columba's 15 inch (??)

Gestart door cotton, 23-02-2010 19:55:18

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

cotton

ik heb drie columba velgen, 15 inch, met winterbanden op mijn V70 classic. Toen ik de auto kocht was mij niet opgevallen dat de vierde velg een perfo was. (met mij hadden meerder mensen dat niet gezien...) Een monteur bij Broekhuis wees mij erop dat de vierde velg anders was...Nu ben ik naarstig op zoek naar een vierde columba, 15 inch. Echter....iedereen die ik tot nu toe gesproken heb (of mailcontact mee heb gehad) beweert dat de columba alleen maar als 16 inch is geleverd...(op de T5) Ik heb een van de wielen van de auto gehad en op de binnenkant staat wel degelijk 6.5j x 15...
Wie o wie kan mij helpen? ???

Emiel

15" Columba is niet orgineel Volvo, een imitatie/replica dus.

Vulk


-D©©©L-

Ik meen dat op de 900 serie 15" velgen met een columba-achtig ontwerp geleverd werden ?

Boogie

Ik heb deze imitatie columba's ook wel eens gezien.
Hier in de buurt rijdt er ook een 854 op rond.
Zag ze een tijd terug ook op marktplaats staan.
Succes met de zoektocht!

mehn

Er bestaan idd imitatie Columba's in 15".
Op een foto is het verschil goed te zien als je naar het ventiel kijkt. Bij een "echte" Columba zit die dicht tegen de spaak aan, bij de 15" imitatie precies tussen 2 spaken.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

cotton

eureka! Mehn, bedankt voor je informatie. Ik heb zaterdag enkele foto's gemaakt van de velg en inderdaad....het ventiel zit in het midden tussen twee spijlen. IMITATIE dus. sjips...Kan het vinden van de vierde velg wel vergeten denk ik. Dat wortdt volgende winter weer rijden met drie imitatie columbas en 1 perfo. Ik laat ze vant zomer zwart coaten. Het verschil viel nu al niet erg op, als ze zwart zijn hoop ik dat het nog minder op zal vallen.
Allen dank voor het meedenken en zoeken naar de "waarheid".
p.s. zo wordt je dus als koper vern####t door een handelaar die zgn. alles weet van volvo's (want hij verkoopt er immers veel....) >:(

Ludo

Citaat van: cotton op 23-02-2010 21:15:52
Dat word volgende winter weer rijden met drie imitatie columbas en 1 perfo.

Euh... 3x 15" en 1x 16". ???  :eusa_doh:

tackle

nee, 3x 15 inch imi colomba en 1x imi 15 inch perfo

Ludo

Citaat van: tackle op 23-02-2010 21:41:56
1x imi 15 inch perfo

Ooh, bestaat dat ook al imitatie.
Straks kom je nog een imi tackle tegen...  :o  ;D

Boogie

ik zou gewoon even wat bekende slopers bellen.
grote kans dat die wat hebben voor je.
Rima/Marans/Verwijst/Boy Geenacker.

Succes!

tackle

Citaat van: Ludo op 23-02-2010 21:47:14
Citaat van: tackle op 23-02-2010 21:41:56
1x imi 15 inch perfo

Ooh, bestaat dat ook al imitatie.
Straks kom je nog een imi tackle tegen...  :o  ;D

hehehe....