Alter 1 stadslicht ompolen ivm led inbouw met foto's

Gestart door Bouke, 01-03-2010 20:57:09

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Bouke

Ik kwam er achter dat bij de 850 alter1 die pooltjes van het stadslicht voor ledjes  verkeerd om zitten,voor de gloeilamp maakt het niet uit. Ik heb het volgende gedaan. Neem het stadslicht/knipperlicht er uit en haal het gedeelte waar de lampjes eruit.Zet dat in je bankschroef, pak je dremel en slijp aan de kant van het stadslicht de metalen strips (de + en de - dus) door haal wel ff het rubber randje er uit anders slijp je dat ook mee.


Vervolgens doe je in de dremel ff een slijpsteentje om de plekjes waar je gaat solderen kaal te maken,dat is nodig wat er zit iets van coating op en dat hecht niet goed.Dan vast op alle punten een druppel tin maken  en de draadjes vertinnen zodatje ze snel kan solderen. Het moet namelijk niet te heet worden ivm het kunsstof. Plaats daarna de draadje kruislings en soldeer ze vast.



Dit is wat je aan gereedschap nodig hebt


En hier is het resultaat






Jeff

Volvo 740 GL 1989 - Volvo 850 2.5 10v LPI (Rood) - Volvo 850 2.5 20v LPG (Geel) - Volvo 850 2.5 10v (Wit)

Bouke

Ik ga er alleen nog andere leds inzetten die meer rondom licht geven zodat je beter het lichtblokje vult ;)

thuur


Bouke

Nee heb ik geprobeerd,je kan ook dat grijze stekkerblokje open maken en de stekkers eruithalen dan hoef je die pinnen niet te vernaggelen. Je komt toch in de problemen wat je zit met de massa die gaat 2 kanten op in de lamphouder.Ga je switchen dan gaat of je knipperlicht branden  of allebij en dan hebje een flauw knipperend feest van je stadslicht en je knippperlicht :evil:

mehn


850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Jeff

Volvo 740 GL 1989 - Volvo 850 2.5 10v LPI (Rood) - Volvo 850 2.5 20v LPG (Geel) - Volvo 850 2.5 10v (Wit)