Getik/-bonk bij op- en afrijden drempel

Gestart door noknokius, 19-02-2010 09:26:47

Vorige topic - Volgende topic

noknokius

Hallo,

wanneer ik een drempel op of afrijd dan hoor ik een getik/bonk ("Tik tik" mijn beste poging om het geluid om te zetten in tekst).
Het lijkt te gebeuren wanneer de achterkant op z'n hoogste punt is (met oprijden van een drempel) en wanneer de achterkant op z'n laagste punt is (met afrijden drempel). Wanneer ik goed gas geef bij het afrijden van de drempel veert de auto niet zo en dan is het geluid er ook niet.
Wie kan mij vertellen waar dit geluid vandaan komt en wat er vervangen o.i.d. moet worden?
Mocht het nodig zijn, hier wat info over de auto: 850 estate, 1993, LPG.

Alvast bedankt voor de reacties.

Groet Guus

P.s.: mocht hier al een topic over bestaan, dan excuses voor het dubbele topic. Maar ik kwam met de zoekfunctie niet echt ver.

turbobilly

Mij lijkt dit een rubber in de ophanging/stabilisatorstang te zijn dat vervangen moet worden.  :eusa_think:

M a r c

Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

thuur

Haal de bodemplaat achterin eens weg (4 boutjes) en controleer de staat van de schokbrekerschotels. Goed kijken naar de beweging van het rubber als iemand de auto laat in- en uitveren. In principe bewegen ze zo goed als niet.

Handrem werkt goed?

Heb je APK adviespunten?

Gr ;)

linfiel

Dit getik heb ik namelijk ook ,maar ik heb het gevonden,
De stabelisatorstang is aan de linkerkant waar die de achterbrug in gaat afgebroken ,aan de achterkant daar zit een plat stuk metaal met een rond gat aan en die is door de midden ,moet even een las pikkie hebben.
En dat veroorzaakt bij mijn het tikken als ik de drempel opga.