings materiaal.
Ben altijd tevreden over de prijs kwaliteit verhouding.

Pas je wel op met de constructie van de bypass klep ? Normaal moet die weer sluiten als het druk verschil zakt, dat gebeurt bij vele van die filters niet. Zaag er maar eens 1 open, dan snap je wat ik bedoel.


Citaat van: verburgh op 06-11-2010 00:33:27
Ik heb een K&N olie filter kost 25 euro er wordt om de 6000 km vervangen.

Maakt K&N oliefilters ?
~
ja

-D©©©L-

Citaat van: verburgh op 06-11-2010 00:43:02
Citaat van: -D©©©L- op 06-11-2010 00:41:32
Citaat van: robinbosker op 27-10-2010 16:36:33
Usn centuri, huismerk.. Prima filter.
Haal hier altijd m'n onderdelen.
Heb nog nooit ergens anders onderdelen gehaald dus heb geen vergelijkings materiaal.
Ben altijd tevreden over de prijs kwaliteit verhouding.

Pas je wel op met de constructie van de bypass klep ? Normaal moet die weer sluiten als het druk verschil zakt, dat gebeurt bij vele van die filters niet. Zaag er maar eens 1 open, dan snap je wat ik bedoel.


Citaat van: verburgh op 06-11-2010 00:33:27
Ik heb een K&N olie filter kost 25 euro er wordt om de 6000 km vervangen.

Maakt K&N oliefilters ?
~
ja

linkje ? Ik ken ze niet

verburgh



zal zo even het nummer van volvo posten ;)


ze maken ook uitwasbare interieurfilters.