Volvo 850 start niet na koude?

Gestart door Illya89, 19-02-2010 21:30:38

Vorige topic - Volgende topic

Illya89

Hallo,

Mijn volvo start niet meer na een week stil te staan in de koude. Nu heb ik ergens gelezen dat het niet aan de batterij ligt als de ruitewissers nog gaan. Klopt dit want mij ruitewissers gaan nog en de lichtjes gaan nog aan als ik de deur open enz.
Zal het dan liggen aan de startmoter en hoeveel kost dat om zo eentje te vervangen?

Met vriendelijke groeten
Illya

mehn

Zou me verbazen als dit NIET aan je accu ligt.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

reneetje

Gewoon de accu vervangen, dat van die ruitewissers is een goeie , nog nooit gehoord  :eusa_clap: :eusa_clap:

Wie dat bedacht heeft , opsluiten , en wel meteen  :eusa_whistle:
_________
(_l_|_,\____\,_
{----__---_(olllllllo)
()_)"""""()_)--"--)_)

Illya89

Haha oef!

Man dit doet me plezier!
Ik heb de auto namelijk pas gekocht maar heb de platen nog niet kunnen regelen!

Bedankt manne!

volvobug

Draait de startmotor wel of niet rond?
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

Illya89

Geen idee, hoe zie/hoor je dat?

thuur

Je hoort altijd een ander geluid vlak voor de motor start, als je de sleutel in positie III draait. Dat is het geluid van de startmotor. Als je accu leeg is kunnen er 3 dingen gebeuren:

1. Niets
2. Je hoort een klik (dat is een relais)
3. De startmotor gaat heel langzaam rond en stopt voordat de motor aanslaat

Ruitenwissers trekken weinig stroom in vergelijking met de startmotor. De startmotor is goed voor meer dan 1 pk!

Als je geluk hebt is je accu gewoon te leeg om je motor te starten, maar nog vol genoeg zodat ie niet kapot is gevroren (vrieskou+lege accu=zo goed als zeker een kapotte accu). In dat geval accu bijladen en rijden maar.

Starten mbv startkabels of aanslepen al geprobeerd?

Gr 8)

volvobug

Citaat van: Illya89 op 19-02-2010 21:53:26
Geen idee, hoe zie/hoor je dat?
Sleutel in het slot, deur openlaten voor beter geluid, handrem erop, versnelling in vrij, sleutel omdraaien:
- optie 1 er gebeurt helemaal niets (startmotor draait niet)
- optie 2 er klikt iets maar verder niets (startmotor draait niet)
- optie 3 je hoort wel iets 'draaien' zolang je de sleutel in positie III houdt.

Kan snel of langzaam draaien, of steeds langzamer gaan draaien. Dan is de accu verdacht.

volvobug

OK, baas boven baas, Thuur was me voor. Weer bijgekomen van de carnaval zeker  :eusa_whistle:

thuur

Citaat van: volvobug op 19-02-2010 22:08:31
OK, baas boven baas, Thuur was me voor. Weer bijgekomen van de carnaval zeker  :eusa_whistle:

Ik bouw het alcoholpeil langzaam af ;D

Gr 8)