piepende remmen

Gestart door richardC70, 21-01-2004 22:18:31

Vorige topic - Volgende topic

fearless

Binnenkort komen er bij mij nieuwe schijven en blokken rondom op. Tenminste zo snel als ik de schijven terug heb.  ;D

Nu werd ik er door iemand op gewezen om een service setje van volvo toe te passen op de achter remmen. Dit om piepen tegen te gaan. (waarvan ik op het moment weer erg veel last heb.) Dus heb gelijk maar even zo'n setje voor mezelf besteld.  ;D

Peertje

Onderdeel nummer 272272?
Kostat?
Hé? Geen banner meer?

ed

Zo'n setje zit standaard bij Lucas blokken. Heb zelf nog geen last gehad van piepen met dat setje.
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

M a r c

Citaat van: ed op 12-07-2005 14:11:41
Zo'n setje zit standaard bij Lucas blokken. Heb zelf nog geen last gehad van piepen met dat setje.

Idem bij EBC.
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

Johann

Ik hoop dat 't helpt..

Ik denk dat piepen veelal een resultaat is van scheve blokken.
Ik had met de Brembo's ook last van piepen. Speciale plaatjes van Porsche er op gezet en het was weg todat een van de blokken schuin ging afslijten.

Op de R geen last in eerste instantie. Tweede setje blokken voor was een drame en nooit er af kunnen lrijgen tot Volvo met een modificatie kwam voor de voorremmen in de vorm van een soort trillingdemper blok. Piepen was gelijk weg. Tot er nieuwe blokken op kwamen....
;)

Hen3

Twee woorden: VEEL KOPERVET

Moet je elk half jaar opnieuw doen, maar helpt wel!

fearless

Citaat van: SnakeByte op 12-07-2005 13:29:53
Onderdeel nummer 272272?
Kostat?

Kost ongeveer 8 eurotjes, weet de precieze prijs nu ff niet. En klopt, is onderdeel nr. 272272.

Ik weet ook niet of het gaat helpen, maar is altijd het proberen waard.

Peertje

Citaat van: fearless op 12-07-2005 18:37:28
Onderdeel nummer 272272?
Kostat?

Kost ongeveer 8 eurotjes, weet de precieze prijs nu ff niet. En klopt, is onderdeel nr. 272272.

thanx!
Hé? Geen banner meer?

ed

Op de achterkant van de Lucas blokken zit al een dun rubber plakje. Waarschijnlijk om de trillingen te verminderen. Daarnaast nog eens de anti-trilplaatjes, en je hebt echt geen last meer van piepen (tot nu toe dan).
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

HJ850

Bij mij ook vreselijk gepiep, hele buurt hoort het en andere Volvo in de straat idem.   >:(

Kopervet en trilplaatjes en de blokken schuin afvijlen kreeg ik als tips.

Toegepast, en geen gepiep meer...  Nu die andere Volvo rijder in de straat daar eens op wijzen, want die komt vaak laat thuis  ;D

hanszelf

Is (was) dat bij jou ook zo'n soort lage fluittoon (heel hard) of meer een hoge piep?

Hans
Tot voor kort: 854 2.5 10V AUT. '94
Necam LPG-injectie, Deltamil airco, Xenon

Lindert Bogers

Hallo,

Het piepen zit meestal tussen de zuiger en de remblokken, en meestal bij zachtjes remmen! Wij losten dit op door er van die blauwe spray op te spuiten (achterzeijde blokken)die bij bijna elke auto matrialen zaak kan halen. Naam weet ik even niet en heb hem ook niet zo even bij de hand. Kopervet werkt ook maar het gevaar daarvan is dat het rubber aantast gevolg daarvan dat je je stofkap stukgaat en erger nog je remklauw/zuiger gaat lekken. Dat rubber bij die lucas blokken is leuk maar heeft maar een tijdelijk effect door de hoge druk die erop staat tijdens het remmen en de hitte die erbij vrijkomt!

Grt ThE DoCtOr

thuur

Onderdeel nummer 272272?
Kostat?

Ik lees in Vadis dat dit een Service Kit is voor een trillende achteras, had jij daar ook last van of heb je de plaatjes alleen gebruikt om het piepen te voorkomen?

Gr 8)

speedyT5

Citaat van: thuur op 04-09-2005 13:43:13
Onderdeel nummer 272272?
Kostat?

Ik lees in Vadis dat dit een Service Kit is voor een trillende achteras, had jij daar ook last van of heb je de plaatjes alleen gebruikt om het piepen te voorkomen?

Gr 8)

die plaatjes helpen alleen voor piepende remmen en dan meestal ook alleen maar icm. de originele remblokken, voor trillende remmen helpt dit echt niet,
weer een illusie armer nu?
Never, never gonna give you up
love you just the way you are

thuur

Citaat van: speedyT5 op 08-09-2005 17:03:01
die plaatjes helpen alleen voor piepende remmen en dan meestal ook alleen maar icm. de originele remblokken, voor trillende remmen helpt dit echt niet,
weer een illusie armer nu?

Hmmm >:( Volvo schrijft echt dat het voor een trillende achteras is ::)

Dus toch een remklauwrevisie? :-\

Maar aan de andere kant: het kost maar een euro of 7, dus daar kan ik me onmogelijk een buil aan vallen, toch?

Gr ;)