Demonteren vloerbekleding

Gestart door PetersP, 23-02-2010 21:03:14

Vorige topic - Volgende topic

PetersP

In verband met waterlekkage probeer ik de vloerbekleding los te maken. Aan de bestuurderszijde blijft deze vast zitten op de plek waar je je voet tijdens het rijden laat leunen (zwarte "steuntje" links). Kan ik dit zomaar losmaken met een schroevendraaier er achter of gaat er dan een klemmetje ofzo stuk??

)0H@N

Deze moet naar beneden toe losgetikt worden.
Als je er met een schroevedraaier achter gaat zitten dan breekt hij zeer waschijnlijk.

Door hem naar beneden toe te tikken is de kans het grootst dat hij heel blijft.

Succes
Thank you for flying with Volvo.

PetersP

Bedankt voor de snelle reactie. Ik dacht ik blijf nog even zitten eer ik naar de garage ga:)

)0H@N

Je hoeft het ook niet gelijk te doen, misschien vind je nog iets interessants op het forum wat je daarna ook gelijk even kan doen/controleren ofzoiets  ;) .

Succes.

PetersP

hahaha, ik heb al aardig wat topics doorgelezen:) Ik probeer de kraak gelijk uit het dashboard te krijgen. Komt van passagierszijde. Ook het dashboardkastje zit niet erg goed vast aangezien de vorige eigenaar waarschijnlijk e.e.a. los heeft gehad en de bevestiging aan het dashboard zelf heeft verprutst. Zal eens kijken hoe ik de bevestiging steviger kan maken.

)0H@N

je hebt zat inspiratie dus, wat ook nog wel eens wil rammelen in de buurt van het dashboard is de kunststof bekleding van de A-stijlen (langs de voorruit) die horen onderin in een houdertje gestoken te worden waardoor er een klein beetje ruimte blijft tussen de bovenplaat en de a-stijl. Vaak kost het wat moeite om die onderste bevestiging zo te krijgen dat het kunststof daar in terecht komt, door kabeltjes die daar lopen enz., maar met wat moeite gaat het zeker lukken.

En anders misschien de stangetjes van het dashboardkastjeklepje ( 3x woordwaarde???). Misschien zijn die iets krom en hangen ze in gesloten stand ergens tegen aan te tikken. Snelle oplossing, dashboard kastje los en dan rijden. Dan staan de stangetjes onder spanning en op een andere positie. Als het dan weg is.....

Succes met de zoektocht.