Interieur en Sigarenrook

Gestart door Arnolies, 22-01-2004 12:44:14

Vorige topic - Volgende topic

Arnolies

Beste Forumgenoten,

De 850 tdi automaat missie is mislukt.
Nu een fantastische V70 tdi automaat op het oog.
Wel met een maar(tje)

De huidige eigenaar heeft gerookt in de auto (sigaren!)

Vraagje: hoe krijg je de tabaksgeur uit het interieur.

Gr,

Arnolies

Entuscan

Met zo'n anti-geur product
Fébreze of zoiets in die aard ;)

Anders een industriëel droogkuisproduct om geuren te verwijderen
Who needs RyanAir when you can fly Volvo R ....
--------------------------------------------------------------

BartRas

Ach zo'n TDi rookt zelf ook best aardig dus wat rook van een Cohiba zal wel geen verschil maken. Je kan je auto laten ontroken bij een cleaning bedrijf, dan is het beter maar het duurt een jaar voor je er van af bent.
there is no substitute for PK's

Reitse

In Assen stond een half jaar geleden een S60 die zo sterk naar sigaren "rook" dat je het op twee meter afstand al kon ruiken (ramen stonden open). Van kennissen heb ik wel gehoord dat de geur er nooit helemaal uitgaat. Als je zelf rookt geen probleem maar anders...

De uil

Er is een schoonmaakmiddel voor interieurs van 1Z.
Dit spul heeft bij mij al eens aardig werk gedaan.  Werkt ideaal op stoffen bekleding..
Veel succes en overigens geluk met je V70!

TTT242

Tip voor de rokers onder ons:

zet je raam op een kier terwijl je rookt (de kachel wel wat hoger in de winter), dan kan de grootste troep langs het venster naar buiten. En regelmatig interieur schoonmaken, anders krijg je na een paar jaar een lekkere gele aanslag op alles in het interieur.
De ongelovige rokers onder u moeten maar eens goed kijken naar het plafond onder de zonneklep..... ;D
V70 Classic 2.5T LPT LPI  >>> V70N T5 Lpi Black Sapphire

Geert-Jan

;DTip: Niet roken in de auto is gewoon het beste.

Ik rook zelf ook (helaas) Maar nu ik zelf een 850 heb waar niet in is gerookt heb ik een rook verbod ingesteld.

Maar om even over de lucht te spreken.
Ik heb de tip een keer gekregen en zelf niet gebruikt maar het schijnt zo te zijn dat koffie (gemalen uiteraart) uitstrooien in de auto en enkele dagen laten liggen de geur zeer sterk verminderd en zelfs geheel verwijderd. ???
Wel heb je een berg werk om die zooi weer op te zuigen.

Een goed cleaning bedrijf zal de lucht er denk ik ook wel uit kunnen krijgen maar dat kost wel wat meer denk ik.

Ik heb zelf eens een Ford Scorpio gehad waar ook zeer zwaar sigaren in gerookt was maar daar merkte je niets meer van toen deze afgeleverd werd door de dealer.

Geert-Jan

Volvo850Club lidnr.0504409

Oele

De oplossing:

Koop 3 bussen schuim tapijt en Bekleding reiniger van Citin, kun je kopen bij het Kruidvat. Haal de stoelen uit de auto, spuit alles in wat van stof is.

Laat het zeker 10 minuten intrekken en ga dan vervolgens met een harde borstel alles langs terwijl de mouse nog nat is. Je zult zien als je dit 2 keer herhaalt de geur nagenoeg weg is.

Daarnaast natuurlijk veel luchten!

Bij mij was het ook heel erg, heb alles toch in 3 maanden eruit gekregen.

Het leer van de stoelen is ook erg belangrijk, dit kun je met een speciale cleaner ook schoonmaken.

Veel soppen, water bebruiken alles lekker nat maken en je zult zien weer net zo mooi als uit de fabriek.

Succes!
VMS high performance block,650cc inj,GT3076R Turbo,R manifold,3"DP,walbro 255,Spec stage 3+,custom IC,HKS SSQV BOV,PLX Wideband,EGT,Apexi AVC-R,KW suspension V2, Quaife LSD

denkweb

Die lucht krijg je er naar mijn idee nooit meer uit, altijd ex-rokers auto's gehad.

Mijn tdi is gelukkig rookvrij en blijft dit ook :-)

ruud

Arnolies,
Probeer het volgende eens een week lang.
Neem iedere avond een koffiefilter en doe er verse koffiegruis in en leg die in je V70 Tdi. haal de koffiefilter er de avond erna weer uit en leg een verse erin.
Na een week is die sigarenrook aanzienlijk minder zo niet ver vertrokken.
Succes
Ruud

Reitse

Je kan de gemalen koffie ook op een schoteltje of een bordje leggen. Alleen niet  te hard door de bochten jagen dan ;)

Arnolies

;D ;D ;D
Beste forumgenoten,

Hartelijk dank voor jullie welgemeende adviezen.
Als ik alle adviezen opvolg, zal het een weldaad worden.
Als niet-roker ruik ik elke minimale nicotine uitstoot van kilometers afstand. Helaas...............
Ondanks dat blijf ik geheel-nicotine-onthouder.
Nu nog de v70 TDI.

Morgen zal ik de auto door een Volvo dealer laten inspecteren.
Ik ben, helaas, een leek op auto technisch gebied.
Als er geen gekke dingen uitkomen en ik kom eruit met de verkopende partij dan kan het zo maar zijn dat ik (sorry, wij...) in bezit komen van een v70.
(you only live once.)

Thanks anyway,

Gr,

Arnolies