745TIC en "Das Boot"

Gestart door Relaxed, 04-03-2010 16:48:07

Vorige topic - Volgende topic

Relaxed

Citaat van: rifwachter op 30-12-2010 20:37:12
Mooi wagenpark  :eusa_clap:

Maar stiekem vind ik de wintervelgen mooier dan de twee op de foto.   Ik ben het wel met je eens dat volans ook maar volans zijn, ik kijk ook al een poosje rond voor iets anders.  Ik vind die velgen die je er nu onder heb zitten erg mooi.

Succes met je keuze.

Rene

Rene, bedankt voor het compliment.

Je hebt wel een punt, die Trexen staan prachtig. Maar om nou weer Trexen te nemen voor de zomerwielen vind ik een beetje saai, dus er moet toch wat anders komen.

Misschien deze in antraciet, lijkt wel een kruising tussen Trex en Volans :eusa_think:

Gelukkig hoef ik niet vandaag te beslissen.

Sven850

XC40 T4 Recharge

Relaxed

Bedankt voor de tip Sven, 18" is me echter een maatje te groot vanwege het verminderde comfort en de dan wat ielige standaard schijfjes :P

Uit het topic van D@@@L (maar dan met een c die ik niet vinden op mijn toetsenbord :eusa_shifty:) heb ik de tip gehaald om stalen ringen te laten maken om mijn aftermarket velgen (Trexen) te monteren, ipv die gele plastic gevallen.

Aanleiding was een trilling bij ongeveer 80 km/h die ik met de Volans niet voel. Trexen + banden zijn zelf goed in balans dus daar ligt het niet aan.

Pasringen, geen Audi logo

Ook heb ik een 6 CD wisselaar op de kop getikt nadat ik zo'n mooie klep voor in de achterbak had gevonden. Het geheel geïnstalleerd waarna het aanvankelijk goed werkte.

Echter, nu zit het eerste CD-raampje vast, zie afbeelding :eusa_wall: Iemand een list om dit te verhelpen of moet ik de hele wisselaar uit elkaar halen?

:eusa_think:

michiel

Zoiets is mij ook eens overkomen, ik heb de speler gedemonteerd. Is niet zoveel werk, en bovendien kun je dan mooi het laseroog schoonmaken (wattenstaafje & wasbenzine).
Voorheen: DOP 855 T-5R met 18T, 3"Ferrita downipe, K&N Hpi, roze (paarse?) injectoren, MTE ECU-flash, 18" OZ Superturismo, 330mm WPPro BBK, Koni adjustables, APEX-veren, IPD-stabikit. Nu DOP 855R 2.0 mt onbekende map, IPD stabi's, Koni's en 302 met OPD blokken

Relaxed

Dank je Michiel, ik ga ermee aan de gang :)

Nog tips om dit soort dingen te voorkomen als ik de wisselaar open heb (mechanisme smeren o.i.d?).

Groeten,
Remco

Relaxed

Op 25 januari is de R 15 jaar oud geworden. Sinds die tijd kan ik er dus ook ongelimiteerd prive mee rijden zonder krankzinnige bedragen aan bijtelling te hoeven betalen :eusa_dance:

Het velgen dilemma ga ik als volgt oplossen: Volans laten poedercoaten in de kleur die de Trexen hebben, lijkt me een goede (tussen) oplossing.

Dan kan er meteen nieuw zomerrubber omheen; ik twijfel tussen de hier op het forum zo bejubelde Kumho's en een setje Dunlops. Mocht iemand hier nog wat zinnigs over te zeggen hebben dan hoor ik dat graag  :evil:

Vulk

De kumho's cuppen best snel!

elianmars

Ik heb voor de zomer de Sport Maxx en die bevallen me zeer goed, maar ik hoor ook goede verhalen over de Kumho's.

Hiker

De Dunlops worden dinsdagavond gemonteerd! Dus eind deze week weet ik hoe ze voelen......en die remmerij....bij de V70 is het niet veel beter!!
"There is no way to happiness. Happiness is the way."
"Success is not the key to happiness. Happiness is the key to success. If you love what you are doing, you will be successful."― The Buddha

Relaxed

En Hiker, hoe bevallen de Dunlops? Over mijn remmen ben ik overigens zeer tevreden na de montage van nieuwe schijven,  ferodo remblokken en goodridge remslangen.

Heb vandaag de zomerwielen er toch maar onder gehangen, geen tijd gehad om op bandenjacht te gaan. Profiel is ook meer dan voldoende, banden zijn echter al ruim 5 jaar oud. Vandaar dat ik aan een nieuw setje dacht.

Afgelopen zaterdag nog even in winter-trim naar het strand gereden, ik vind de Trexen nog steeds mooier dan de Volans; had moeite ze ervan af te schroeven vandaag.

Ook kruipt het bloed natuurlijk waar het niet gaan kan: Ik heb een heel mooi alternatief voor de R gezien, ook een soort R, maar dan anders ;)

Tipje van de sluier:

Groeten,
Remco

Relaxed

Zo, de R is afgelopen zaterdag verkocht, zal hem wel missen...

De laatste foto's van mijn hand, met de nieuwe eigenaar achter het stuur. Wellicht meldt hij zich ook nog op dit forum. Michel, heel veel plezier ermee!!

walter leever

zo dan,daar zal de nieuwe eigenaar wel blij mee zijn(mooie bak) ;)
Ik begrijp dat je 'm wel gaat missen.(kan 't nog steeds niet over m'n hart krijgen de mijne weg te doen,dus die blijft nog effe.) ;D

Wat komt er voor in de plaats??? ???

walter

Relaxed

Citaat van: walter leever op 27-07-2011 11:53:43
Wat komt er voor in de plaats??? ???

2 kinderkamers ;D

Het plan was een Jaguar XJR6, echter ik heb mijn dochters beloofd voor de herfst hun kamers helemaal af te maken, dus dat heeft voorrang gekregen.

Met de 940 redden we ons prima, die Jaguar (of wat anders) komt volgend jaar misschien wel weer ;)

maruska

overloper ;D
jammer dat je hem verkocht hebt, maar hoopvol aan een nieuwe volvo-gek ^^
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

Relaxed

Citaat van: Relaxed op 27-07-2011 21:10:37
Met de 940 redden we ons prima
Nou niet dus, was op zijn minst lastig :P

Enfin, dus weer op zoek naar iets wat niet duur was (geld van de verkoop van de R namelijk in het huis gestoken), maar waar ik toch blij van werd.

Na o.a. een proefrit in een hele mooie Saab 900 Classic Coupe (ging niet door want moest voor de prijs teveel aan gebeuren), een proefrit gemaakt in 1 van mijn eerste liefdes: een 745 Turbo, en dan ook nog een automaat.

Echt bijna alles klopte aan deze auto, behalve de kleur. Of eigenlijk; de kleurcombinatie.

Zeker in combinatie met de diepe brom van de JT Superflow uitlaat werd ik tijdens de proefrit al (ja, echt waar!) bij het stoplicht uitgedaagd door een petje in een opgefokte Golf.

Ik heb de auto toen niet gekocht. Hij was niet duur, maar als je de kosten van het overspuiten erbij optelde was het toch teveel.

2 weken later kreeg ik een sms van de verkoper dat ie toch voor minder weg mocht omdat hij een andere auto op het oog had. Na nog een beetje te hebben door-onderhandeld de koop telefonisch gesloten en de volgende dag de auto opgehaald.

Om een lang verhaal kort te maken; heerlijke auto. Zo goed als full options en een pak meer vermogen dan de standaard 745 TIC.

Ook de Polarissen zijn niet te versmaden en verkeren echt in nieuwstaat.

Hier een linkje naar het verhaal achter de auto:

http://www.oranjegaragevanderpeijl.nl/volvo_projecten/18_Volvo_740_turbo

Voor de goede orde; ik heb de auto dus niet gekocht van Christ van der Peijl zelf, maar van degene die hem van Christ had gekocht (volg je het nog?).
Ben na de aankoop nog wel even langs Christ gereden om te melden dat de auto weer bij een liefhebber was terecht gekomen. Kon ie wel waarderen geloof ik.

Eind september ben ik ivm werk voor 2 weken naar India vertrokken en heb de dag voor vertrek de auto bij de spuiter afgeleverd.

Vanochtend weer geland op Schiphol, rap naar huis, kinderen naar school gebracht en de 745 gaan halen.

Zo stond ie erbij vanochtend toen ik hem ging ophalen :eusa_dance:

En even later voor de deur

Ik ben erg blij met het resultaat. De spuiter is erin geslaagd het grijs van de onderkant uitstekend te reproduceren.

Nu zou ik nog wel een setje volledig witte knippers aan de voorzijde willen.

Groeten,
Remco