745TIC en "Das Boot"

Gestart door Relaxed, 04-03-2010 16:48:07

Vorige topic - Volgende topic

JW

mooie tellerkast, die is speciefiek voor de eerste 2 jaar, nog voor de eerste upgrade van 5/1984 werd die al niet meer gebruikt. mn broertje heeft er een in zn '82 760, is idd een mooie tellerkast, lijkt op die van een 240 (zoals veeeel delen van de aller eerste 7 series).

is dat ruwe lopen met stationair niet een kwestie van de juiste afstelling? Meer overlap bijv geeft meer onverbrande gassen met stationair in de uitlaat dus zal het lambdasignaal niet 100% representatief zijn voor wat echt het geval is. Ook kan wat meer vervroeging bij stationair en lage toerentallen wonderen doen. heb zelf geen enorm felle as er in, wel een van de fellere standaard versies (V) en dat loopt netjes stationair, icm met wat andere timing en lambda instelling.

grotere inlaatkleppen? lijkt me eerder uitlaatkleppen, die zijn de begrenzing bij de redblocks. Maar als je dat via Jelmar doet weet ik zeker dat je de goeie upgrades krijgt, die is al lang met deze (en andere) auto's bezig.
240 Turbo | 1991 | 282Kkm | E85

Relaxed

Citaat van: Dirk342 op 05-02-2012 08:23:44
Als je niets met die Yazaki klok kunt, wil ik 'm wel compleet van je overnemen.
Dirk, dat is goed. Mocht het me toch niet lukken dan laat ik het je weten. Anders zie je de foto's hier  ;)

Citaat van: JW op 05-02-2012 17:50:20
is dat ruwe lopen met stationair niet een kwestie van de juiste afstelling? Meer overlap bijv geeft meer onverbrande gassen met stationair in de uitlaat dus zal het lambdasignaal niet 100% representatief zijn voor wat echt het geval is. Ook kan wat meer vervroeging bij stationair en lage toerentallen wonderen doen. heb zelf geen enorm felle as er in, wel een van de fellere standaard versies (V) en dat loopt netjes stationair, icm met wat andere timing en lambda instelling.

grotere inlaatkleppen? lijkt me eerder uitlaatkleppen, die zijn de begrenzing bij de redblocks. Maar als je dat via Jelmar doet weet ik zeker dat je de goeie upgrades krijgt, die is al lang met deze (en andere) auto's bezig.
Wat betreft die nokkenas zei Jelmar hetzelfde, we gaan het zien.

En die kleppen, geen idee, je hebt ongetwijfeld gelijk. Daarom ben ik blij dat Jelmar het gaat doen, en niet ik :P

Relaxed

Vanwege het koppakking probleem met de 745 ben ik met de 945 naar Frankfurt gereden; ik vind het echt een fantastische auto. Alleen mist er toch een beetje vermogen. Daar wordt binnenkort wat aan gedaan ;D Later meer...

In de 945 heb ik (net zoals in de 745) het radiovak van een 780 ingebouwd en gelijk een 'nieuwe' (lees: Marktplaats) Becker Indianapolis Pro geplaatst. Echt een super apparaat met een een bijzonder goed werkende bluetooth handsfree telefoon functie. Qua uiterlijk vind ik hem ook erg goed passen in het 9-serie dashboard.
Eronder heb ik een bergvak gemaakt.

In de 745 heb ik eindelijk de kier tussen de radio en de extra metertjes dichtgemaakt. Was even knutselen, maar ik ben blij met het resultaat.

Tot zover de wrede updates aan de 2 bakstenen :P

Groet, Remco

razorx

Het past qua looks inderdaad mooi bij de wagen(s).

Relaxed

maruska

1e foto toch echt wel...
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

Sbv

Teddy81

Altijd Polaris!!!! 1e foto dus!

Relaxed

Haha, 3-0 voor de Polarissen. Het is ook bijna een religie die velg :eusa_boohoo:

Ik heb nog wat geƫxperimenteerd met Compomotives en een verdwaalde OZ velg:

Volgende ronde zijn de Rotiforms aan de beurt...

UserID6342

Die Polarissen staan gewoon super eronder, maar die velgen die je eronder hebt staan zouden heel mooi staan onder een blauwe 760 sedan.  Laat ik nu toevallig iemand kennen met zo'n hok ;D.  Zijn die wielen toevallig ook in ET25 ?

Relaxed

Jammer Dirk, maar dat zijn BMW velgen. Zowel steek, als ET kloppen niet voor een 700. Sowieso is er eigenlijk niets te krijgen voor die ouwe hokken, behalve dan de bekende Volvo velgen.
Enige oplossing is adapters, maar die zijn ook niet gratis.
Of een mooi setje Compomotives, die maken ze precies zoals je ze hebben wil. Maar onder jouw 760 staan die niet zo, niet klassiek genoeg vind ik. Setje Propussen? Hoef je alleen maar een 20 mm spacer te gebruiken...

UserID6342

Propus gaat maar vind dan de 16" Galaxy velgen mooier.  Zeker onder een 700 serie.

Sbv

Hou het nu maar gewoon bij de Polarissen. De rest mag de oud metaal bak in  ;D

Relaxed

Citaat van: Dirk342 op 21-03-2012 21:33:59
Propus gaat maar vind dan de 16" Galaxy velgen mooier.  Zeker onder een 700 serie.
Speld in een hooiberg die Galaxies, nog lastiger te vinden dan Polaris :(

Citaat van: Sbv op 21-03-2012 22:09:28
Hou het nu maar gewoon bij de Polarissen. De rest mag de oud metaal bak in  ;D
Ach ja, soms heb je een omweg nodig om thuis te komen ;)

UserID6342

Citaat van: Relaxed op 22-03-2012 09:08:31
Citaat van: Dirk342 op 21-03-2012 21:33:59
Propus gaat maar vind dan de 16" Galaxy velgen mooier.  Zeker onder een 700 serie.
Speld in een hooiberg die Galaxies, nog lastiger te vinden dan Polaris :(
Klopt helemaal, ik heb ze tot nu toe ook nog niet kunnen krijgen en toch al een aantal keren serieus geld erop geboden.  Soms staan ze nog wel eens in Zweden te koop, maar die doen meestal zo verdomd moeilijk om iets te verzenden buiten Zweden...  Snap dat overigens ook niet helemaal.

Hoe is het trouwens met je Yazaki tellerbak ?  Al iets mee gedaan ?