geen snelheidsignaal automaat HELP!!

Gestart door steef850, 03-03-2010 20:48:57

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

steef850

hallo beste mede 850 bezitters :)

ik zal me eerst even voorstellen alvorens meteen los te barste(zal binnenkort ook even voorstellen bij juiste topic)
ik ben stephan ben 20 jaar oud en ben woonachtig in Heerhugowaard(noord-holland noord).
ik ben sinds kort in het bezit van een volvo 850 2.5 20V aut.  uit 1992 met 350.000 kilometer ervaring.
tot zover het voorstellen de rest bewaar ik voor ''binnenkort'':P

een paar weken geleden begon het lampje van de automaat te knipperen bij het wachten op het groene licht.
de volgende dag naar nordicar gereden waar ik een goede bekende ben en daar hebben ze de roffel uitgelezen.
conclussie de bak mist snelheidsignaal.de storing werd gewist en ik kreeg het advies kijk maar of hij dit weekend uit blijft en anders moet je hem dinsdag even neerzetten dan kijken we verder,nog geen 3 kilometer gereden en jawel hoor bingo daar was ie weer.
de auto weer bij nordicar neergezet en hun diagnose afgewacht,ik kreeg te horen je pnp schakelaar is defect,klonk aanemelijk omdat me achteruitrijlichten ook niet gingen branden.deze vervangen en jahoor het lampje bleef uit:Ddacht ik..... 4 dagen later weer een lampje,weer uitgelezen weer dezelfde storing.
weer gewist en weer verder gereden nu ging ie soms branden maar als je het contact even uitzetten dan was hij een tijdje uit om vervolgens weer te gaan branden,  de auto schakelde dan ook zeer nerveus.
toch maar weer naar nordicar gebracht waar hij doorgemeten is,ze hebben niks gevonden omdat het een sporadische storing is kun je er langs meten ,nu vermoeden hun de bak maar dat durven ze niet met zekerheid te zeggen omdat hij wel gewoon goed schakelt.nu hebben ze er forte ingedaan hij reageert er goed op want hij schakelt soepeler als ooit,alleen is me lampje nu constant aan het knipperen en deed me radio het ook niet(accu polen  los toen deed hij het weer).
iemand nog een idee want om er nu op de gok een bak onder te hangen dat zie ik en me portemonee niet echt zitten.

p.s
er is trouwens wel toen ik hem kocht een gebruikt instrumenten paneel ingegaan.
volgens de meting was ie goed maar dat durfde ze ook niet met zekerheid te zeggen ivm met het sporadische(toen nog).

ik hoop dat jullie een beetje mee willen denken:D

alvast bedankt!


jan piet

Zou iig eens bij een automatenboer langsgaan. Zit een goeie in die hoek, maar wie.... ???

Ludo

Citaat van: steef850 op 03-03-2010 20:48:57
ze hebben niks gevonden omdat het een sporadische storing is
alleen is me lampje nu constant aan het knipperen

ik hoop dat jullie een beetje mee willen denken:D

Welke foutcode treed er dan telkens op?.

thuur

Snelheidssignaal heeft niets met de PNP of de olie te maken. Waarom wordt er niet gekeken naar de snelheidssensor in de bak? Wellicht dat die gewoon defect is..


Gr ???

steef850

@jan piet :zal idd even op internet gaan snorren of er 1 of meerdere in de buurt zitten!

@Ludo: ik weet niet precies in getallen wat hij aangeeft,dus of hij bijvoorbeeld 1-4-2 aangeeft of zoiets,alleen snelheidsignaal ontbreekt.

@Thuur: ik dacht dat de pnp schakelaar er mee te maken had,maar ontvangt die dan alleen maar het snelheidsignaal?en die snelheidsensor zit die in de bak of op de   bak?

bedankt voor de snelle reacties allemaal :)

thuur

PNP registreert alleen de stand van je pook, dus heeft wel invloed op het schakelgedrag. De snelheidssensor zit achterop de bak.


Gr ;)

-D©©©L-

Welke foutcodes (de nummers) zijn door de bak computer opgeslagen ?

steef850

@dcccl: zal ik even moeten navragen,haal ik gelijk een snelheidsensor op:)

-D©©©L-

Citaat van: steef850 op 04-03-2010 10:10:22
@dcccl: zal ik even moeten navragen,haal ik gelijk een snelheidsensor op:)

Je kan hem toch gewoon zelf uitlezen ?

http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,15927.0.html

steef850

 @dcccl hij geeft storingscode 2-3-2 aan.

ik las trouwens bij storingen in instrumenten paneel (hier op het forum) storing 1-2-3  (snelheidsignaal 48 pulsen kortgesloten aan accuspanning)
weet iemand van jullie wat dit precies inhoud? ivm met dat er een ander instrumentenpaneel is ingegaan ivm afbladeren.

thuur

1-2-3 in A7 betekent dat het snelheidssignaal minstens voor 48 pulsen lang (en dat is heel kort ;D) kortgesloten is aan de +12V. In dit geval is het raadzaam om de bedrading van de sensor te controleren.

In ieder geval foutcodes resetten en kijken of ze terugkomen.


Gr ;)

steef850

ok nou de snelheidssignaal sensor ga ik binnenkort monteren ik hoop dat het verschil maakt:D
enne weet iemand of er een snelheidssignaaldraad bij de radio zit? heb ook wel is gehoord dat als daar sluiting of iets dergelijks wordt veroorzaakt dat je dan ook klaar bent:P
alvast bedankt

thuur

Ligt aan het bouwjaar. Als je speakerstekker (de kleine) in het midden een zwart/gele draad heeft zit daar een snelheidspuls op.


Gr 8)

steef850

hartelijk dank zal vanmiddag even de radio eruit trekken en dan kijken:D

steef850

van het weekend met pijn in het hart besloten dat de auto eruit gaat  :'(
ik vind het nog steeds een fantastische auto maar het begint echt een schip van bijleg te worden.
dan maar tijdig mijn verlies pakken met deze auto en voor een andere gaan kijken :eusa_dance: dat verzacht het leed dan wel weer enigzins ditmaal met handbak denk ik.
in iedergeval bedankt voor jullie hulp en hopelijk spreek ik jullie nogmaals op het forum als mijn nieuwe aanwinst er is  :)

tchus