aut V70R of upgrade aut. T-5R

Gestart door darius, 27-02-2010 11:44:54

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

darius

Is er iemand die weet of een automaat van een V70R sterker is (lees meer vermogen en koppel) als een t-5r aut.
Dit met het oog op het bouwen van een zeer snelle automatische wagen. Mss ook nog mogelijkheden om een standaard aut te laten upgraden ?

thx alvast
No show, only go.

arjenT5R

Marco DCCCL heeft er een bak van een V70R onder gehangen
die zijn ontworpen om wat meer vermogen aan te kunnen.

Als die van mij in  de puin draaid hang ik er ook 1 van een V70R onder  ;)
Volgens mij zijn er niet echt veel forummers die met belachelijke vermogens achter een automaatje rijden.

Kan me trouwens nog iets herinneren van elianmars die een 18 T op een R automaat hing?
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

Vulk


Gunnar

#3
Effe mijn vriend in finland gecontacteerd, die heeft een volvo dealership.
handbak : M56H op de T-5R en de V70R, met minimale verschillen. (voorwielaangedreven V70R 97-98)
1999 is de bak op de V70R anders.

automaat heeft : AW50-42LE, met de V70R die dan een andere hydraulische unit heeft en een andere controller. Volgens zijn zeggen zwakke bakken.
www.medusa-motorsports.be
winnoc@medusa-motorsports.com
+32488868381

)()()sT

Ik heb in mijn V70R een motor + AT van een 850R en bij mijn weten waren beide bakken precies hetzelfde; de AW50-42LE.

Turbo-Geek

Hoop indianen verhalen rond de Automaat die grotendeels gebaseerd zijn op verhalen van 'horen zeggen' en nauwelijks echte feiten.  :eusa_whistle:
Natuurlijk moet je er niet mee het circuit op willen en de hele dag trappen want dan gaat het gewoon stuk maar met normaal rijgedrag afgewisseld met zeer sportieve moment opnames gaat het gewoon goed.

Hangt ook deels af van de tuning (oa druk opbouw).

Ik praat uit ervaring want ik rijd alweer bijna 2 jaar met een 19T (ja ja ...) en alle andere usual mods (3"Dp, dikke IC, Injectoren, Catback, RIPkit, etc etc etc.) en ik rijd nog gewoon prima met de automaat.
kortom, de Automaat van een T-5R is prima voor een hele snelle 850. Wil je extreem gaan of heb je een hele brute rijstijl dan zou ik niet verder kijken naar een andere automaat maar gewoon een handbak monteren.

-------------------------------------------------------
  The things you own end up Owning you !
-------------------------------------------------------

darius

Ok merci, zijn er nog mogelijkheden tot modificatie van de zwakke delen in de automaat of is dit water naar de zee dragen ?
No show, only go.

Misha

Citaat van: Turbo-Geek op 27-02-2010 21:30:14
Hoop indianen verhalen rond de Automaat die grotendeels gebaseerd zijn op verhalen van 'horen zeggen' en nauwelijks echte feiten.  :eusa_whistle:
Natuurlijk moet je er niet mee het circuit op willen en de hele dag trappen want dan gaat het gewoon stuk maar met normaal rijgedrag afgewisseld met zeer sportieve moment opnames gaat het gewoon goed.

Hangt ook deels af van de tuning (oa druk opbouw).

Ik praat uit ervaring want ik rijd alweer bijna 2 jaar met een 19T (ja ja ...) en alle andere usual mods (3"Dp, dikke IC, Injectoren, Catback, RIPkit, etc etc etc.) en ik rijd nog gewoon prima met de automaat.
kortom, de Automaat van een T-5R is prima voor een hele snelle 850. Wil je extreem gaan of heb je een hele brute rijstijl dan zou ik niet verder kijken naar een andere automaat maar gewoon een handbak monteren.


:eusa_clap:
Had het niet beter kunnen zeggen.
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

Gunnar

Extra oliekoeler helpt al veel, en eventueel kleppenblok een paar accumulatoren sterkere veren of shims insteken. Nadeel is dat je schakelcomfort dan helemaal weg is, maar lang doorslippen van de frictieplaten wordt tegengegaan.

Dit zijn gekende modificaties die werken op de AW30-43LE (toyota supra).
www.medusa-motorsports.be
winnoc@medusa-motorsports.com
+32488868381

arjenT5R

extra olie koeler heb ik ook al vaker van gehoord idd,
wat betreft die 19T en automaat.... ben benieuwd hoe dat rijdt  :D
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

haRtV70R

Citaat van: arjenT5R op 28-02-2010 12:15:25
extra olie koeler heb ik ook al vaker van gehoord idd,
wat betreft die 19T en automaat.... ben benieuwd hoe dat rijdt  :D

Mijn V70R AT heeft standaard al een 18T.. Dus is gewoon te doen lijkt mij.. :) (En het verschil tussen 18 en 19T is minimaal)
[move][/move]

arjenT5R

Oh... daar heb ik ook nog nooit mee gereden  ;D
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

Vulk

Citaat van: haRtV70R op 28-02-2010 12:20:58
Citaat van: arjenT5R op 28-02-2010 12:15:25
extra olie koeler heb ik ook al vaker van gehoord idd,
wat betreft die 19T en automaat.... ben benieuwd hoe dat rijdt  :D

Mijn V70R AT heeft standaard al een 18T.. Dus is gewoon te doen lijkt mij.. :) (En het verschil tussen 18 en 19T is minimaal)

Maar die is lang niet maxed out toch?

RRRRR_Ramon

Toen mijn AW50-42 is gereviseerd bij De Boer in Staphorst is er een andere hydraulische unit in gezet. Dit was een modificatie, volgens de Boer, voor de allerlaatste modellen X70 classic. Mogelijk ook de latere R modellen zoals de V70R van Huib.

De zg. drum, die de platenkoppelingen herbergt, was de zwakke schakel in het geheel. Daar zat een scheur in een las die ervoor zorgde dat er te weinig druk in de platenkoppelingen opgebouwd kon worden, dit zorgde voor slip en daardoor het verbranden van de platen.

Hier een (2x) klikbaar plaatje van de scheur in de drum.

🇸🇪 Volvo FMX 6x6 460 Lastbil 🇸🇪
🇸🇪 Volvo V70 T4 AT Ocean Race Herrgårdsvagn 🇸🇪

Turbo-Geek

Citaat van: arjenT5R op 28-02-2010 12:15:25
extra olie koeler heb ik ook al vaker van gehoord idd,
wat betreft die 19T en automaat.... ben benieuwd hoe dat rijdt  :D

Heel erg snel, geloof me ....... ;)
Normaal onderhoud (peilen controleren, ATF wisselen eens per 30dkm), een oliekoeler en met name een rechter voet met wat verstand kan zo'n bak heel lang heel houden.
Soms moet je natuurlijk ook wat geluk hebben want er zijn er genoeg mt GEEN tuning of zelfs een non turbo motor die hem ook stuk hebben gehad.
-------------------------------------------------------
  The things you own end up Owning you !
-------------------------------------------------------