850 TDI diesel start niet meer

Gestart door daimond, 21-02-2010 22:01:25

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

daimond

Hallo, ben nieuw hier. heb een Volvo 850 TDI diesel, bij aankoop van deze wagen had ik enkele moeilijkheden dit was 2 j geleden. rijden ging vlot, tot ik stilstond voor 2 min. op eens wagen start niet meer.?? vrienden komen ter hulp, opeens wagens start zonder enig probleem.? niet kunnen vinden wat het was. wel zeker 20 x op 2 maanden tijdspanne. nu ik heb op raad van derden de klepje van diesel vervangen kostprijs 25€, heeft niet kunnen baten. op een dag werd ik gek en ben langs een Chiptuner geweest met mijn vraag? waarom start de wagen zomaar niet meer....., wel hij begreep er niets van. heeft niet eens gekeken of zo. maar tot mijn verbazing heeft de wagen perfect gereden tot vorige week maandag 02/2010. alsof de wagen wist dat ze mer de computer brain gingen spelen werkte hij behoorlijk goed. ik reed naar brussel om nieuw volvo te kopen en wagen stopte met rijden tegen 120km/u plots!!!!, ben net op de pechstrook kunnen rijden.
wagen laten slepen tot thuis. onderzoek gestart??, er komt geen diesel tot te injectors?, na enig kijk en sleutelwerk bij diezelfilter, start de wagen op eens. waouwwww, ik reeds 3 km, batterie was zo leeg dat ik hem even liet draaien om  te laden, ga koffie drinken, na 20min ga ik kijken wagen was uit!!!!, niet meer aan de praat te krijgen. Geen diesel tot de injectors. klepje werkt want ik hoor te klik, zelfs +12v rechtstreeks gezet tijdens starten om zeker te zijn dat die open is. geen diesel tot de injectors. waar licht het probleem. ik ben einde raad.

cas

kon de wegenwacht daar niets over zeggen? ze hebben een test voor ter plaatse, om te zien of je brandstofpomp werkt of niet. laat ze nog een keer komen zou ik zeggen. dat je een klepje/relais hoort zegt niet of het dan helemaal zou moeten werken.

heb je de evt foutcodes al uitgelezen??
Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....

elianmars

Dieselpomp die niet helemaal gezond meer is?

daimond

wegenwacht vroeg me enkel wat er gebeurd was, heb getankt bij Esso vol!!! en heb er 40km op staan, wegenwacht dacht benzine, ruikt aan de tank en ruikt diezel, ik ook, uit zekerheid heb ik Esso gebelt het probleem uitgelegd, antwoord, al er verkeerde diezel in de ton staat bent u niet de enige met motor pech vandaag, tank vulling is oud ( niet bijgevuld ) dus u hebt juist getankt, diesel dus.
het lijkt er op dat de wagen weer die kuren heeft van toen ik hem eerst kocht, starten en dan weer niet. tijdens het maken van maneuvers op de motor heb ik wel even geklikker gehoord, maar kon niet achterhalen van waar het kwam, toen starte eigenlijk de motor. maar na de koffie was het gedaan.
Dieselmotors zijn niet gecompliceerd, eigenlijk starten ze altijd!!!, enkel indien er geen diesel toevoer is heb je problemen. dit is mijn mening.

cas

Citaat van: daimond op 21-02-2010 22:13:13
wegenwacht vroeg me enkel wat er gebeurd was, heb getankt bij Esso vol!!! en heb er 40km op staan, wegenwacht dacht benzine, ruikt aan de tank en ruikt diezel, ik ook, uit zekerheid heb ik Esso gebelt het probleem uitgelegd, antwoord, al er verkeerde diezel in de ton staat bent u niet de enige met motor pech vandaag, tank vulling is oud ( niet bijgevuld ) dus u hebt juist getankt, diesel dus.
het lijkt er op dat de wagen weer die kuren heeft van toen ik hem eerst kocht, starten en dan weer niet. tijdens het maken van maneuvers op de motor heb ik wel even geklikker gehoord, maar kon niet achterhalen van waar het kwam, toen starte eigenlijk de motor. maar na de koffie was het gedaan.
Dieselmotors zijn niet gecompliceerd, eigenlijk starten ze altijd!!!, enkel indien er geen diesel toevoer is heb je problemen. dit is mijn mening.

Diesel, die heeft ook dat allombekende relais lijkt mij ? dan moet je die even overbruggen?

http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,7887.msg120096.html#msg120096
Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....

RRRRR_Ramon

Ik denk aan valse lucht in het gedeelte vanaf de tank tot aan de inspuitpomp. Misschien een nieuw brandstoffilter plaatsen en de boel goed ontluchten.

Ook bij een sterk vervuild brandstoffilter kunnen de slangen/leidingen zo vacuum trekken dat deze plat gaan.

Succes!
🇸🇪 Volvo FMX 6x6 460 Lastbil 🇸🇪
🇸🇪 Volvo V70 T4 AT Ocean Race Herrgårdsvagn 🇸🇪

daimond

Alvast bedankt CAS, denk dat overbruggen idee me iets verder helpt, en dat ontluchten ook, want tijdens mijn zoektocht vond ik een lijding los net voor de filter denk dat het de aanvoer was, want er stond een terugslagklep in. maar dat is intussen verholpen. nu is het toch laat om te kijken naar de wagen. zal het morgen even doen.
andere tips zijn altijd welkom. alvast bedankt voor jullie tips. aan allen in deze forum.

daimond

klein vraagje, heeft de 850 tdi van bj 1999 een circulatiepomp?

Bas850

850 van 1999? zal wel een v70 zijn
"to finish first, you first have to finish"

daimond

is degelijk een 850, maar zoals ik zie op foto's is het een V70 eerst model of laatste 850?

cas

850 tot 98 gemaakt??


v70


makkelijkst te zien aan neusje, en megespoten deurklinkjes bumpers en totaal ander interieur. O, en de V heeft witte knipperlichtunits achter. maar die zijn vaak bij 850's vervangen voor v70 units..
Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....

daimond

Ja, deze witte op foto is zoals mijn volvo 850 tdi. denk een directiewagen gokocht te hebben die één jaar later ingeschreven is of zo.

cas

Citaat van: daimond op 21-02-2010 22:37:04
Ja, deze witte op foto is zoals mijn volvo 850 tdi. denk een directiewagen gokocht te hebben die één jaar later ingeschreven is of zo.

welke witte  ;D   deze bovenstaande zijn twee verschillende type's .

heb je een foto van jouw bolide?
Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....

daimond

als ik wist hoe je hier een foto plaatst??

daimond

de kleinste foto bovenaan, die met zwarte deurklinken is de mijne.