chinese banden oh je dat wordt wat

Gestart door VELTMAN, 02-03-2010 18:40:15

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

VELTMAN

 chinese banden oh je dat wordt wat ;D ;D Ga graag naar de afhaalchinees hoor maar chinese banden :eusa_doh: Vorig weekend een mooie V70 gekocht, ben altijd wel allert en dacht alles goed nagekeken te hebben. Profiel was goed en zag de letter GOOD.....staan onder de door pekel wit uitgeslagen banden. Ik dacht dus GOODYEAR gelezen te hebben maar toen ik Zaterdag de auto maar eens gewassen had zag ik GOODRIDE staan helpppppppppppppppppp chinese band voor mensen met zelfmoordneigingen volgens de berichten. Sukkel niet goedgekeken :eusa_shifty: oke is niet anders ga er toch ook andere velgen en banden opzetten................................ maar zijn ze echt zo slecht ??? De rit naar huis toch 125 km in stromende regen geen probleem..... toch vandaag maar eens op een groot afgesloten terrein wat testjes gedaan op droog en nat. flink gas gegeven :eusa_dance: en nauwelijks onder of overstuur, lange doorlopende bochten, scherpe bochten ging gewoon heel aardig.....flink in de remmen gehangen en tja gevoelsmatig best goede remweg. afrolgeluid is heel niet slecht. Kortom viel me niets tegen.

Misha

Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

henry classic v70

600.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
265.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

JCviggen

Citaat van: henry classic v70 op 02-03-2010 18:54:30
Ligt ook aan het type band, hier staan testresultaten
http://www.autobandentest.com/pkw_sommerreifen/goodride/index.html

Testresultaten door gebruikers zijn vaak knap waardeloos. Een of andere cheapskate die voor 100€ 4 banden legt is niet bepaald veeleisend en weet allicht niet eens wat een goede band is bvb.
Stage eleventy by backyard tuning


Citaat van: Duitsers"Da komt der verruckter mit der Volvo wieder"

VELTMAN

zoals gezegd ben niet echt voorstander van dit soort B (EERDER C MERK) banden maar heb zelf hele goede ervaringen gehad met GT RADIAL zijn me altijd goed bevallen. Aantal jaren rallys gereden op toch behoorlijk niveau en heb dus aardig wat "banden"ervaring, maar toen reden we met droog weer op asfaltproeven ook nog al eens met slicks van een B merk maar die deden het heel goed. Toch ga ik de bandjes verkopen omdat ik er graag Titans of Comets met Michelin er onder wil hebben

Turbo-Geek

Soms is goedkoop geen duurkoop.
Bovendien worden sommige B/C produkten gemaakt door A Fabrikanten, op die manier pakken ze ook daar een graantje mee.

-------------------------------------------------------
  The things you own end up Owning you !
-------------------------------------------------------

rpakuypers

Onlangs een mooie foto gezien van een trotse 740 bezitter die een godsvermogen heeft uitgegeven om zijn auto in concoursstaat te krijgen en dan uit een "verkeerde zuinigheid" zijn auto op Wanli banden zet en hem vervolgens in de prak rijdt.

Ik rij meestal B-merk banden en die voldoen met mijn rijstijl prima, maar die chinese meuk komt er bij mij niet op ....... net als Viking banden overigens !

Groet,
Roger

UserID6342

Zoals al eerder gezegd niet alle B/C merken zijn slecht en de meeste worden idd zelf door de grootste bandenfabrikanten gemaakt om ook in het lagere segment winst te kunnen maken.  Bewezen is ook door diverse tests dat bij sommige merken de B/C merken beter (!) zijn als het bekende A-merk.  Bij Pirelli is Ceat daar een heel mooi voorbeeld  van en bij Michelin het merk Kleber. 

Let wel deze banden scoren op bepaalde testen beter als de dure A-band maar natuurlijk ook niet op alles.

En zo zijn er nog zat voorbeelden.  En ook mee eens dat al die particuliere prutstestjes en meningen allemaal geen ruk waard zijn, want de meeste kunnen een band nog niet eens herkennen als ze er een naast hun in bed hebben liggen, laat staan de specificaties kennen van een band om daar een kundig oordeel over te vellen.

Laat dat testen maar over aan de bedrijven die daar goed in zijn en die de vak ( lees banden-) markt op de hoogte houden want die weten het toch meestal als eerste of een band goed is of niet.

Een heel mooi voorbeeld is een 10-15 tal jaren geleden met de Pirelli Drago P-5000 serie, een perfecte band met perfecte waterafvoer en sporing / grip in de regen, wij kregen van Pirelli de opdracht om die band niet meer te verkopen omdat deze te goed was voor het geld.  Blijkt ook, want alles wat daarna kwam van de (toentertijd) P series was niet echt klasse.  Wel betaalbaar dat wel en het sleet in verhouding sneller als de Drago.  Daar gaat het tenslotte toch om, geld verdienen. Ik heb 4 nieuwe Drago's zelf onder de auto gehad en een dikke 80.000 km met een set banden gedaan.  Dat gaat niemand met geen enkel merk en hoe duur dan ook redden.

Turbo-Geek

Banden is net zoiets als de juiste olie, een eindeloze discussie ......
-------------------------------------------------------
  The things you own end up Owning you !
-------------------------------------------------------

Henk855

Het is ook net wat je van een band verwacht, rij je een rustige rijstijl en kom je niet boven de 150 uit dan voldoet een ,,made in china,, perfect en kost het weinig, ben je een ,,trapper,, op de Duitse Autobahn dan zal je een andere band moeten kiezen. Maar zelfs met ,,made in China,, kan je 200 km/u rijden hoor alleen krijg je een koop lawaai. Zeker met een GOODRIDE onder de wagen. Goede wegliging met deze band maar een hoop lawaai en dat willen we niet ............................................... toch?

Sjors
855R

Meeting foto's www.volvo850meetings.nl

Foto's kan je sturen naar: sjors855@gmail.com

rpakuypers

Citaat van: Dirk342 op 02-03-2010 21:49:16
En ook mee eens dat al die particuliere prutstestjes en meningen allemaal geen ruk waard zijn, want de meeste kunnen een band nog niet eens herkennen als ze er een naast hun in bed hebben liggen, laat staan de specificaties kennen van een band om daar een kundig oordeel over te vellen.

Persoonlijk vind ik dit wel erg kort door de bocht. Ik maak genoeg kilometers om de rij-eigenschappen van een band te ervaren en natuurlijk kun je met 1 ervaring niets, maar met een gemiddelde van meerdere ervaring kun je best uit de voeten. En nee, ook ik heb geen enkele kunde van een band of van de materialen .........

Groet,
Roger

Freakybaby

Met het gemiddelde van heel veel ervaringen (+300 per bandenmaat/soort/type) kun je iets als de populatie aselect is.

Verder gewoon op de combi van jouw gevoel en jouw gebruik af gaan.

Zelf heb ik hele goede ervaringen met conti sport 2 voor de zomer in maatje 215/45/17 en vredestijn snowtrac 205/60/15 voor de winter. Dus dat zal mijn keuze ook zijn. Ben onlangs "vreemdgegaan" met pirelli snowsport 210, en dat viel vies tegen.
Als ik jou rechts voorbij ga, zit jij te lang links!

Zoiets moois, en temperament, en af en toe zo enorm koppig, en kost me een fortuin? Ja, dat moet vrouwelijk zijn

bassie81

op de do it yourself testsites zijn de meningen altijd gekleurd:

Mensen hebben geen referentiekader, behalve de oude afgedankte band die ze er af halen, logisch dat de nieuwe band beter scoort;
mensen zijn tevreden met hun aankoop, zij zullen echt niet zeggen dat het bagger is wat ze hebben gekocht;

en ga zo maar door...

Meten is weten en dan nog zijn er te veel variabelen in het spel

Turbobiker

Citaat van: VELTMAN op 02-03-2010 18:40:15
.....flink in de remmen gehangen en tja gevoelsmatig best goede remweg...

Gevoelsmatig ja. Maar als dat meetbaar 10% meer is dan bij een goede band valt dat pas op als je een kind onder je wagen hebt liggen...
De Tussenpaus

UserID6342

Citaat van: bassie81 op 05-03-2010 15:42:09
op de do it yourself testsites zijn de meningen altijd gekleurd:

Mensen hebben geen referentiekader, behalve de oude afgedankte band die ze er af halen, logisch dat de nieuwe band beter scoort;
mensen zijn tevreden met hun aankoop, zij zullen echt niet zeggen dat het bagger is wat ze hebben gekocht;

en ga zo maar door...

Meten is weten en dan nog zijn er te veel variabelen in het spel
+ 1