Brandstof verbruik

Gestart door Ralph850, 24-02-2010 22:44:20

Vorige topic - Volgende topic

Ralph850

Ik ben onlangs met mijn volvo 850 (2.5 l 20v benzine station)  naar Parijs gereden. Met zo nu en dan flink doorrijden rijdt mijn volvo dan 1 op 10 op de snelweg.
Is dit gemiddeld of verbruikt hij dan te veel....
Ik hoor graag wat andere volvo's verbruiken en wat je eventueel kan doen om het brandstofverbruik naar beneden te brengen.

cas

gewoon een ALTO kopen  ;D  ik kijk niet naar de meter bijna, dan moet ik maar een normale 850 kopen.  :eusa_sick: 

heb je je boordcompluter op nul gezet dan toen je wegging? of kijk je zo nu en dan even naar beneden. als je rijdt zoals ik, bijna alleen in de stad..... ik zit al snel met 1 op 6.   :eusa_shifty:  volgens mij zit je netjes met 1 op 10. 1 op 11 is gemiddeld.     1 op 12 .... tja. is voor de opa's onder ons  :eusa_shhh:

WIE heeft dit ooit gezegd uit de oude doos    :eusa_dance:

Het verbruik.... ligt vaak aan de bestuurder. Alle 850's (turbo of niet) gebruiken gemiddeld tussen de 1 op 8 en 1 op 11. Zuinigheidsridders met enkel snelwegverkeer kunnen nog zuiniger rijden, evenals dat rallyrijders met een zware rechtervoet onzuiniger kunnen rijden.
probeer de zoekfunctie eens,is een hoop te vinden hierover
Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....

elianmars

Citaat van: cas op 24-02-2010 22:56:33
  1 op 12 .... tja. is voor de opa's onder ons  :eusa_shhh:

Dan moet ik inmiddels dood zijn zeker, met 1 op 15?  :eusa_shifty: ;D

Met m'n ex-850 was het verbruik 1 op 5, 1 op 6, dus 1 op 10 is een mooi verbruik  ;D

cas

Citaat van: elianmars op 24-02-2010 23:22:44
Citaat van: cas op 24-02-2010 22:56:33
  1 op 12 .... tja. is voor de opa's onder ons  :eusa_shhh:

Dan moet ik inmiddels dood zijn, zeker met 1 op 15?  :eusa_shifty: ;D

Met m'n ex-850 was het verbruik 1 op 5, 1 op 6, dus 1 op 10 is een mooi verbruik  ;D

retorische vraag ?  ;D
Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....

PetersP

eerst 1 op 5,6 momenteel met een nieuwe lambdasonde en luchtmassameter 1 op 8,7...

Henk855

Gemiddeld 1 op 9 met de T-5 2.0 Nou moet ik zeggen dat ik me in Nederland redelijk aan de snelheid hou, ga ik naar buurland Duitsland dan is het al snel 1 op 6 / 7 maar dan gaat het pedaal een stuk verder naar beneden dan hier in het bekrompen Nederland.

1 op 10 vind ik heel mooi ;D

Sjors
855R

Meeting foto's www.volvo850meetings.nl

Foto's kan je sturen naar: sjors855@gmail.com

Freakybaby

1 op 10 heb ik nog nooit gehaald.. 1 op 7-1 op 8 vind ik prima voor een GLT op LPG. 1 op 4 - 1 op 5 is ook voorkomend als ik me een beetje uitleef.
Als ik jou rechts voorbij ga, zit jij te lang links!

Zoiets moois, en temperament, en af en toe zo enorm koppig, en kost me een fortuin? Ja, dat moet vrouwelijk zijn

Volvo850 93

uhm 73 liter tank totaal (inc reserve +- 8ltr) en max 550km met een volle tank en gewone 95ongelood= ong 1,7.5  motor is een 2.5 10v bij een lekkere rijstyle

Mvg

MichielMaas

Verbruik van een Volvo vind ik nou net iets wat ik niet interessant vind.
Als je denkt dat je volvo wel erg veel verbruikt; denk dan eens aan een Toyota Aygo of iets dergelijks.
Te koop bij Bart Smit.

Turbo-Geek

Citaat van: MichielMaas op 20-03-2010 21:52:16
Verbruik van een Volvo vind ik nou net iets wat ik niet interessant vind.
Als je denkt dat je volvo wel erg veel verbruikt; denk dan eens aan een Toyota Aygo of iets dergelijks.
Te koop bij Bart Smit.

Helemaal mee eens !
Maar volgens mij hebben we een jarenlang topic voor dit gezeur over verbruik ....
-------------------------------------------------------
  The things you own end up Owning you !
-------------------------------------------------------

john 850t5

Als je met een caravan rijd in de bergen word het helemaal leuk komt er vanzelf een tankwagen achter je aan.

spijky

Mijn Eerste tankje heb ik 1:8,5 gereden.
Ik rij nu tussen de 1:9 / 1:10

Ik was laatst met de boordcomputer aan het spelen, en reed ik 60km/h in de 5e versnelling,
en gaf de boordcomputer 4,7/5,0 L/100km :o

Dat was maar voor even ;D
Afgelopem zaterdag ook even een testje met de Caravan gemaakt 13 tot14L /100km. Ik zal voor de vakantie met het alpenritje er maar vanuit gaan dat het 1:6 gaat worden.
Iemand ervaring met de Alpe duez?
My Bricksquad:
V70R FWD 2.3 Aut.  Nautic Blue Pearl
850 2.3 T-5R AUT Cream Yellow
242 2.1DL AUT.'77 Mojava Beige

john 850t5

Nog Geen ervaring met alpen wel naar de veluwe geweest 150KM maar verbruiksmeter gewoon op buiten temperatuur zetten Wij gaan deze zomer naar de bergen (ben nu al aan het sparen)

evanmandos

voor de liefhebber: gooi eens 300 stoeptegels in een karretje, en nog eens 100 in je achterbak...

(400 * 9,5 kg = 3800 kg, mmz, mag niet, zeker niet met een B rijbewijsje :P)

verbruik op de BC was gedurende de hele rit(40km) ~22L/100km, moet zeggen dat het roffeltje zich er verder weinig van aantrok(wel op benzine, lpg durfe ik het blok niet aan te doen met zo'n gewicht)

Maarten75

die van mij rijd ook ongeveer 1 op 10 tijdens lange stukken, niks bijzonders ;D