ervaringen over redstuff blokken

Gestart door pikkepoelie, 19-02-2010 23:35:22

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

pikkepoelie

ik heb nu sinds 2 maanden ebc redstuff ceramische blokken. En gegroefden en geperforeerden schijven

ik ben zeer te over het remvermogen zowel koud als warm.
er is alleen een min puntje zo gauw ik een km of 10 heb gereden en ik naar links stuur komt eer een kras al gillend geluid van alleen de linkse kant vandaan. zo gauw ik een klein beetje rem is dit totaal weg. :eusa_think:

ik heb de rem klauw met een staal borstel helemaal roest vrij gemaakt zodat de blokken goed geleiden. dit doe ik altijd zo en de zuigers weer goed gang baar gemaakt en ik gebruik altijd koper vet.

iemand een idee wat dit zou kunnen zijn of al meerderen ervaringen ??


elianmars

Lijkt me dat de linkerklauw iets blijft hangen.

Wordt de schijf niet heet, als je een stuk gereden hebt?

pikkepoelie

nee dat is dus niet het geval. en het is ook alleen als ik naar links stuur anders nooit dat is het rare van het hele verhaal  :eusa_doh:

Ludo

Wellicht de ankerplaat.
Probeer ze eens naar achteren te duwen.

pikkepoelie

ludo hoe bedoel je ??

dat is mij niet helemaal duidelijk ??

Misha

Citaat van: pikkepoelie op 20-02-2010 11:19:41
ludo hoe bedoel je ??

dat is mij niet helemaal duidelijk ??

Achter je remschijven zit een plaatstalen bescherming, iets groter dan je remschijf. Dit is de ankerplaat, of spatbescherming. Deze willen wel eens verbuigen ombedoeld, en gaan dan bij sturende beweging tegen je remschijf aan lopen, dat maakt een ijselijk geluid.
Je kunt ze makkelijk verbuigen, dus iets terugbuigen.
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

pikkepoelie

daar zou ik wel eens naar kunnen kijken ja  :eusa_wall:

daar had ik zelf nog niet aan gedacht maar als ik rem is dit dan ook plotseling weg. En de ene keer is het wel en de anderen keer naar paar keer hard remmen niet meer ??

elianmars

Citaat van: Ludo op 20-02-2010 07:10:32
Wellicht de ankerplaat.
Probeer ze eens naar achteren te duwen.


Daar zat ik ook aan te denken, maar waarom is 't geluid over na wat remmen?

Het is bij mij ook twee keer voorgekomen dat die plaat tegen de schijf aan kwam, maar dat was continu te horen.

mehn

Ik had vandaag ook last van een schurend geluid aan de linker voorrem bij bochten naar rechts  :eusa_shifty:

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

arjen850

Citaat van: mehn op 20-02-2010 19:59:33
Ik had vandaag ook last van een schurend geluid aan de linker voorrem bij bochten naar rechts  :eusa_shifty:

en je bent er natuurlijk al lang achter wat dat was? ;)

mehn

Citaat van: arjen850 op 21-02-2010 14:29:37
Citaat van: mehn op 20-02-2010 19:59:33
Ik had vandaag ook last van een schurend geluid aan de linker voorrem bij bochten naar rechts  :eusa_shifty:

en je bent er natuurlijk al lang achter wat dat was? ;)

Jahoor, geen remvoering meer op de binnenste remblok en bijna geen remvoering meer op de buitenste blok :P

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

funsdaf

Ik heb hetzelfde ooit gehad toen ik heel lichte speling op een wiellager had, in een bocht kwam dan de schijf net tegen de remblok aan. Was allemaal maar miniem, maar net genoeg. Bij het aanraken van de rem werdt alles een beetje gezet en was het geluid weg.

Het wiellager was overigens nog niet te horen, maar wel heel lichtjes te voelen.


Wally850

Ikzelf heb ook redstuff blokken sinds een half jaar inmiddels.
In het begin vond ik ze prima remmen bij warm en koud maar de laatste tijd remmen ze erg beroerd als ze koud zijn vind ik.
Eenmaal warm doen ze het prima maar aangezien ik veel snelweg rijd, ben ik aan het denken ze toch te vervangen.
Weet nog niet voor welke.... is ferrodo een optie??

JCviggen

Alle EBC blokken zijn slecht tot matig. Heb er veel ervaring mee, en eigenlijk merk je pas als je een keer echt goede blokken koopt hoe groot het verschil wel was.

Dat gezegd zijnde, liever redstuff dan standaard volvo blokken. Redstuff is ook wel beter dan greenstuff (yuck) en yellowstuff (ugh)
Stage eleventy by backyard tuning


Citaat van: Duitsers"Da komt der verruckter mit der Volvo wieder"

Wally850

Wat stel je dan voor? wat zijn wel "echt goeie" blokken die met name bij koud ook goed remmen?