Lambda lampje en ODB1 code 521

Gestart door Jak, 14-12-2009 21:23:39

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jak

#15
Hallo Volvobug

Dank voor de info

Via Ludo en de siteowner heb ik de vraag gekregen of er een rode draad aan de sensor zit.
Vanwege de sneeuw ben ik er nog niet aan toegekomen.. :P




Maar weet jij misschien of het een Zirconia or Titania is voor mijn 10V uit 94?
Er zou een rode draad aan kunnen zitten ?

Groet, Jak
Estate `95, 25i-10V, 350k, -3 dB

volvobug

#16
Citaat van: Jak op 25-12-2009 16:32:31
Maar weet jij misschien of het een Zirconia or Titania is voor mijn 10V uit 94?
Er zou een rode draad aan kunnen zitten ?

Groet, Jak



Als er een rode draad aan jouw huidige sensor zit, is het meest waarschijnlijk een Titania sensor, zie ook deze info http://www.lambdasensor.co.uk/main/mcolours.htm. Maar dan moet je echt even onder de auto kijken of met een goede lamp van bovenaf is het ook wel te zien.

Wat is de motorkode van de auto, B5252nogwat? Daarmee valt het waarschijnlijk hier wel op te zoeken,
http://www.lambdasensor.co.uk/main/volvontk.htm

Handtekening? 85011806 en Saffronie.

Jak

Hallo mannen

In Engeland een vervanger van deze sensor besteld in overleg met Graham, maar ipv een rode draad zoals de orginele heeft, heeft de nieuwe sensor een grijze. Heb hem nog niet gemonteerd

De oude


De nieuwe heeft dus een grijze draad ipv rood.
Het part.nr. wat ik heb ontvangen is wel het nr. wat besteld is (Titania naar het schijnt ).

Vraag van Graham  is nu of iemand het oude part.nr. weet. Of is dat te achterhalen ?

Of anders, kan iemand verifieeren of deze sensor (OTA4N-5B1) met een grijze draad ook gaat werken ? Van de engelse site lees ik af dat een grijze draad Zirkonia is, en dat gaat het vast niet doen..


Het gaat om een 850 GLE 10V uit 94
Estate `95, 25i-10V, 350k, -3 dB

volvobug

Citaat van: Jak op 08-03-2010 21:15:42
Vraag van Graham  is nu of iemand het oude part.nr. weet. Of is dat te achterhalen ?

Auto opkrikken, zekerheidshalve assteunen eronder en met een zaklamp en optioneel een spiegeltje, achter het linkervoorwiel onder de auto. Je ziet de sonde zo zitten in de uitlaatpijp na het spruitstuk. Het volvonummer (en meest waarschijnlijk fabrikant en type) staan op het metalen deel waar de draden erin gaan. Met een beetje mazzel is het zo zichtbaar, anders spiegeltje gebruiken  ;)

En als je toegang hebt tot een brug is het nog makkelijker  :eusa_shhh:
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

Jak

Hi, dit is de oude



Geen partnr. aan deze kant.. Is het wel herkenbaar ?

De schroefdraad lijkt wel te gaan passen.

De nieuwe kabel is ca. 10 cm korter, dat kon wel eens een "tight fit" worden.. Was dat bij jou ook zo ?


Groet, Jak
Estate `95, 25i-10V, 350k, -3 dB

volvobug



Dit is mijn oude originele sonde, heb hem nog net uit de metaalafvalbak kunnen halen. Duidelijk partnr  zichtbaar en zeker herkenbaar als lambdasonde  :D Tevens het bewijs dat wat we origineel volvo noemen, gewoon door volvo ingekocht wordt bij NTK.
Maar, voor de volledigheid, deze komt van een V70 2.5 10v, motorkode B5252S.

Of de kabel korter was kan ik me niet herinneren, feit is dat hetzelfde typenr als jij nu ontvangen hebt, gemonteerd zit. Dus dat past, en werkt  :eusa_pray:

Handtekening? 85011806 en Saffronie.

Jak

Nou bedankt zeg

Dat lijkt sprekend. Gaat vast goed komen.

Ik weet het zaterdag zeker na de sleuteldag!  :P

Ik heb op de kop tussen schutbord en motorblok de nieuwe sensor langs de oude gehouden. De kabellengte lijkt net voldoende.

Groet, Jak
Estate `95, 25i-10V, 350k, -3 dB