Aankoop t5r

Gestart door 850 amateur, 04-03-2010 10:15:22

Vorige topic - Volgende topic

850 amateur

Ik heb een 850t5r uit februari 1995 gevonden en ik zou graag eens willen vragen naar de mening van jullie. Een kilometerstand van 250.000 km voor een tr5 uit 1995, is dat veel, hangt natuurlijk van een aantal factoren af maar ben benieuwd of er dan extra aandachtspunten naar voren komen. Is het beter om te kijken naar een auto uit 1996/1997? Al met al gewoon wat vragen om een weloverwogen keus te maken. Alvast hartelijk dank voor jullie reactie. ;)

Thijssie!

Een linkje naar de site zou opzich wel handig zijn ;)

Eerlijk gezegd vind ik het weinig geld voor een T-5R....

darius

De t-5r is een auto waar er geloof ik maar 2500 van gemaakt zijn in drie kleuren. Het is voor een auto in propere staat niet teveel geld. succes post eens wat fotoos en is er een onderhouds historie ?
No show, only go.

)()()sT

Tja, voor minder heb je een hele mooie T-5 met een vrijwel nieuwe LPi-installatie, en ook een R-look.

;D

Thijssie!

Citaat van: darius op 04-03-2010 10:18:40
De t-5r is een auto waar er geloof ik maar 2500 van gemaakt zijn in drie kleuren. Het is voor een auto in propere staat niet teveel geld. succes post eens wat fotoos en is er een onderhouds historie ?

Ik zou haast zeggen te weinig geld, voor een goed onderhouden auto...

darius

Citaat van: Thijssie! op 04-03-2010 10:20:18
Citaat van: darius op 04-03-2010 10:18:40

Ik zou haast zeggen te weinig geld, voor een goed onderhouden auto...

Ik heb 2000 euro voor de mijne betaald, de prijs zegt niet alles..... ::)
No show, only go.

peteRRR

Tjec of er genoeg onderhoud is gepleegd aan de wagen,distibutie,koppeling,beurtjes,banden enzo.
Voel ook aan of het goed is tussen jou en de verkoper.

Succes en groet.
Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla

Thijssie!

Jawel maar die was geimporteerd toch? Dacht een deukje in jouw motorkap te hebben gezien toen je foto;s poste... Dat deukje kwam me bekend voor ;D

darius

Citaat van: peteRRR op 04-03-2010 10:22:59
Tjec of er genoeg onderhoud is gepleegd aan de wagen,distibutie,koppeling,beurtjes,banden enzo.
Voel ook aan of het goed is tussen jou en de verkoper.

Succes en groet.

Idd heel belangrijk , als je zelf kunt werken aan je auto dan hoeft achterstallig onderhoud geen probleem te zijn. Wil je er echter inspringen en weg rijden zeer goed het onderhoud checken....

Welke kleur?
No show, only go.

darius

Citaat van: Thijssie! op 04-03-2010 10:23:34
Jawel maar die was geimporteerd toch? Dacht een deukje in jouw motorkap te hebben gezien toen je foto;s poste... Dat deukje kwam me bekend voor ;D

Ja is correct en Arjen en ik hebben er ook echt heeel hard aan gewerkt om hem weer ok te krijgen . :o
No show, only go.

Thijssie!

Citaat van: darius op 04-03-2010 10:25:43
Citaat van: Thijssie! op 04-03-2010 10:23:34

Ja is correct en Arjen en ik hebben er ook echt heeel hard aan gewerkt om hem weer ok te krijgen . :o

En dat is gelukt ;D

Maar dat is wel mijn punt, je moet bij een lage aankoopprijs nog het nodige geld reserveren voor onderhoud....

darius

Ja ik vind ook dat je voor 5 duizend wel een nette en vooral goede auto mag verwachten....
No show, only go.

appie

Gezien de kmstand, uitvoering en prijs vermoed ik dat je deze bedoelt: klik

Kijk hier eens: mijn bezoekje aan de auto van een tijdje terug

Citaat van: 850 amateur op 04-03-2010 10:31:48
De auto is zwart metalic. Liknje heb ik niet aangezien ik hem langs de straat heb gevonden. Als ik foto's heb zal ik ze posten. Ik heb op de RDW site gekeken en het is een 2.3 t5r met 166 kw.

Edit: Ok, misschien bedoel je die van satter niet...

Thijssie!

Okay dan is het verder wat lastig advies geven...

Ik zou zeggen lees het forum aandachtig door zodat je weet waar je op meot letten...

Alvast een aftrapje: http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,7007.0.html ;)

Turbo-Geek

Precies, is al ZO VAAK verteld ...
Steeds meer mensen denken een goeie R te kunnen kopen voor 4 mille, en keer op keer zie je dan na de voorstellings post heel wat probleem posts en voor je het weet heb je het aankoop bedrag uit gegeven aan onderhoud/reparaties en heb je weer die 'dure' R.
Er is heel veel verloop onder de eigenaars en dat komt doordat men het onderschat en denkt wel ff een dikke auto voor weinig te kunnen rijden, uiteindelijk komen ze op de koffie.
Dat is ook meteen de reden dat er steeds meer goedkope R'en op MP staan, en echt niet allemaal door "veranderen van baan en moet meer km's voor de baas gaan maken " ....
-------------------------------------------------------
  The things you own end up Owning you !
-------------------------------------------------------