Lambdasensor na het chippen

Gestart door Ronin, 22-02-2010 10:44:56

Vorige topic - Volgende topic

Vulk

Ik ga de mijne ook preventief vervangen. Zit er nu 253 000km in.

Na 100 000km zou het beste er al van af zijn trouwens en ze blijven er op achteruit gaan. Grootste "storingen" zijn een brandend lambda lampje en een hoger verbruik.

Qua prijs kan je best even kijken naar een bosch op ebay (nieuw) of op www.lambdasensor.com

Ronin

Citaat van: Vulk op 22-02-2010 13:38:50
Ik ga de mijne ook preventief vervangen. Zit er nu 253 000km in.

Na 100 000km zou het beste er al van af zijn trouwens en ze blijven er op achteruit gaan. Grootste "storingen" zijn een brandend lambda lampje en een hoger verbruik.

Qua prijs kan je best even kijken naar een bosch op ebay (nieuw) of op www.lambdasensor.com

Ik kan alleen op de lijst van www.lambdasensor.com mijn motorcode niet terug vinden B5234T3 of zit ik ernaast met deze motorcode?

Vulk

Ronin

Motorcode was niet juist moest zijn B5234T4 ik ben eruit bedankt Vulk  ;D

Ronin

Is het vervangen van de voorste Lambdasensor eenvoudig zelf te doen?

mehn

Citaat van: Ronin op 22-02-2010 14:29:40

Ach wat is eenvoudig. De stekker zit een beetje lastig, maar met niet al te grote handen lukt het wel.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Ronin

Citaat van: mehn op 22-02-2010 14:35:35
Citaat van: Ronin op 22-02-2010 14:29:40

Ach wat is eenvoudig. De stekker zit een beetje lastig, maar met niet al te grote handen lukt het wel.

Bedankt Mehn! heb je er heel toevallig ook nog een tekening bij  :)

martijn.

Ik heb een V70R handbak en heb maar 1 lambdasonde.

Lees hier dat een x70 er 2 moet hebben.

Wat is nu juist ;D

onnaj

Ik heb laatst een Bosch lambdasonde besteld uit England, was ergens rond de € 100,- incl. verzenden naar nl.

Ik had em gevonden via ebay.co.uk geloof ik.

sean850

Via nordicar kun je ook een lambda sonde bestellen, moet je alleen het stekkertje van je oude op de nieuwe zetten.

Deze zijn dus ook iets goedkoper.

Ludo

Citaat van: sean850 op 22-02-2010 17:23:26
Via nordicar kun je ook een lambda sonde bestellen, moet je alleen het stekkertje van je oude op de nieuwe zetten.

Deze zijn dus ook iets goedkoper.

Nee is niet goedkoper.
Met imitatie ben je binnen 3 maanden weer aan de beurt.

Een Bosch hoeft ook niet zo duur te zijn.
http://www.lambdasensor.com/

onnaj

Ik heb net nog ff op de rekening gekeken en ik was 71.44 pond kwijt voor een orignele bosch met stekkers en alles eraan. Zal neerkomen op 80 euro.

Vulk

En dat heb je er zo uit door het lager verbruik.

Ronin

Citaat van: onnaj op 22-02-2010 17:51:31
Ik heb net nog ff op de rekening gekeken en ik was 71.44 pond kwijt voor een orignele bosch met stekkers en alles eraan. Zal neerkomen op 80 euro.

Is toch wel even verschilletje met de dealer waar je doodgewoon 212,- ex de btw mag neertellen belachelijk ???

Ronald21

Die showroom moet ergens van betaald worden