klonk doet bak

Gestart door lionart, 24-02-2010 08:32:49

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

lionart

wanneer ik op de snelweg rijdt ongeveer 120 km per uur en ik laat het gas los dan voel ik kort daarna dat de bak klonk doet. dit gebeurd ook als ik hem in de achteruit zet (niet op de snelweg btw) ;)
bij koude motor schakelt hij wel goed maar bij warme motor klapt ie er behoorlijk over.

PNP-switch al een tijdje geleden vervangen en ook geflushed.


Misha

Motorsteunen en reactiearmen ?
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

arjenT5R

Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

mehn

Komt me bekend voor. Daar heb ik ook 2 jaar mee rondgereden.
Na 2 revisies en een hoop gedoe bleek het te komen door een intern lek in de automaat.
Nadat de deksel (dat aan de kant van het bestuurderswiel zit) vervangen was, was het probleem opgelost.

Ik heb er zoals gezegd mee doorgereden waardoor een lager stuk gelopen is en de hele bak moest worden gereviseerd.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

lionart

#4
@Mehn

ik wil eerst alle motorsteunen vervangen (ik heb er al 2 gedaan en moet er nog 2)
hoeveel werk is het om iets met die deksel te doen?

als het een intern lek is moet dan mijn bakolie ook niet hoog zijn? volgens mij blijft die redelijk stabiel namelijk

mehn

Hier nog een linkje naar mijn topic:

http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,23368.msg496948.html#msg496948

Over het interne lek: door dit lek komt de olie niet meteen op druk, de oliepomp moet dan harder werken wat op zich geen probleem is. Alleen merk je dat door de "klonk".

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

lionart

Wat is de beste manier om erachter te komen of dit ook daadwerkelijk het probleem is en net zo belangrijk wat moet er gebeuren om dit probleem ( als dit het al is) te verhelpen.
weet je nog wat het destijds heeft gekost om de deksel te vervangen?

The Saint

Citaat van: lionart op 24-02-2010 08:32:49
wanneer ik op de snelweg rijdt ongeveer 120 km per uur en ik laat het gas los dan voel ik kort daarna dat de bak klonk doet. dit gebeurd ook als ik hem in de achteruit zet

Haal die bowlingbal eens uit je auto!  ;)
No shirt no shoes, no pinball

mehn

Het heeft "mijn" revisiespecialist veel tijd gekost om te ontdekken dat dit het probleem was. De bak is er 2x onderuit geweest om te reviseren.
De eerste keer was nodig omdat het lager stuk was. Het "kloenk" probleem bleef na de revisie. Daardoor ging de bak vrij snel weer slippen waardoor het frictiemateriaal "verdampte". Men dacht dat het door het kleppenblok kwam en er is 2x een ander kleppenblok ingekomen en de bak is voor de 2e keer gereviseerd. Daarna bleef het probleem en hebben ze uiteindelijk ontdekt dat er waarschijnlijk een haarscheur in de bus zat die aan het deksel vastzit.
Deze haarscheur is niet te zien in "koude" toestand maar na het vervangen van het deksel is het "kloenk" probleem weg.

Uiteindelijk heb ik niets betaald voor het deksel omdat ze vonden dat ik wel al genoeg betaald had aan de revisie en de 2 kleppenblokken die het probleem blijkbaar niet veroorzaakt hebben.

Dit deksel kan (als men per sé wil) vervangen worden zonder de automaat te demonteren.

Ik heb nog wel een tip: een revisie zal rond de 2500 euro kosten. Hiervoor heb je bij de dealer (als je een beetje korting krijgt) voor de 850 T-5 ook een hele nieuwe (excl. montagekosten, dat dan weer wel).

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

)()()sT

Schakelt die van jou nu wel goed Maikel?

mehn

Citaat van: )()()sT op 24-02-2010 12:27:47
Schakelt die van jou nu wel goed Maikel?

Niet zoals ik gehoopt had, maar misschien waren mijn verwachtingen te hoog. Ik ben zelf niet 100% tevreden, maar meerijders vinden dat er niets mis mee is ;)

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

KIM

Een controle die je, op basis van de gegevens die Maikel levert, zou dus de druk kunnen zijn.
Een lek zou een onvoldoende pompdruk opleveren.

V70geRwin

Citaat van: mehn op 24-02-2010 12:23:23

Dit deksel kan (als men per sé wil) vervangen worden zonder de automaat te demonteren.


Begreep toen ook dat dit een wel vaker voorkomend probleem is.
Denk je dat het zelf te doen is om de deksel te vervangen?

mehn

Citaat van: spekkie99 op 24-02-2010 13:44:30
Begreep toen ook dat dit een wel vaker voorkomend probleem is.

Ja bij Peugeot.
RRRRR_Ramon had een vergelijkbaar probleem met de interne oliedruk.

Citaat van: spekkie99 op 24-02-2010 13:44:30
Denk je dat het zelf te doen is om de deksel te vervangen?

Dat denk ik niet. Ik verwacht dat de halve bakinhoud (lees: planeten en andere tandwielen) mee eruit valt ;)

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

lionart

is het mogelijk om de pompdruk te meten?

puntje wat ik ook nog merk maar dat is alleen als ik net met een koude motor rijdt is dat wanneer ik voor het eerst op snelheid probeer te komen dat het toerental met een golvende beweging omhoog gaat. net bij plankgas maar meer bij accelereren naar 60 km per uur met koude motor.