Lage temperatuur na vervangen kachelradiator

Gestart door rico, 20-02-2010 14:39:16

Vorige topic - Volgende topic

rico

Vorige week dinsdag is mijn kachelradiator vervangen omdat hij lekte,wat mij nu opvalt is dat als ik het behaaglijk wil hebben ik de temp op max moet zetten,voor de reparatie was het bij 22c al lekker warm?

Iemand enig idee hoe dit kan?

jberg

elianmars

Lijkt me inderdaad dat er lucht in zit.

Heb je de radiator zelf vervangen of laten doen? Als je het hebt laten doen, even terug gaan naar degene die het heeft uitgevoerd.

Enne.......22 graden in de auto? Ik vind 18 graden al warm  :eusa_shifty:

LeonW

Voel anders eens of je kachelslangen wel goed warm(heet) worden.
Volvo S70 2.5T

volvoc70T5

of even de tijdje de auto laten lopen met de dop van je koelreservoir eraf..
als er veel luchtbellen verschijnen zit er nog lucht in het systeem..

kan zijn dat die persoon de rand is vergeten te dichten van de kachelradiateur (bij aftermarket) waardoor de lucht
ook langs de radiateur kan stromen (dus geen warme lucht) ..
deze fout heb ik zelf ook gemaakt 2 jaar geleden..

rico

Citaat van: volvoc70T5 op 21-02-2010 12:14:15
of even de tijdje de auto laten lopen met de dop van je koelreservoir eraf..
als er veel luchtbellen verschijnen zit er nog lucht in het systeem..

kan zijn dat die persoon de rand is vergeten te dichten van de kachelradiateur (bij aftermarket) waardoor de lucht
ook langs de radiateur kan stromen (dus geen warme lucht) ..
deze fout heb ik zelf ook gemaakt 2 jaar geleden..

Nee die rand zit er wel omheen weet ik zeker maar zie nou wel af en toe de temp meter ietsiepietsie zakken dus misschien wel thermostaat!

rico

Vandaag toch maar de thermostaat vervangen,dankzij dit forum en foto's was dit zelfs voor mij een eitje.

Nu maar even afwachten hoe het met de temp gaat.

elianmars

rico

Vanmorgen naar het werk en kachel op oude stand 22 maar heb toch het idee dat het minder warm is als daarvoor,is het mogelijk dat de imitatie kachel misschien minder capaciteit heeft als de originele(Volvo)?

Mijn temp meter blijft nu na 4a5 min strak op 3 uur staan dus de oude was niet helemaal jofel meer.

volvoc70T5

Citaat van: rico op 24-02-2010 14:54:58
Vanmorgen naar het werk en kachel op oude stand 22 maar heb toch het idee dat het minder warm is als daarvoor,is het mogelijk dat de imitatie kachel misschien minder capaciteit heeft als de originele(Volvo)?

Mijn temp meter blijft nu na 4a5 min strak op 3 uur staan dus de oude was niet helemaal jofel meer.

tja misschien de afdichtrand toch niet helemaal lekker er tussen?
ik heb zelf ook een imitatie.. en die werkt gewoon uitstekend (behalve daarvoor toen ik die afdichtrand dus niet goed had)
toen voelde de lucht wat lauwig aan ipv echt heet..
heb je`m nog wel een x goed ontlucht?

MM

tja misschien de afdichtrand toch niet helemaal lekker er tussen?
ik heb zelf ook een imitatie.. en die werkt gewoon uitstekend (behalve daarvoor toen ik die afdichtrand dus niet goed had)
toen voelde de lucht wat lauwig aan ipv echt heet..
heb je`m nog wel een x goed ontlucht?
[/quote]

Wat voor rand heb je er tussen gemaakt?

rico

Ik blijf erbij dat hij minder warm wordt als ervoor, maar ik heb zelf gezien dat die zwarte afdichtrand erop ging dus dat is geen mogelijkheid.

Thermostaat is ook vervangen dus schiet mij maar lek ???

thuur

De verse lucht schuif staat dicht neem ik aan?

Gr :eusa_think:

rico

Citaat van: thuur op 28-02-2010 16:36:16
De verse lucht schuif staat dicht neem ik aan?

Gr :eusa_think:

Lol ja Thuur die staat dicht,ik probeer mezelf er maar niet meer druk om maken, dan de temp maar 1 of 2 gr hoger ik vind het alleen raar!

Ronald21

of je aanjager doet het ineens met minder tpm waardoor je minder warme lucht in je gezicht krijgt