745TIC en "Das Boot"

Gestart door Relaxed, 04-03-2010 16:48:07

Vorige topic - Volgende topic

pwberg

Citaat van: Dirk342 op 22-03-2012 17:28:12
Soms staan ze nog wel eens in Zweden te koop, maar die doen meestal zo verdomd moeilijk om iets te verzenden buiten Zweden...  Snap dat overigens ook niet helemaal.

Effe offtopic, is er niets te regelen met onze in Zweden wonende forumgenoten?
(\_/)
(O.o)
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination.

UserID6342

Denk het echt wel, maar dan moet je wel eerst de velgen hebben.  En dat laatste qua Galaxys is echt een 'probleem'.  Polarissen zijn onderhand nog makkelijk te vinden als de Galaxys.

Relaxed

Ik had een paar maanden geleden Galaxies gevonden bij een Zweedse aanbieder op Turbobricks, en die heeft überhaupt niet gereageerd op mijn berichten.
Ze lijken inderdaad niet echt happig op verzenden naar Nederland.

Bij Estate Services hadden ze 1 losse, maar dat schiet ook niet echt op. Deed me denken aan die man die ooit bij een programma (Showroom o.i.d.?) vertelde hoe hij onderdeel voor onderdeel een Bugatti bij elkaar aan het verzamelen was. Leek me een meer-jaren plan.

En uiteraard zijn ze dan zo duur dat het echt de moeite loont naar een setje Compomotives te gaan uitkijken.

En Dirk, ik vind Galaxies eigenlijk iets te grof voor jouw 760. Die donkerblauwe heeft iets eleganters nodig.

Citaat van: Dirk342 op 22-03-2012 17:28:12
Hoe is het trouwens met je Yazaki tellerbak ?  Al iets mee gedaan ?
Nog niets, wordt waarschijnlijk pas deze zomer...

UserID6342

Citaat van: Relaxed op 22-03-2012 21:04:56

En Dirk, ik vind Galaxies eigenlijk iets te grof voor jouw 760. Die donkerblauwe heeft iets eleganters nodig.

Ik ben erg blij met de Rigels die eronder zitten en heb hier ook een complete reserveset van (velgen + doppen), maar vind als een goed alternatief die Galaxy wel erg mooi hoor.  Ik heb ze nu 2x gezien in het echt onder een blauwe zoals ik heb (iets lichter van kleur dus de originele Volvo kleur, want die van mij is in Stasi-blauw gespoten) en onder een groen/grijze.  Staat echt wel mooi hoor.

Relaxed

Gisteren ben ik met de 945 bij Dr. Gunnar in Westmalle geweest. Hij heeft de 945 een anabolen kuurtje toegediend. Allereerst heeft hij een nieuwe wastegate-actuator van een HPT gemonteerd waarmee de LPT in 1 klap een HPT werd.
Vervolgens heeft hij zijn magie losgelaten op de computers.

Het resultaat is een auto die zeer alert op het gas reageert, een turbo die zijn druk prettig snel opbouwt en lang vasthoudt en een chauffeur met een brede grijns op zijn muil.

Das Boot in het dok

Na een proefritje heeft Gunnar de 945 "Das Boot" gedoopt, vanwege zijn fijne deinerige veerkarakteristiek. Die naam houden we er maar in.

Tot zover het nieuws en de updates.

hathü

Relaxed

Citaat van: hathü op 31-03-2012 12:54:27
Das een mooie boot. ;)
Thanks Hathü.

Voor wat betreft dat andere slagschip, ik heb vandaag de (Yazaki) tellerbak er uitgehaald om eens te kijken of een eventuele wissel met de VDO tellerbak enigzins te doen is.

Op beide foto's de Yakazi (huidige) tellerbak boven.

Ik heb er een hard hoofd in, lijkt me een bijzonder gecompliceerde klus :eusa_think:

Voor de vorm heb ik even gekeken hoe het staat, en het staat wel erg tof vind ik. Moet me dus nog even beraden.

Ook (weer) een andere radio gemonteerd, ook een Becker maar dan een wat geavanceerder model (ook met bluetooth, net zoals in 'das Boot'). Kan ook een 16 Gb SD kaart in, altijd handig.

Jelmar gaat beginnen aan de nieuwe cilinderkop voor de 745, meer nieuws als e.e.a is gemonteerd.

En aangezien de kinderen nog steeds weigeren om te gaan roken, maar wel graag DVDtjes kijken, heb ik de asbak achterin das Boot eruit gehaald en een 12V aansluiting gemaakt.

Groet,
Remco

UserID6342

Remco, als ik het goed op de foto's zie heeft de nieuwe klok 3 pens aansluiting voor de kmteller en je oude klok heeft er 4 ?  Stekkeraansluitingen zijn in principe hetzelfde allemaal.  Je zou dan dus een andere kmsensor in je achteras kunnen plaatsen waardoor je maar drie draden op de kmteller nodig hebt.  Stekker omsolderen en 1 draad laten vervalen en dan zou die het moeten doen.

Als je het niet aandurft, verkoop 'm maar aan mij dan leg ik 'm wel als reserve op de schap neer voor het geval de klok van mij het begeeft ;D.

Relaxed

Dirk, ik twijfelde juist over die stekker aansluitingen. Ik zal nog eens goed kijken of ze overeenkomen.
Zou ik zonder risico die stekkers kunnen proberen? Of slaan dan de vlammen uit mijn dashboard?!

Wat betreft het verschil in het aantal pennen voor de snelheidsmeter, dat wist ik. Misschien ga ik wel bij een bepaald iemand in Nijmegen langs om te vragen of ie dat mooi kan oplossen voor me ;)
Electronica is nou niet mijn sterkste punt...

Relaxed

Oh ja, en vanavond het mooie sportstuur van Big Ben gekocht. Met een andere naaf past dat ook in mijn 740. Ik ben er blij mee!

UserID6342

Citaat van: Relaxed op 25-04-2012 23:52:32
Dirk, ik twijfelde juist over die stekker aansluitingen. Ik zal nog eens goed kijken of ze overeenkomen.
Zou ik zonder risico die stekkers kunnen proberen? Of slaan dan de vlammen uit mijn dashboard?!

Wat betreft het verschil in het aantal pennen voor de snelheidsmeter, dat wist ik. Misschien ga ik wel bij een bepaald iemand in Nijmegen langs om te vragen of ie dat mooi kan oplossen voor me ;)
Electronica is nou niet mijn sterkste punt...
Stekkers zou je in principe zo kunnen proberen want de aansluitingen zijn op alle klokken hetzelfde, voor zover ik weet.  Kmteller moet je gewoon aanpassen, maakelijkst is het dan om een andere sensor te monteren maar die moet je dan even zoeken bijvoorbeeld op het 700forum.

Relaxed

Citaat van: Dirk342 op 26-04-2012 00:01:06
Stekkers zou je in principe zo kunnen proberen want de aansluitingen zijn op alle klokken hetzelfde, voor zover ik weet.
Ga ik deze week nog proberen, dank voor de info.

Citaat van: Dirk342 op 26-04-2012 00:01:06
Kmteller moet je gewoon aanpassen, maakelijkst is het dan om een andere sensor te monteren maar die moet je dan even zoeken bijvoorbeeld op het 700forum.
Als de stekker-aansluitingen goed werken ga ik een andere sensor zoeken. Ik vraag me trouwens ook af of de toerenteller wel goed reageert; Deze tellerklok komt denk uit een 760 GLE, PRV blok dus... Iets heel anders dan mijn 4 cilinder redblock.

Enfin, Yazaki niet wegdoen voor alles goed werkt.

UserID6342

Citaat van: Relaxed op 26-04-2012 00:10:30
Enfin, Yazaki niet wegdoen voor alles goed werkt.
Nooit doen, want die Yazaki klokken uit een 700 zijn allemaal bagger... Je kunt ze maar beter hebben liggen en gebruikt levert het niets meer op.

Relaxed

OK, gaat op de plank dan :)

Relaxed

Vandaag een heel mooi stuur van Big Ben binnengekregen. Ik moet er nog de juiste naaf voor vinden, maar ik heb hem al even geprobeerd:

Ben er zeer tevreden mee, hoop dat ik hem snel definitief kan monteren.