850 TDI diesel start niet meer

Gestart door daimond, 21-02-2010 22:01:25

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

cas

http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,13191.msg212887.html#msg212887

link hierboven verteld je meer over fotos plaatsen.

je hebt een 850 zeg je, dan wel 1 van de laatste op kenteken lijkt mij  :)
Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....

elianmars

Citaat van: daimond op 21-02-2010 22:42:14
als ik wist hoe je hier een foto plaatst??


http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,23875.0.html


Wanneer is voor het laatst het brandstoffilter vernieuwd?

daimond

zo veel foto's van mijn bollide heb ik nu weer ook niet. maar de wagen staat niet bij mij nu om recente foto te maken. sorry

daimond

de garage waar ik deze toen kochte zij me dat die vervangen was de filter, nu ik heb er wel ongeveer nog 75000km mee gereden. teller staat nu op 324d

cas

#19
850 of v70 is nu duidelijk :-) een 850 uit 99.

nu maar even aan de slag met bovenstaande punten. kijken of er evt fouten uit te lezen zijn, dit kan je zelf doen onder de motorkap.  klik hier hoe je dit doet

( weet niet of pomp een melding geeft? mehn, thuur? iemand anders?)

filter vervangen kan volgens mij ook geen kwaad na die km's.  moet elke 30.000 km (aldus een dieseltopic op t forum)
Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....

daimond

Bedankt CAS en de anderen voor je snelle antwoorden, we gaan morgen alvast de filter vervangen, we weten alvast dat er geen toevoer naar de pomp is, dit zou kunnen de filter of pomp naar de klot....:-) de overbrugging zou ik daarna doen, als dat niet help, de pomp vervangen zou ik alvast niet doen. gewoon ander wagen kopen S60 2006 voor 8500 BTW in 126.000 is niet duur denk ik. hou jullie op de hoogte,

elianmars

De 850 is maar gemaakt tot 1997. Misschien dat deze voor het eerst op kenteken gekomen is in 1999?


Dieselfilter moet elke 15.000 km worden afgetapt en elke 45.000 km worden vervangen. Lijkt me dus geen luxe om die als eerste te vervangen.

daimond

Gisteren hebben we de mazoutleidingen leeggespoten met luchtdruk. niets heeft geholpen, vandaag hebben we op aanraden van CAS de DieselFilter vervangen 25€, de wagen start weer. reed perfect de eerste 14km, heb goed doorgetrokken gezien hij getuned is, is ff doorgeven, op eens stopt de wagen weer zoals toen op weg naar antwerpen. ff aan de kant, verbaasd kijken naar mijn vrouwtje in wagen, dacht start gewoon wie weet gaat die. en ja hoor hij start. gewoon verder gereden tot nu wagen parkeerd en wachten op morgen vroeg om er mee te gaan werken. hopelijk is dit hierbij opgelost. anders ben ik terug op deze forum.
Alvast bedankt aan allen die zo vriendelijk waren hun ervaring hier mee te delen. echt waar, dank zij deze forum heb ik centen aan garage gespaart.

elianmars

#23
Citaat van: cas op 21-02-2010 22:57:13


filter vervangen kan volgens mij ook geen kwaad na die km's.  moet elke 30.000 km (aldus een dieseltopic op t forum)

Citaat van: elianmars op 21-02-2010 23:08:13
Dieselfilter moet elke 15.000 km worden afgetapt en elke 45.000 km worden vervangen. Lijkt me dus geen luxe om die als eerste te vervangen.


Uit Vadis:




(Klik voor groter plaatje)

cas

Citaat van: elianmars op 22-02-2010 22:38:00
Citaat van: cas op 21-02-2010 22:57:13


filter vervangen kan volgens mij ook geen kwaad na die km's.  moet elke 30.000 km (aldus een dieseltopic op t forum)

Citaat van: elianmars op 21-02-2010 23:08:13
Dieselfilter moet elke 15.000 km worden afgetapt en elke 45.000 km worden vervangen. Lijkt me dus geen luxe om die als eerste te vervangen.


Uit Vadis:


http://www.familie-verweij.nl/v70/dieselfilter.jpg

(Klik voor groter plaatje)


zie het zo ook wel  ;D  wrijf het er maar in! haha, maar serieus, die 30 dkm had ik uit een topic geplukt. 1 waar jij ook in had gereageerd, volgens mij zelfs het topic waar jouw dieselfilter in te sprake kwam en je besloot deze maar eens te vervangen.   :eusa_think:... misschien ging het wel over MIJLEN.....

@ daimond

qoute

" hopelijk is dit hierbij opgelost. anders ben ik terug op deze forum. "


kom sowieso gewoon af en toe terug, lees wat hier en daar. leer je veel van! handig voor onderweg, en gewoon leuk en gezellig  ;) 

hoop dat het opgelost is, dat hij na enkele km weer even afslaat kan best met hier en daar ietswat lucht meen ik, verder zou het systeem zich zelf helemaal moeten ontluchten. hou ons op de hoogte!  :)
Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....

elianmars

Citaat van: cas op 22-02-2010 22:58:18
Citaat van: elianmars op 22-02-2010 22:38:00
Citaat van: cas op 21-02-2010 22:57:13


filter vervangen kan volgens mij ook geen kwaad na die km's.  moet elke 30.000 km (aldus een dieseltopic op t forum)

Citaat van: elianmars op 21-02-2010 23:08:13
Dieselfilter moet elke 15.000 km worden afgetapt en elke 45.000 km worden vervangen. Lijkt me dus geen luxe om die als eerste te vervangen.


Uit Vadis:


http://www.familie-verweij.nl/v70/dieselfilter.jpg

(Klik voor groter plaatje)


zie het zo ook wel  ;D  wrijf het er maar in! haha, maar serieus, die 30 dkm had ik uit een topic geplukt. 1 waar jij ook in had gereageerd, volgens mij zelfs het topic waar jouw dieselfilter in te sprake kwam en je besloot deze maar eens te vervangen.   :eusa_think:... misschien ging het wel over MIJLEN.....

@ daimond

qoute

" hopelijk is dit hierbij opgelost. anders ben ik terug op deze forum. "


kom sowieso gewoon af en toe terug, lees wat hier en daar. leer je veel van! handig voor onderweg, en gewoon leuk en gezellig  ;) 

hoop dat het opgelost is, dat hij na enkele km weer even afslaat kan best met hier en daar ietswat lucht meen ik, verder zou het systeem zich zelf helemaal moeten ontluchten. hou ons op de hoogte!  :)



;D ;D

Sorry, Cas, zo is 't niet bedoeld, hoor  ;)


daimond

ben zeer tevreden over de hulp dat ik hier mocht ontvagen, wagen rijd nog steeds perfect.
Verwarming werkt niet, maar dat komt omdat de kabels rechts onder in passagier zit stekkers verbrand zijn.
heb ik zo gekocht, af en toe blaast die (maakt die net nog contact) maar meer niet dan wel.
Volvo's zijn perfecte wagens die veel km aan kunnen. ben van 740 naar 760 gegaan, toen op een 850, volgende zou een V70 of S60 zijn. de rest is me wat te duur.

elianmars


cas

Citaat van: daimond op 24-02-2010 22:56:01
ben zeer tevreden over de hulp dat ik hier mocht ontvagen, wagen rijd nog steeds perfect.
Verwarming werkt niet, maar dat komt omdat de kabels rechts onder in passagier zit stekkers verbrand zijn.
heb ik zo gekocht, af en toe blaast die (maakt die net nog contact) maar meer niet dan wel.
Volvo's zijn perfecte wagens die veel km aan kunnen. ben van 740 naar 760 gegaan, toen op een 850, volgende zou een V70 of S60 zijn. de rest is me wat te duur.

goed dat hij nog rijdt!!

pas op met die stekker dan rechtsonder, dat kan goed fikken daar. komt door je kachelmotor die waarschijnlijk "op" is. hebben we ook enkel topics over  ;)
vind je weerstand niet leuk overigens, als die nog goed is.

veel rijgenot nu nog van je 850!
Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....

UserID6342

Goed gezegd Cas, en als ik TS was zou ik daar zelf ook niet te lang mee wachten om dat op te lossen bij de kachelmotor.  Nu rijd de auto nog, maar kan zomaar eens zijn dat die dadelijk affikt.  Dit zijn echt geen grappen en het is verkeerde zuinigheid om hier niets aan te doen.  Regel een motor goedkoop op de sloop, het liefst met een stuk kabel / stekker er nog an, haal dat rotte stuk ertussen uit en knutsel dat gehaalde stuk er tussen.  TS heeft hopelijk nog nooit geen kabelbrand meegemaakt onder zijn dashboard, want dan had tie het, op zeker, al vervangen / gerepareerd.


(zei de gek die het wel heeft meegemaakt in Zwitserland onderweg naar Italië met een Fiat 132 Lido)